Újabb tesztnapot teljesített a Pirellivel Sebastian Vettel, aki a mai napon a szezonzáró helyszínén rótta a köröket a Ferrari átalakított versenyautójával. A négyszeres világbajnok összesen 81 kört futott és elsősorban a hosszabb etapokra összpontosított.
A végéhez közeledik a 2017-es abroncsok első prototípusainak „átfogó” tesztje: a héten a Ferrari segíti az olasz gyár munkáját (a háromnapos gyakorlás tegnap vette kezdetét, és értelemszerűen csütörtökön fejeződik majd be), a szezonzáró után pedig megtartják az utolsó gyakorlást, amin mindhárom segítő csapat – a vörösök mellett a Mercedes és a Red Bull – részt vesz.
Az utolsó egycsapatos tesztet a Ferrari versenyzői akadémiáját erősítő Antonio Fuoco kezdte, aki a csapat és a Pirelli közleménye szerint „produktív” napot zárt. Sebastian Vettel az ő helyét vette át, a négyszeres világbajnok gyakorlásáról pedig valamivel több információ látott napvilágot. A Pirelli például közölte, hogy összesen 81 kört futott (ez több, mint egy versenytáv az abu-dzabi pályán), a Ferrari pedig azt, hogy a gyakorlás során a hosszabb etapokra figyelt.
A tesztről a Motorsport olasz kiadásának rutinos tudósítója, Franco Nugnes is beszámolt. Cikkében kiemelte, bár Vettel feltehetően kevesebb kört teljesített, mint Fuoco, a mai nap mindkét fél számára hasznos volt, a Pirelli ugyanis már a kezdetekben arra kérte segítőit, tapasztalt, állandó versenyzőit küldje a gyakorlásokra, a vörösök számára pedig ideálisak voltak a körülmények a gyakorláshoz.
Noha a teszt vakon zajlik (vagyis a csapat nem tudja, pontosan milyen keverékeket kap), Nugnes aláhúzza, a 28 fokos léghőmérséklet és a 40 fokos pálya némileg segíthette a Ferrari dolgát, idén ugyanis gyakran szenvedtek a gumik tökéletes működési tartományának megtalálásával az ehhez hasonló körülmények között, ma pedig csak teljesítettek 81 kört.
Korábban egyébként az fölmerült, hogy a sok teszt Vettel malmára hajthatja a vizet, hiszen ő szinte folyamatosan ott volt a gyakorlásokon, és bár nem tud többet a keverékekről riválisainál, visszajelzéseivel a „neki megfelelő mederbe” terelheti azok fejlesztését. Ezzel a felvetéssel persze többen vitába szálltak már, az viszont tény, hogy az aktív élversenyzők közül messze Vettel teljesítette a legtöbb kört a Pirelli 2017-es tesztprogramja során.
/m4sport/