A Pirelli közleménye szerint közel 100 különböző prototípusabroncsot teszteltek Abu-Dzabiban az év utolsó gumitesztjének résztvevői. Az olasz cég sportigazgatója elégedett a mai nappal, és a szezon második felében lebonyolított tesztprogrammal.
A mai nappal lezárult a Forma–1 hivatalos gumiszállítójának (pályán való) felkészülése a komoly változásokat hozó 2017-es évre. Az utolsó gyakorláson – az összesen 24 napos felkészülési program során először – mindhárom segítő csapat tesztautója pályára gurult, vagyis a Mercedes, a Red Bull és a Ferrari is beizzította a V6-os erőforrást a szezonzáró helyszínén.
A címvédő alakulatnál kezdetben Lewis Hamilton rótta a köröket, később azonban a brit rosszullétre hivatkozva visszalépett, helyét pedig Pascal Wehrlein vette át. A Ferrarinál egész nap Kimi Räikkönen tesztelt, míg a Red Bullnál a Mercedeshez hasonlóan két pilóta „közösködött” az autón: ezúttal a két igazolt versenyző, Max Verstappen és Daniel Ricciardo. Ők öten a hivatalos közlés szerint 96 különböző prototípust próbáltak ki, és összesen 331 kört teljesítettek (ez nagyjából 6 versenytáv).
A teszt ezúttal is vakon zajlott, vagyis a csapatok és a versenyzők nem tudták, éppen milyen keveréket próbálgatnak. Erre azért volt szükség, mert a Pirelli és az FIA sem szerette volna, hogy a résztvevők előnybe kerüljenek a többiekkel szemben, így inkább „eltitkolják” előlük, egészen pontosan mit tesztelnek, az általuk gyűjtött adatokat pedig a riválisokkal is megosztják.
A mai teszt végén a Pirelli sportigazgatója, Paul Hembery is megszólalt, aki az Abu-Dzabiban rendezett gyakorlással és a körülbelül 12 ezer tesztkilométert hozó program egészével is elégedett volt, kiemelte azonban, a szélesebb abroncsokkal még sok a tennivaló 2017 előtt. „Az igazán kemény munka most kezdődik, hiszen össze kell gyűjtenünk a 24 tesztnap alatt szerzett információkat, hogy meghatározhassuk, milyen keverékekkel versenyzünk jövőre” – mondta.
„Ezek az abroncsok először jövőre, a februári teszteken kerülnek fel az autókra és akkor futnak velük először élesben. A legutóbbi teszt a tervek szerint zajlott. Sikerült összegyűjtenünk a kívánt adatmennyiséget a Mercedes, a Red Bull és a Ferrari hibridautóinak köszönhetően. Nélkülük nem teljesíthettük volna ezt az intenzív fejlesztési programot” – zárta gondolatát az olasz szakember.
/motorsportal/