Hiába futott jobb időt a hivatalos barcelonai időmérős csúcsnál is ma délelőtt a Mercedes, a pálya szélén figyelő Gary Andersonra a Ferrari tette a legnagyobb hatást. És a rivális is elismerően beszélt a vörösökről.
A Jordan-csapat korábbi technikai igazgatója az elmúlt években sokszor volt kritikus a Ferrarival. Gyakran bírálta a csapat tervezési filozófiáját, a Mercedeshez vagy a Red Bullhoz képest mutatott kevesebb kreativitását. Idén viszont eddig szinte csak jót írt vagy mondott a vörösök új gépéről.
Már a bemutatót követően is azt mondta, tetszik neki az erősen alávágott oldaldobozokkal, különleges légbeömlőkkel fölszerelt SF70H, és amióta a pályán is látta, csak még jobb véleménnyel van róla. Szerda délelőtt több kanyarhoz is kisétált, hogy szemügyre vegye az autókat, és hiába ment 1:19,7-es időt Valtteri Bottas, ő mégis Sebastian Vettelt látta a legjobbnak.
„Mario Andretti azt szokta mondogatni, hogy a szívóhatású Lotus 79 úgy tapadt az útra, mintha odafestették volna. Nos, a kettes és a hármas kanyarnál figyelve számomra a Mercedes és a Ferrari tűnik olyannak, mintha az útra festették volna őket. De szerintem a Ferrari használt jobb alapozót. Nagyon jónak tűnik, rendkívül kiegyensúlyozottnak” – írta még a korai órákban.Véleményén a történések sem változtattak. „Tudom, hogy a Mercedes már betört az 1:19-es tartományba a szuperlágyon, de a kilences kanyarból szemlélve számomra még mindig a közepes gumival 1:21-es időket futó Ferrari tűnik a leglenyűgözőbbnek. Egyszerűen stabilnak és kiegyensúlyozottnak tűnik.”
A szünetben végül összegezte is tapasztalatait. „Délelőtt nézelődve a Ferrari minden kanyarban jónak tűnt, amelyben néztem. Amikor a Mercedes gyors körökön volt az új gumikon, szintén jónak tűnt, de amikor hosszabb etapokat teljesített, illetve lágyabb gumikon, egy kicsit nyugtalannak, kicsit inogott is. A Mercedes alulkormányzottabb a Ferrarinál, mert az elfordulásnál extra mértékben mozdul el a kormány. Szerintem a Ferrarinak jobb az eleje, ami tökéletes, ha új gumikat teszel föl, mivel ilyenkor jó első tengely kell a jó köridőhöz.”
Mindez persze nem jelenti automatikusan, hogy ez a két csapat a topfavorit 2017-ben. Azt beszélik, a Red Bull egyelőre csak egy alapautóval köröz, a következő héten komoly változásokon megy keresztül. Anderson elmondása szerint ráadásul még óvatos is. „Nem érzem úgy, hogy a Renault-motort teljes erőn használnák. A Red Bull, a Toro Rosso és a gyári Renault halkabb, nyugodtabb, mint a többi motor. Még a Hondánál is. Lehet, hogy a motor karakterén múlik, de nem hinném, hogy így lenne, mert a hang a fordulatszámon múlik. Nekem úgy tűnik, tőlük ennél még többre számíthatunk – a motor tekintetében mindenképp.”
Mindez persze nem csökkenti a Ferrari érdemeit: autójuk eddig gyors és megbízható volt. És ezt a Mercedesnél is elismerik. Még akkor is, ha Mark Ellis teljesítménymérnök szerint egyelőre nehéz összehasonlítani őket az Ezüstnyíllal. „A Ferrari mindkét napon nagyon gyors volt, mindkét versenyzőjével. Főleg egy körön. Nekem úgy tűnik, inkább az egykörös tempójukra koncentrálnak, miközben mi inkább a hosszú etapokra. Emiatt is nehéz az összevetés. Nem becsüljük le egy ellenfelünket sem, és a szabályváltozásokkal több üldözőnk is lehet. Bárki okozhat meglepetést” – nyilatkozta az Auto Motor und Sportnak.
„Összességében eddig nagyon jól alakult számunkra ez a teszt. Sok kört és kilométert tettünk meg, és végigmentünk az eddigi listánkon. Törekszünk arra, hogy még Melbourne előtt minden lehetséges forgatókönyvet végigjátsszunk, hogy felkészüljünk elméletben. Emellett az autó alapjain és a gumikon dolgozunk” – avatott be munkájukba a szakember.
Hamarosan végre a Scuderia is nyilatkozni fog eddigi felkészüléséről. A tervek szerint ma délután Sebastian Vettel a héten először osztja meg tapasztalatait az új versenyparipájáról.
/m4sport/