Egy új befecskendezési módszerrel kísérletezik a Scuderia, mely révén jelentősen javulhat erőforrásának hatékonysága.
Az olaszok alaposan átdolgozták 2016-os hajtóegységüket, mely az előző szezon ezen szakaszában hiába ígért nagy teljesítményjavulást, megbízhatósági gondjai miatt végül nem váltotta be teljesen a hozzá fűzött reményeket. Ahogy azt már megírtuk, a Haas csapatfőnöke az első teszthét után igen lelkesen nyilatkozott partnerük új hajtóegységéről, mely szerinte látványos előrelépést jelent. A Motorsport szakírója, Franco Nugnes azonban úgy tudja, mindez csupán a kezdet!
Az olasz szerint a vörösök jelenleg is egy radikálisnak mondható új befecskendezőn dolgoznak, melyet az év későbbi szakaszában terveznek bevetni. E fejlesztés jelentősége abban áll, hogy az eddiginél jóval pontosabbá és hatékonyabbá teszi az üzemanyag-égetést.
Az F1-ben ugyan tiltott az úgynevezett kettős befecskendezés, ám mindez nem jelenti azt, hogy a motorgyártók ne kísérleteznének olyan módszerekkel, melyekkel hasonló hatás érhető el. A Ferrari Nugnes szerint most egy olyan befecskendezőt tesztel a próbapadon, amely speciális kialakításának köszönhetően sokkal precízebben juttatja el az üzemanyagot a gyújtógyertyához, s amely révén minimálisra csökken annak az esélye, hogy felesleges üzemanyag kerüljön az égéstérbe.
Mindez bár egyszerűen hangzik, a folyamat távolról sem az. Andy Cowell, a Mercedes motorrészlegének vezetője év elején azt nyilatkozta, a jelenlegi motorok fejlesztésének még csak nem is látja a korlátait, mivel a gyújtástechnológiában még hatalmas lehetőségek várnak kiaknázásra. E területen eddig a Mercedes vitte a prímet, ám riválisaik igyekeznek felzárkózni rájuk.
Miután a versenyen használt üzemanyag mennyiségét a szabályok maximum 105 kilogrammban határozzák meg, a mérnökök feladata, hogy adott mennyiségű üzemanyagból nyerjenek ki minél nagyobb energiát. Ez pedig csak egy módon lehetséges: az üzemanyag minden egyes cseppjét a lehető leghasznosabban kell felhasználniuk, minimálisra csökkentve a fölösleget, a fogyasztást, a motor kopását, és maximálisra emelve ezáltal a hatékonyságot, a lóerőszámot és az élettartamot.
A Ferrari új technológiája egyelőre még nem került az új SF70H-ba, Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen még hagyományos erőforrással körözött az első teszthéten – és várhatóan a másodikon is azzal fog. Úgy tudni, az olaszok csak a szezon során, éles bevetésen fogják kipróbálni innovatív megoldásukat, mely már csak azért is lehet fontos lépés, mert az autók idén megnőtt légellenállását nem csupán a motor erejével, de a fogyasztás csökkentésével is ellensúlyozni kell.
/m4sport/