Az eddigi teszt legjobb időeredményével Kimi Räikkönen zárta az élen a második barcelonai napot. Délután Valtteri Bottas versenyszimulációt teljesített, s egy ízben a fallal is ismerkedett – a Williams korán csomagolt, a McLaren tovább szenvedett.
Kedden folytatódott a Mercedes és a Ferrari – egyelőre nem nyílt sisakos – csatája. Továbbra is ez két, egymásétól teljesen eltérő programot futó gárda teszi a legjobb benyomást, és ők a leggyorsabbak is.
A nap első felében Lewis Hamilton állt az élen. A nyitónaphoz hasonlóan ismét a lágy gumik kapták a főszerepet az időközben dupla T-szárnyra váltó Mercedesnél, ám a brit délelőtt már a szuperlágy abroncsokon futva törte át elsőként az 1:21-es határt. A háromszoros világbajnok 1:20,983 másodperces körében a részidők alapján még maradt tartalék: az utolsó szektorban súlyos tizedeket hagyott benne.
A délután ezzel szemben már inkább a Ferrarié volt. Kimi Räikkönen a nap első felében kitartott a már tegnap is használt közepes gumik mellett, ám az ebédszünet után először kerültek fel az autójára a lágy Pirellik. Több rövid etapot teljesített rajtuk, a teszt eddigi legjobbjának számító 1:20,960 másodperces körét pedig többször is megközelítette.
A hírek szerint nem teljesen egészséges „Jégember” az utolsó négy órában számos alkalommal dübörgött végig a boxutcán, hol lassítva, hol gyorsítva, majd rajtgyakorlatokat hajtott végre a kijáratnál.
Kedden folytatódott a Mercedes és a Ferrari – egyelőre nem nyílt sisakos – csatája. Továbbra is ez két, egymásétól teljesen eltérő programot futó gárda teszi a legjobb benyomást, és ők a leggyorsabbak is.
A nap első felében Lewis Hamilton állt az élen. A nyitónaphoz hasonlóan ismét a lágy gumik kapták a főszerepet az időközben dupla T-szárnyra váltó Mercedesnél, ám a brit délelőtt már a szuperlágy abroncsokon futva törte át elsőként az 1:21-es határt. A háromszoros világbajnok 1:20,983 másodperces körében a részidők alapján még maradt tartalék: az utolsó szektorban súlyos tizedeket hagyott benne.
A délután ezzel szemben már inkább a Ferrarié volt. Kimi Räikkönen a nap első felében kitartott a már tegnap is használt közepes gumik mellett, ám az ebédszünet után először kerültek fel az autójára a lágy Pirellik. Több rövid etapot teljesített rajtuk, a teszt eddigi legjobbjának számító 1:20,960 másodperces körét pedig többször is megközelítette.
A hírek szerint nem teljesen egészséges „Jégember” az utolsó négy órában számos alkalommal dübörgött végig a boxutcán, hol lassítva, hol gyorsítva, majd rajtgyakorlatokat hajtott végre a kijáratnál.
Szolid napot zárt a Red Bull. Hétfői problémáik után Max Verstappen csaknem 90 köre komoly előrelépés. Az RB13-as ugyanakkor többször is el-eltűnt a garázs mélyén hosszabb-rövidebb időre, s egyelőre tempójával sem kápráztatta el a kívülállókat. A holland egyelőre megállt az 1:22-es időnél.
Kedden a legtöbbet a McLaren, a Sauber és a Renault szenvedett. Utóbbi két istállónak gyakorlatilag az egész délelőttje ráment arra, hogy kicseréljenek bizonyos elemeket (a Sauber a teljes motort), s csak délután végezhettek érdemi munkát.
A McLaren kálváriája ezzel szemben egész napos műsor lett. Stoffel Vandoorne délelőtt 29 körnél rekedt meg, s csak az utolsó órában térhetett vissza a pályára, miután szerelői ismételten végrehajtottak nála egy motorcserét.
Még rosszabbul járt, de legalább kapkodnia nem kellett a Williamsnek, amely Lance Stroll balesete után össze is csomagolt. A kanadai 10 óra táján csúszott ki a pályáról, és törte össze egy kicsit az FW40-es vezetőszárnyát. Mivel egyelőre ez az egy példány készült belőle, a grove-iak a tegnapi 103 kör mellé ma csak 12-t tehettek.
Kisebb fennakadások a Force Indiánál és a Haasnál is voltak. Bár Kevin Magnussen kedden elsőként lépte át a 100 körös határt, s új gépével figyelemreméltó teljesítményt nyújtott, délelőtt neki is volt egy hosszabb kényszerpihenője. A második „félidőben” több hosszabb etapot is teljesített, majd a szuperlágy gumit is próbára tette. Hamiltontól jócskán elmaradt. Számára a mai az utolsó tesztnap volt a héten, holnaptól már Romain Grosjean száguld tovább.
Esteban Ocon eközben reggel csapata új kipufogóját várta órákon át, majd a délelőtti szakasz legvégén megállt a pálya szélén. A Stroll-eset után ez a második piros zászlós megszakítás volt, mely miatt 5 perccel meg is hosszabbították a teszt első felét. A francia délutánja már jobban alakult, s fel is tornászta magát az 5. helyre.
A barcelonai gyakorlás szerdán folytatódik – ezen a héten ez lesz az utolsó száraz pályán (már ha az időjárás is engedi) gyakorlás, csütörtökön már a Pirelli esőgumijait teszi próbára a mezőny.
A 2. barcelonai tesztnap végeredménye:
Versenyző Csapat Idő Különbség Kör Gumi
1. Kimi Räikkönen Ferrari 1:20,960 108 lágy
2. Lewis Hamilton Mercedes 1:20,983 +0,023 66 szuperlágy
3. Max Verstappen Red Bull-TAG Heuer 1:22,200 +1,240 89 lágy
4. Kevin Magnussen Haas-Ferrari 1:22,204 +1,244 118 szuperlágy
5. Esteban Ocon Force India-Mercedes 1:22,509 +1,549 86 lágy
6. Danyiil Kvjat Toro Rosso-Renault 1:22,956 +1,996 68 lágy
7. Valtteri Bottas Mercedes 1:22,986 +2,026 102 lágy
8. Jolyon Palmer Renault 1:24,139 +3,179 53 lágy
9. Antonio Giovinazzi Sauber-Ferrari 1:24,617 +3,657 67 lágy
10. Stoffel Vandoorne McLaren-Honda 1:25,600 +4,640 40 lágy
11. Lance Stroll Williams-Mercedes 1:26,040 +5,080 12 közepes
/m4sport/