Továbbra is magasan kiemelkedik a mezőnyből a Mercedes és a Ferrari Barcelonában. Az általuk ma futott 1:19-es idők már ízelítőt adtak a 2017-es autók gyorsaságából, ám a két nagy szemtől szembeni összecsapása egyelőre várat magára.
Talán nem is csak a véletlen műve, hogy a bajnokcsapat és olasz kihívója eddig rendszerint teljesen eltérő programot futott a teszthéten – szerdán sem volt másképp. A Mercedesnél délelőtt Valtteri Bottas ült a volánnál, s futotta meg az eddigi idény leggyorsabb barcelonai körét. Az ultralágy gumikon teljesített 1:19, 705 másodperces köre végül a nap legjobbjának is bizonyult.
A finn délelőtt főleg rövidebb etapokat teljesített, valamennyi igazán gyors keveréket próbára tette, emellett pedig ismét hozzápakolt 74 kört eddigi körszámához.
Tőle mindössze 0,2 másodperccel maradt el a nap végén Sebastian Vettel. Ő a kettővel keményebb, s elméletben lassabb lágy gumin teljesítette 1:19,952 másodperces leggyorsabb körét – de a délután folyamán. Az összehasonlítást nehezíti, hogy addigra a pálya állapota javult, a hőmérséklet emelkedett, ráadásul azt sem tudni, melyik csapat mennyi üzemanyagot használt. Vettel délelőttjét a közepes keveréken töltötte, akkor emiatt Bottashoz volt nehéz viszonyítani őt – délután pedig az nehezítette a helyzetet, hogy Lewis Hamilton versenyszimulációt futott (igaz, azt piros zászlók szakították félbe).
A brit ennek köszönhetően nem is jutott előrébb a 7. helynél, ám neve mellé közel 100 kör került – ennél többet még nem teljesített idén.
Elmondható, az eddigi teszthét talán legproduktívabb napján vannak túl a csapatok. Miközben az előző két napon többen is hosszú kihagyásra kényszerültek ilyen-olyan problémák miatt, addig ma a teljes napot futók közül senki sem maradt 50 kör alatt. Sebastian Vettel volt az egyéni rekorder a maga 139 fordulójával, míg csapatként a Mercedes volt utolérhetetlen 170 körrel.
Hibák persze most is voltak. Négy piros zászlót is ért. Délelőtt Jolyon Palmer pördült meg és ragadt a kavicságyban Renautl-jával, délután pedig Carlos Sainz járt hasonlóképpen a Toro Rossóval. A spanyol nem sokkal 16 óra után a 4-es kanyar bukóterében szállt ki autójából. Az újraindítás után aztán egyből jött a harmadik megszakítás is: Lance Stroll Williamse a falnak is nekicsapódott az 5-ösnél, így a csapatnak sorozatban második napját kellett idő előtt befejeznie a 18 éves kanadai miatt.
A negyedik piros zászló Sebastian Vettel nevéhez fűződik. A Ferrari az utolsó tíz percben a boxutca bejáratánál állt meg. A pályabíróknak kellett betolniuk. Ez volt az első fennakadás a Scuderiánál, ám nem vennénk mérget rá, hogy nem volt benne tudatosság. A csapatok a tesztnapok végén előszeretettel feszegetik a határokat az üzemanyag-mennyiség terén…
Műszaki gondokból is kijutott a napra. Romain Grosjean a nap első felének jelentős részét töltötte a garázsban; a Force India tartalékja, Alfonso Celis pedig délután tűnt el hosszú időre, mivel tovább hátráltatta őket kipufogó-problémájuk. Kedden ugyan újat szereltek fel autójukra, egyelőre egyik változat sem szuperált tökéletesen.
Hasonló hibát a Red Bullnak is volt a nap végén. Daniel Ricciardo délután csak keveset volt a pályán emiatt. Harmadik helyét viszont így is megőrizte. Autója a hírek szerint stabilnak mutatkozik a kanyarokban, a Renault-motor hangja viszont azt sugallja, a francia gyártó még nem engedte ki a szellemet a palackból.
Jó napot zárt a Sauber, amely a tegnapi elvesztegetett délelőtt után ma Marcus Ericssonnal bőven 100 kör fölött teljesített. A svéd délelőtt időmérős szimulációkat futott a leglágyabb keverékeken, délután pedig hosszabb etapokat.
A McLaren ilyen messze még nem jutott, ám az előző két problémás nap után üdítő volt látni, hogy Fernando Alonso bőven túlszárnyalta az egy versenytávot. 1:22,5-ös időeredménye már kevésbé szívderítő, ám a Honda a hírek szerint ma óvatos üzemmódba kapcsolt, s motorját kímélve engedte csak körözni a wokingiakat.
A Toro Rosso gyengébb napot zárt. Danyiil Kvjat és Carlos Sainz is el-eltűnt a nap folyamán, a spanyol ráadásul leállása után már nem folytatta a körgyűjtést. Mindketten a lista végén zártak, csak Celis ékelődött be közéjük.
A teszt csütörtökön zárónapjához érkezik. A csapatokra holnap azonban az eddigitől eltérő munka vár: a Pirelli esőgumijait fogják tesztelni a mesterségesen fellocsolt pályán. Már ha az időjárás meg nem szánja a spanyol szervezőket…
A 3. tesztnap végeredménye:
1. Valtteri Bottas Mercedes 1:19,705 75 ultralágy
2. Sebastian Vettel Ferrari 1:19,952 +0,247 139 lágy
3. Daniel Ricciardo Red Bull-TAG Heuer 1:21,153 +1,448 70 lágy
4. Jolyon Palmer Renault 1:21,396 +1,691 51 lágy
5. Nico Hülkenberg Renault 1:21,791 +2,086 42 lágy
6. Marcus Ericsson Sauber-Ferrari 1:21,824 +2,119 126 szuperlágy
7. Lewis Hamilton Mercedes 1:22,090 +2,385 95 lágy
8. Romain Grosjean Haas-Ferrari 1:22,118 +2,413 56 szuperlágy
9. Lance Stroll Williams-Mercedes 1:22,351 +2,646 98 lágy
10. Fernando Alonso McLaren-Honda 1:22,598 +2,893 72 ultralágy
11. Carlos Sainz Toro Rosso-Renault 1:23,540 +3,835 32 közepes
12. Alfonso Celis Jr. Force India-Mercedes 1:23,568 +3,863 71 ultralágy
13. Danyiil Kvjat Toro Rosso-Renault 1:23,952 +4,247 31 közepes
/m4sport/