Új hét, új éllovas: most először nem egy Mercedes vagy Ferrari zárt az első helyen egy tesztnapot! Felipe Massa a legjobb és a legtöbb körrel tért vissza a munkába, míg a McLaren vesszőfutása tovább folytatódott.
Nem egészen az előző héten megszokott medrében folytatódott a téli felkészülés kedden Barcelonában. Miközben az első héten igazságosan felosztotta egymást közt a napi elsőségeket a Mercedes és a Ferrari, ezúttal egyikük versenyzője sem került a legjobb kettőbe.
A nap Felipe Massa elsőségével zárult, aki még délelőtt futott egy 1:19,726 másodperces kört a szuperlágy gumikon, pár századra megközelítve Valtteri Bottas múlt heti legjobb időeredményét. A brazil versenyző produktív napot zárt: délelőtti gyors körei mellett több hosszú etapot is teljesített, s az idén eddigi rekordot jelentő napi köradaggal vonulhatott pihenőre.
168 köre figyelemreméltó eredmény, igaz néggyel kevesebb, mint az egy nap alatt teljesített legtöbb kör rekordja, melyet a múlt télen Nico Rosberg állított föl 172 fordulóval. Massa körhalmozása egyúttal azonban kényszer is volt. 2008 ezüstérmese csupán egyetlen tesztnapot (a legelsőt) teljesített eddig az új Williamsszel, mivel csapattársa, Lance Stroll balesetei miatt a múlt csütörtöki tesztnapról le kellett mondania. A brazil mindent elkövetett a pótlásért – az már más kérdés, holnapi újabb munkanapja előtt mennyire fáradt el…
A gyűjtött kilométerek tekintetében persze Sebastian Vettel sem panaszkodhat: ő is 168 fordulóig jutott el. A Ferrari újabb erős napon van túl. A négyszeres világbajnok délelőtt még a közepes gumikat nyüstölte, délutánra azonban autójára fölkerültek a lágy papucsok. A német fokozatosan gyorsult rajtuk, mígnem 16 óra után 1:19,906 másodpercre javított. Bár ez csak a 3. helyet jelentette számára a végelszámolásnál, így is az eddigi téli teszt legjobb lágygumis idejének számít.
A tesztidőszakban most mutatta legjobb formáját a Red Bull. Daniel Ricciardo a nap első felében sokáig az élen állt, már pár óra elteltével túlszárnyalta az RB13-as eddigi legjobb barcelonai eredményét, majd a mezőnyből negyedikként tört be 1:20 alá. 1:19,900 másodperces ideje a második helyet jelentett számára.
A nagy kilométergyűjtés általában a Mercedes asztala, ám a bajnokcsapat ezúttal ilyen szempontból is visszafogott napot zárt. Lewis Hamilton délelőtt 49 körig jutott csupán, és bár Valtteri Bottas bőven több mint egy versenytávja így is újabb 145 kört jelent a csillagosok számára, ezzel ezúttal nem ők jutottak a legmesszebbre.
Hamilton ráadásul elárulta, most nem is volt elégedett az autójával, melyre több újítás, így egy új padlólemez, valamint továbbfejlesztett fordítólemezek is fölkerültek. A brit elmondása szerint a padlólemezük sérülése és a gumik nem megfelelő működési tartománya együttesen tették kellemetlenül vezethetővé a W08-ast – délután a hosszabb etapokat is teljesítő Bottas ennek megoldásán fáradozott. A finnt végül közel fél másodperc választotta el csapattársától – mindketten a lágy Pirelliken érték el napi legjobb idejüket.
Rosszul alakult a McLaren és a Renault napja is. Mindkettejüket motorprobléma hátráltatta, mely miatt több órát vesztegeltek a garázsban, miközben szerelőik új erőforrást építettek be autóikba.
A wokingiaknál Stoffel Vandoorne délelőtt mindössze 34 kört teljesített, majd egészen 16 óráig várnia kellett, mire ismét pályára hajthatott. Végül a 10. helyen zárt, s összesen 80 körig jutott, miközben csapatat azt várja, hogy Honda végre megoldást találjon visszatérő gondjaira.
A Renault-nál Jolyon Palmer csak 15 köriig jutott, ám ő az ebédszünet után átadta a munkát Nico Hülkenbergnek, aki eleinte a közepes keveréken rótta a köröket, majd a lágy gumikkal felkapaszkodott a 7. pozícióba. A német nevéhez fűzödött a nap egyetlen piros zászlós megszakítása. Az utolsó percekben állt meg alatta a Renault – vélhetően mert kifogyott az üzemanyagja (tervezetten).
Ma bemutatkozott a Saubernél Pascal Wehrlein. A sérüléséből felépülő német a tervekkel ellentétben csak a délelőttöt teljesítette az új C36-osban, délutánra átadta a volánt Marcus Ericssonnak. Wehrlein összesen 47 környi tapasztalatot gyűjthetett a kék versenygéppel – a hírek szerint fizikai nehézségek nélkül.
A teszt szerdán reggel 9 órakor folytatódik.
Az 5. tesztnap végeredménye:
1. Felipe Massa Williams-Mercedes 1:19,726 168 szuperlágy
2. Daniel Ricciardo Red Bull-TAG Heuer 1:19,900 +0,174 89 ultralágy
3. Sebastian Vettel Ferrari 0:19,906 -+99,820 168 lágy
4. Lewis Hamilton Mercedes 1:20,456 +0,730 49 lágy
5. Valtteri Bottas Mercedes 1:20,924 +1,198 86 lágy
6. Esteban Ocon Force India-Mercedes 1:21,347 +1,621 142 szuperlágy
7. Nico Hülkenberg Renault 1:21,589 +1,863 58 lágy
8. Kevin Magnussen Haas-Ferrari 1:21,676 +1,950 81 lágy
9. Danyiil Kvjat Toro Rosso-Renault 1:21,743 +2,017 83 szuperlágy
10. Stoffel Vandoorne McLaren-Honda 1:22,537 +2,811 80 lágy
11. Pascal Wehrlein Sauber-Ferrari 1:23,336 +3,610 47 lágy
12. Marcus Ericsson Sauber-Ferrari 1:23,630 +3,904 53 lágy
13. Jolyon Palmer Renault 1:24,790 +5,064 15 lágy
/m4sport/