Ötletszinten felmerült, hogy a Ferrarinak szerződtetnie kell a Mercedes technikai igazgatóját, Paddy Lowe-t, végül azonban a csapat úgy döntött, nincs szükség a szakemberre – jelentette ki a márka első embere, Sergio Marchionne, majd azt is elmondta, miért határoztak így.
Hosszú ideje cikkeznek már Lowe jövőjéről, a tapasztalt technikai szakembernek ugyanis hamarosan lejár a szerződése, a hírek szerint pedig nem fogja meghosszabbítani azt jelenlegi munkaadójával. Azt beszélik, 2017-ben visszatér a Williamshez (Pat Symonds távozása is erre utalhat), a Mercedesnél pedig az a James Allison kap majd helyet, aki idén vett búcsút a Ferraritól.
Az ő helyét Mattia Binotto vette át, felmerült azonban, hogy az olasz csak ideiglenes megoldás lesz a vezetőség részéről, a technikai részleg vezetését ugyanis Lowe veszi majd át, aki Maranellóban köthet ki. Marchionne nemrég elismerte, valóban volt ilyen javaslat, a Ferrari azonban úgy döntött, nem kell a brit szakember. „Nincs szükségünk egy Ross Brawnhoz hasonló hősre, aki minden problémát megold. Közösen dolgozunk azon, hogy megtaláljuk a helyes utat, és ez sikerülni is fog” – mondta.
„Nem akarom, hogy a csapat folyamatosan változzon” – tette hozzá határozottan az elnök. „Paddy remek mérnök, és nagyon sok barátja van a Forma–1-ben. És most csak azt akarom mondani, hogy mi nagyon jól be vagyunk biztosítva, a már meglévő technológiai tapasztalataink birtokában pedig nincs szükségünk Paddy Lowe megszerzésére” – magyarázta.
Marchionne nyilatkozata során elismerte, a Ferrari alulmaradt a fejlesztési versenyben – főleg az év második felében komoly javulást produkáló Red Bull-lal szemben –, éppen ezért érezték szükségesnek, hogy változtassanak az addigi munkamódszereken (ezért is alakították át a csapat szerkezetét). „Két világbajnokunk van, akik még mindig éhesek a sikerre, valamint egy átszervezett csapatunk, ami most jobban reagál a fejlesztésekkel kapcsolatban” – jelezte.
„Meg akartuk reformálni a csapatot; legfőképpen átláthatóbbá tenni a házon belüli információcserét. A legrosszabb dolog amellett, hogy nem szereztünk győzelmet az volt, hogy az autónk egész évben ugyanolyan maradt, semmit sem fejlődött. Ezért változtattunk a munkamódszereken. Az F1 sok pénzünkbe kerül, a nyeretlenség pedig fájdalmas” – zárta gondolatát az elnök.
/motorsportal/