Az ebédszünet után Lewis Hamilton, Lance Stroll és Marcus Ericsson is pályára gurult; a Renault, a Red Bull és a McLaren a garázsban töltötte az idő nagy részét, Kimi Räikkönen kicsúszása miatt a piros zászló is előkerült – ez történt a szerdai tesztnap délutáni szakaszának első két órájában.
Az ebédidő előtti órák igazi tűzijátékot hoztak Barcelonában, hiszen több alkalommal is változott az éllovas kiléte, Valtteri Bottas pedig az eddigi leggyorsabb kört is megfutotta Mercedesével. A folytatás ehhez képest meglehetősen nyugalmas volt, az első két órában ugyanis az eredmények sem változtak drasztikusan, és több pilóta is a garázsból figyelte az eseményeket.
A szünet alatt négy csapat is változtatott felállásán: a Mercedesnél Lewis Hamilton, a Williamsnél Lance Stroll, a Saubernél Marcus Ericsson a Renault-nál pedig Jolyon Palmer lendült akcióba a délutáni etapban, vagyis a franciák pilótája csak lendült volna, eddig ugyanis egy kört sem teljesített, igaz az istálló jelentése szerint már készen áll a körözgetésre.
Vele ellentétben Hamilton és Stroll is szorgosan rótta a köröket (a brit eddig 41-et, a kanadai pedig 33-at teljesített), de Ericsonnak is jutott némi pályaidő (ő 16 körig jutott). Azzal, hogy Hamilton szinte azonnal gyűjteni kezdte a kilométereket a Mercedes már most átlépte a 100 körös álomhatárt, de panaszra a Williamsnek sem lehet oka, hiszen ők is közel kerültek hozzá, és ha újoncuk a folytatásban is stabilan teljesít, minden bizonnyal át is fogják lépni azt.
Hamilton eddigi legjobb eredményével (a lágy gumin teljesített) 1:20,702-vel az ötödik helyre kapaszkodott, míg Stroll a kilencedikre lépett elő, Ericsson pedig egyelőre az utolsón áll.
Ami a köröket illeti, a Red Bull, a McLaren és a Renault is többre vágyott. Közülük egyébként „hivatalosan” csak a bikások jelentették, hogy probléma lépett fel a teszt során, ezért ki kellett cserélni a Renault-motort Max Verstappen autójában. Ez nem túl jó hír a franciák számára, hiszen egy erőforrásuk tegnap is tönkrement, igaz, akkor a gyári csapatnál kellett cserélni.
A McLaren esetében nem beszélhetünk komoly problémákról – legalábbis a csapat szerint minden a terv szerint zajlott (annak ellenére, hogy majd’ két óráig egy kört sem teljesítettek), mielőtt Fernando Alonso végre a pályára gurult, és folytatta a tesztelést.
Röviddel ezután viszont meg kellett szakítani a programot, Kimi Räikkönen ugyanis kicsúszott a hármas kanyarban és Ferrarija a kavicságyban ragadt (arról egyelőre nem érkeztek pontos információk, vezetői vagy technikai hiba okozta a balesetet). Noha az autó a képek tanúsága szerint súrolta a gumifalat, komolyabb károk nem keletkeztek rajta, egyelőre tehát nem tűnik kizártnak, hogy a vörösök folytatni tudják a munkát.
A 6. tesztnap állása 16 órakor:
1. Bottas szuper-lágy Mercedes 70 kör 1m19.310s
2. Massa ultra-lágy Williams 63 1m19.420s
3. Raikkonen lágy Ferrari 53 1m20.406s
4. Verstappen lágy Red Bull 102 1m20.432s
5. Stroll szuper-lágy Williams 59 1m20.579s
6. Hamilton lágy Mercedes 79 1m20.702s
7. Hulkenberg szuper-lágy Renault 61 1m21.213s
8. Perez szuper-lágy Force India 100 1m21.297s
9. Sainz lágy Toro Rosso 92 1m21.872s
10. Grosjean ultra-lágy Haas 96 1m21.887s
11. Wehrlein lágy Sauber 59 1m23.000s
12. Alonso lágy McLaren 46 1m23.041s
13. Ericsson lágy Sauber 46 1m23.384s
14. Palmer szuper-lágy Renault 29 1m26.462s
/m4sport/