Több mint 1000 lóerős motort épít a Ferrari 2017-re?
Idén átlépi az 1000 lóerős álomhatárt a Ferrari turbómotorja, melyet alaposan átterveznek az olaszok.
Arról már korábban is lehetett hallani, hogy a Scuderia annak ellenére komoly változtatásokat hajt végre a 2017-es motorján, hogy ezen a területen kerültek talán legközelebb a Mercedeshez. Az Olaszországból érkező hírek szerint a maranellói mérnökök áttervezték a 2016-ban használt égésteret, az energia-visszanyerő rendszer, valamint az elektronika továbbfejlesztésével pedig az ERS és a turbó működését is hatékonyabbá teszik.
A La Gazzetta dello Sport is beszámolt arról, hogy a MAHLE beszállítóval közösen egy többszöri befecskendezéses technológián dolgoznak, s ezek együttesen azt eredményezik majd, hogy az új hajtóegység már 1000 lóerőnél is nagyobb teljesítmény leadására lesz képes a versenypályán. Ilyen magasságokban F1-es motor csak az első turbókorszakban, az 1980-as években járt.
Mindez persze nem lenne hatalmas meglepetés, hiszen a Mercedes motorrészlegének vezetője, Andy Cowell már a múlt év elején előrebocsátotta, az új motorokkal hamarosan átléphető az 1000 lóerős határ. Becslések szerint a Mercedesnek már a 2016-os erőforrása is 970-980 lóerős volt, s az időmérős módban feltételezések szerint időszakosan már elérte az 1000 lóerőt is. A módosító pontok rendszerének idei eltörlése teret nyithat az eddiginél is nagyobb mértékű fejlődés előtt, így Cowell jóslata nagyon is reálisnak tűnik.
A Ferrari a teljesítmény terén a Mercedes és a Red Bull becslései szerint már az előző szezonban nagyon közel került a csillagosok motorjához, az elmúlt év tanulsága viszont az, hogy a vörösöknek nemcsak a lóerők számát kell figyelniük, mindenekelőtt erőforrásuk megbízhatóságán kell javítaniuk. Az év első felében tapasztalt turbóproblémák miatt elemzők szerint 2016-ban távolról sem tudtak mindent kihozni motorjukból.
A Ferrari február 24-én mutatja be új autóját olaszországi bázisán.
/m4sport/