Péntek délelőtt Maranellóban leleplezték a Ferrari 2017-es versenyautóját. Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen ezzel köszörülné ki a tavalyi csorbát.
Csalódást keltően alakult a Ferrari tavalyi szezonja, így bőven van min javítania a patinás olasz istállónak. Idén lesz éppen tíz éve annak, hogy utoljára nyertek egyéni világbajnoki címet, s Sergio Marchionne elnök már a múlt év elején előrebocsátotta, nem szeretné hagyni, hogy egy évtized szünet legyen akkori is legújabb sikerük között.
Kapkodniuk kell, hogy elkerüljék ezt, ráadásul a nyeretlenül zárt legutóbbi szezonjuk után nimbuszukat is helyre kellene állítaniuk. Az új modelljüket e súlyos teherrel a vállukon kellett megalkotniuk, s hogy a vizsgájuk sikerült-e, azt a pályán tudják csak meg.
Bár korábban felröppentek pletykák, miszerint a Ferrari autója elnevezésével a két év elhunyt Jules Bianchinak állít emléket, a Scuderia végül az SF70H kódnevet választotta, mely az istálló alapításának 70. évfordulójára, valamint a használt hibridtechnológiára utal.
Az autó festése a várakozásoknak megfelelően módosult tavalyhoz képest: a fehér rész kisebb lett, csak a visszatérő cápauszonyt festették ilyenre. Az új modell orrkúpján a riválisokéhoz hasonló nyúlvány jelent meg, a tartópillérek között nagy hely jutott a kocsi alá áramló levegőnek. A széles orrban az S-csatorna is helyet kapott, melynek nyílása felülről jól látható.
Az egyik legérdekesebb változást az oldaldobozokon figyelhetjük meg. A légbeömlők egészen különleges kialakítást kaptak: a körülötte kialakított légterelőknek köszönhetően úgy tűnik, mintha csak felül nyitottak volna rést a levegőnek. Ehhez hasonló megoldást egyelőre nem láttunk más csapatoknál.
További feltűnő változás, hogy a cápauszony végén keresztben egy kiegészítő szárnyelemet helyeztek el. Ehhez hasonló megoldást – egyelőre a cápauszony nélkül ugyan, de – a Mercedes is tesztelt csütörtök délután Valtteri Bottasszal.
Oldalnézetből kitűnik, az autót jelentősen előredöntötték, tengelytávja első ránézésre rövidebbnek tűnik a Mercedesénél.
A Scuderiánál komolyabb változások a tél folyamán nem történtek – tavaly nyáron viszont annál több. James Allison technikai igazgató kiválása az új autó projektjére is hatással volt. A helyébe lépő Mattia Binotto jelentősen átszervezte a csapatstruktúrát, 14 munkacsoportot hozott létre, s a gyár GT-részlegéről is áthozott új szakembereket.
Versenyzőfronton csak egy személycsere történt: Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen továbbra is a csapatot erősíti, az ő tartalékjuk viszont egy olasz tehetség, Antonio Giovinazzi lesz.
A csapat az új modellt még a mai napon pályára viszi Fioranóban, egy filmes nap keretében. Ezt követően aztán útnak indulnak az első téli teszt helyszínére: február 27-én Barcelonában veszi kezdetét a felkészülés.
/m4sport/