Ez a Ferrari az első sorba való, Sebastian Vettel már csak emiatt is csalódott csapata félresikerült időmérője miatt.
Túlságosan érzékeny, túlságosan nehéz beállítani a Ferrarit ahhoz, hogy egyik napról a másikra jelentős mértékben megváltozzanak a körülmények. Mexikóban pontosan ez történt, és a felhős-hűvös péntek után a melegebb, naposabb szombaton a Scuderia össze is zuhant. Miközben a lágy gumikkal kiválóan boldogultak, a gyorsabbnak számító szupeglágyakat képtelenek voltak működésre bírni.
Sebastian Vettel rendkívül bosszús volt emiatt. Nem véletlenül. Úgy érezte, a Ferrari ezen a hétvégén akár az első rajtsorba is felállhatott volna. „Nagyon csalódott vagyok. Az autónk gyors. A lágy gumin sétagalopp volt az egész, sokkal elégedettebb voltam. A szuperlágyon pedig sehol sem voltunk. Tegnap időt nyertünk rajtuk, ma nem. Kipróbáltunk pár dolgot, de az időmérőn nem lehet fejtetőre állítani a világot. De az okokat nem ismerjük, máskülönben megoldást találtunk volna még az edzés alatt. Semmi sem működött.”
„El vagyok keseredve. Ez a hétvége az időmérő edzésig pozitív volt. Nagyon vártam az időmérőt. Ez az autó az első sorba való. És nem hinném, hogy ez túl optimista elvárás lenne, nagyon is reális. De nem tudtuk valósággá változtatni, csak hatodikak és hetedikek vagyunk. Valami nem működött, de az autót ettől még jónak érezzük ezen a pályán. Remélem, hogy vasárnap sikerül megmutatni ezt. Most viszont csak csalódott vagyok, mert a helyzetünk sokkal nehezebb lesz, mintha az első sorból rajtolhatnánk.”
Vettel szerint nem is kérdés, hogy az időjárás tréfálta meg őket. Csak azt nem tudják, mit kellett volna reagálniuk. „Már délelőtti is szenvedtünk a szuperlágy gumikkal, pénteken viszont nem. Valami történt a körülményekkel, mert nem kéne ilyen nagy eltérésnek lennie. Tegnap felhős volt az ég, ma napos, és a gumik nem tapadtak.”
Némi vigasz Vettel számára, hogy a lágy gumin kell rajtolniuk a versenyen. Elmondása szerint az egy kiállásos taktika lehetőségét is magában hordozó választás helyes volt részükről. „Érdekes lesz. A holnap teljesen más lesz, az egyetlen kör nagyon különbözik a verseny köreitől. Kipróbáltuk, és mindkettőnknél működött. Ez jó jel, és a versenytempónk talán segít majd. Valamint a taktikánk. Legalábbis remélem” – tekintett előre.
/motorsportal/