Vízen kezdték, szárazon fejezték be a zárónapot, és Kimi Räikkönen Ferrarijánál senki sem tudott gyorsabb lenni Barcelonában.
Furcsa teszttel zárta a hetet a Forma–1 mezőnye csütörtökön Barcelonában. A csapatok és a Pirelli megállapodásának eredményeképpen a mai gyakorlás az esőgumik kipróbálásáról szólt. A pályát reggel és az ebédszünetben is tartálykocsikkal vizezték fel, így mindkét „félidő” hasonló koreográfia szerint alakult: a mezőny a kék jelölésű esőgumikon kezdett, majd a száradó pályán köztes esőgumikra, végül pedig slickekre váltott.
Tekintve, hogy ez még csak a negyedik nap az új autókkal, sok résztvevő nem vitte túlzásba a vizes pályán való körözgetést, általában akkor volt a legkisebb forgalom a pályán, amikor az a legvizesebb volt. A Pirelli mindazonáltal remélhetőleg így is értékes adatokat gyűjtött az elmúlt években problémás eső- és köztes esőgumik fejlesztéséhez.
A mai teszten több csapat is megrekedt a munkával. A Williams már reggel jelezte, nem tesztel, mivel Lance Stroll balesete miatt újra kell építenie autót, melyhez azonban előbb alkatrészeket kell gyártani. A Toro Rossónál Danyiil Kvjat a nap elején egyetlen kört teljesített, majd csapata egész nap motorproblémával bajlódott.
Lewis Hamilton pedig azért maradt kör nélkül, mert a W08-asban elektronikai hiba lépett fel. A brit délig várt a megoldásra, majd csapatával megállapodva távozott a helyszínről. Csapattársa, Valtteri Bottas még a szünet előtt átvette tőle az autót, majd délután a körülményekhez képest intenzív programba kezdett. Nemcsak az esőgumikat tesztelte, de autójára egy új toldalékszárny is fölkerült a hátsó szárny alá.
Ami a nap végeredményét illeti, az főképp a reggel, de még inkább a délután utolsó másfél órájának történéseit tükrözi. A résztvevők többsége kivárta, míg teljesen felszárad a pálya, s ekkor kezdte meg az érdemi munkát.
Kimi Räikkönen minden második órában az élen állt, délelőtti ideje sokáig számított etalonnak. Nem sokkal 17 óra előtt egy rövid időre Max Verstappen vette át a vezetést egy 1:21,8-as körrel, melyet a lágy gumin ért el, ám negyed órával később jött Räikkönen, s visszatért az első helyre. Akkor 1:21,3-as körét jó fél órával később 1:20,872-re javította, mely a heti legjobb eredményét jelentette. A finn ekkor főleg pár körös etapokat teljesített, miközben a Red Bull közepesen hosszúakat.
Mögöttük a tesztet csak jó két órával az újraindítás után kezdő Jolyon Palmer zárt, akinek csapattársa, Nico Hülkenberg a délelőtt legszorgalmasabbja volt. A brit nem ért el annyi kört, mint a német, ám ideje csupán 0,4 másodperccel maradt el korábbi egyéni legjobbjától.
Őt a nap legszorgalmasabb versenyzője, Romain Grosjean követte, akit tegnapi nehézségeik után még a vizes pálya sem zavart, s bátran rótta a köröket. Egészen 118-ig jutott, s ma egyedüliként lépte át a 100-as számot. Legjobb idejét az utolsó negyedórában futotta meg szuperlágy gumin.
Jó napja volt a Sauber „helyettesének”, Antonio Giovinazzinak, aki egyfelől megtapasztalhatta, milyen nedves pályán vezetni egy F1-es autót, másfelől több mint 80 kört tett hozzá még mindig vékonyka királykategóriás rutinjához. Az olasz legjobb idejét az ultralágy gumin érte el.
Említést érdemel Stoffel Vandoorne, aki a nap elején szintén új tapasztalatokra tehetett szert az F1-es esős vezetésről, délután pedig az ultralágy keveréken megfutotta csapata eddigi legjobb körét, 1:22,576 másodperccel.
Valtteri Bottas ugyan most csak a mezőny második felében zárt, ma is belepakolt több mint egy versenytávot az új Ezüstnyílba.
A tesztidőszak ezzel máris a feléhez ért. Most négy nap pihenő következik, mely alatt a csapatok kiértékelhetik a gyűjtött adatokat, legyárthatják új fejlesztéseiket, hogy aztán jövő keddtől négy napon át már az idénynyitó Ausztrál Nagydíjra készüljenek fel!
A 4. tesztnap végeredménye:
1. Kimi Räikkönen Ferrari 1:20,872 93 lágy
2. Max Verstappen Red Bull-TAG Heuer 1:21,769 +0,897 85 lágy
3. Jolyon Palmer Renault 1:21,778 +0,906 39 közepes
4. Romain Grosjean Haas-Ferrari 1:22,309 +1,437 118 szuperlágy
5. Antonio Giovinazzi Sauber-Ferrari 1:22,401 +1,529 84 ultralágy
6. Sergio Pérez Force India-Mercedes 1:22,534 +1,662 82 szuperlágy
7. Stoffel Vandoorne McLaren-Honda 1:22,576 +1,704 67 ultralágy
8. Valtteri Bottas Mercedes 1:23,443 +2,571 68 lágy
9. Nico Hülkenberg Renault 1:24,974 +4,102 51 lágy
10. Danyiil Kvjat Toro Rosso-Renault idő nélkül ------- 1
/m4sport/