Ismt jratervezi motorjt a Ferrari?
Olasz forrsok szerint teljesen j motort tervez 2017-re a Ferrari. Az idei megbzhatsgi problmk utn thelyezik a hangslyt egy j terletre.
nmaghoz kpest radiklisnak mondhat vltoztatsokkal vgott neki a Ferrari a 2016-os szezonnak, szemlletvltsuk pedig erforrsuk kialaktsra s elrendezsre is kiterjedt. Az olaszok a mlt tlen fknt a turbfeltlt s az energiavisszanyer-rendszerek teljestmnyt igyekeztek nvelni.
Sikerlt is jelentsen nvelnik a turb maximlis nyomst, m rendszerk tl trkeny volt ahhoz, hogy azt a vrt hatsfokkal tudjk hasznlni. A tli teszteken folyamatosan megbzhatsgi problmkkal kszkdtek, ksbb pedig vissza kellett fojtaniuk teljestmnyket ahhoz, hogy ne menjen tnkre a motorjuk. Br v kzben fokozatosan javtgattk hajtegysgket, a korbban a tesztpadon kapott szmokat gy sem tudtk produklni a versenyplyn, az MGU-H-juk sem hozta a vrt teljestmnyt, az elemek jratltse pedig rendre problmt okozott szmukra a versenyek sorn.
A Motorsport olasz kiadsnak munkatrsa, Franco Nugnes gy tudja, a motorrszleg vezetje, Lorenzo Sassi emiatt gy dnttt, a 2017-es erforrsnl visszalp egyet, s tervezst tekintve inkbb visszatr a 2015-ben jrt bevlt tra. A fejleszts kzppontjba a turb helyett jra a bels gs motor kerlhet, a cl pedig a teljestmny s a hatkonysg jelents nvelse. A Mercedes ltal is alkalmazott elkamrs gyjtsrendszerket fejlesztik tovbb, jratervezik a motor gstert, nvelik a befecskendezs nyomst (a maximlisan engedlyezett 500 bar kzelbe), s ezzel megprbljk vgleg eltntetni a kztk s a Mercedes kztt meglv teljestmnyklnbsget.
Miutn 2017-ben mr nem lesz mdostpont-rendszer, a gyrtknak a szezon sorn nagyobb fejlesztsekre is lehetsgk lesz, akr mind a ngy erforrsuk eltr lehet. Nagy krds persze, hogy az ezen a tren elrt nagy fejlds mekkora sllyal esik latba egy, az aerodinamikt jra eltrbe helyez vadban.
/motorsportal/
|