A Sauber csapatvezetje, Monisha Kaltenborn gy rzi, a Forma–1 sokkal jobban jrna, ha a szurkolk krben roppant npszer Ferrari s nem a Mercedes nyern sorozatban a vilgbajnoki cmeket, gy ugyanis a dominancia ellenre is magasabb lenne a nzszm.
Mikzben a Mercedes sorra szerzi a bajnoki trfekat, a Michael Schumacher nevvel fmjelzett Ferrari-korszak egyre tvolibb emlknek tnik. St lassan a 2008-as v is, melynek vgeztvel a vrsk utoljra nnepeltek vilgbajnoki cmet (noha a piltk kzl LewisHamilton gyjttte a legtbb pontot, a gyrtk rtkelsben akkor a Ferrari vgzett az len).
Br mindkt csapat „rtelepedett” a sajt idszakra, ez pedig egyes vlemnyek szerint sokat rtott a kirlykategrinak, a Sauber csapatvezetje gy rzi, a Mercedes dominancija „rosszabb”, hiszen a csapat nem olyan npszer a szurkolk krben, mint a legtbb orszgban komoly tborral rendelkez ellenfl. Ezt a logikt kvetve Monisha Kaltenborn nemrg kijelentette, a kirlykategria sokkal jobban jrna, ha ismt a vrsk uralnk a versenyeket.
„Termszetesen sokkal jobb lenne a helyzet, ha tbb csapat harcolna a vilgbajnoki cm megszerzsrt” – mondta egy nmet rdillomsnak. „A Mercedes elssorban a kivl erforrsnak ksznheti a dominancit, valamint a j aerodinamikai csomagjnak. Ugyanakkor nem j, ha egy csapat ennyire uralkodv vlik” – tette hozz.
„gy vlem, ha a Ferrari lenne hasonl helyzetben, az nem rtana ennyit a sportnak. A Ferrarinak nagyon sok rajongja van, szval a nzk szma tovbbra is magas lenne” – utalt arra a statisztikra, mely szerint egyes orszgokban zuhant a Forma–1-es futamok nzettsge, legyen sz akr a televzis kzvettsekrl, akr a helyszni nzszmrl.
A 2017-es szezon eltt sokan a komoly – elssorban az aerodinamikt rint – szablyvltozsokban bznak, remlve, ezek felkavarjk az llvizet, Kaltenborn viszont gy rzi, a Mercedes tovbbra is elnyben lesz a motorjainak ksznheten. „2017 lehetsget ad arra, hogy azok a csapatok, melyek rendelkeznek egy bizonyos fejlesztsi potencillal, megkzeltsk ket. Ahhoz viszont valsznleg tovbbi kt v kell, hogy kzel kerljenek az erforrsukhoz” – magyarzta.
Az j szablyok az F1 gyorstsa rdekben szletettek, sokan brltk ugyanis a jelenlegi autkat, mondvn azok elmaradnak eldeiktl. Kaltenborn azonban nem hiszi, hogy a jsolt 4-5 msodperces gyorsuls bevltja a remnyeket. „Mr a legelejn elmondtam, hogy ktelkedem. A nzk nem fogjk ltni, hogy az autk gyorsabbak lettek s nehezebben vezethetk. Ha 10-15 msodperc lenne a klnbsg, akkor az mr lthat lenne, de az 5-6 nem. Szval, aggdom” – zrta gondolatt.
/motorsportal/