Sebastian Vettel az eddigi tesztidény legjobb idejét autózta csütörtök délelőtt, ám szektoridőiből kiderül, könnyedén 1:18-as kört is autózhatott volna. A szünetben megkérdezték, mennyire fogta vissza autóját.
Az eddigi két barcelonai teszthét legjobb idejét mától Sebastian Vettel tudhatja magáénak. A négyszeres világbajnok a délelőtt utolsó órájában az ultralágy abroncsokon futotta meg 1:19,024 másodperces körét, mely azonban a tudósítók szerint bőven jobb is lehetett volna, ha a német nem vesz vissza az utolsó szektorban.
Vettel 0,328 másodperccel futott jobb kört a szintén ultralágyon leggyorsabb Lewis Hamiltonnál. Részeredményeikből kiderül, a Ferrari valóban a harmadik pályaszakaszon bukott sokat. A két versenyző legjobb szektorai a következőképpen alakultak:
1. szektor: Hamilton – 23,017; Vettel – 22,835
2. szektor: Hamilton 29,759; Vettel – 29,255
3. szektor: Hamilton 26,576; Vettel – 26,934
A célvonalon áthaladva mind a Mercedes, mind a Ferrari 291 km/órás tempónál tartott. Vettel előnye a középső szektorban bizonyult a legnagyobbnak, ami Barcelonában a legérzékenyebb az üzemanyag-mennyiségre. Mindebből egyértelműen nem derül ki, hogy a Ferrari könnyebb volt-e a Mercedesnél, a harmadik részidőből az viszont látható, hogy Vettel jelentősen visszafogta magát az utolsó kanyarban (még ha a múlt héten nem is ez volt a Ferrari legerősebb szektora.)
A pályán kívül is ment a ködösítés…
Az ebédszünetben – a héten először – Vettel a média rendelkezésére állt, s természetesen arról faggatták, szándékosan vett-e vissza az ultralágyas és szuperlágyas körein. A versenyző mosolyogva felelt: „Nem mindig. Próbáljuk teljesíteni a programunkat, ezért néha gyorsabb az ember, néha lassabb. De szerintem ma délelőtt elég egyértelműen kiderült, mit csináltunk, hiszen gyorsabbak voltunk, mint az eddigi tesztnapokon. Ezt mindenki értelmezheti úgy, ahogyan akarja” – hagyta nyitva a taktikázás és az üzemanyag-mennyiség kapcsán fölmerülő kérdéseket is.
„Jól érezem magam az autóban, de még korai bármit mondani. A leggyorsabb kör nem döntő fontosságú, ennél sokkal több tényezőt kell figyelembe venni. Ilyen tekintetben még egy csomó munka vár ránk. Több kört kell teljesítenünk, és a hátralévő másfél napra ez a célunk. Remélem, hogy ma délután sok kört futok, hogy javítani tudjam az autó vezethetőségét. És azt is remélem, hogy Kimi holnap pozitívan zárja a teszteket. Aztán majd meglátjuk, mi jön azután. A csapat keményen dolgozik. A tavalyi év tapasztalataiból sokat tanultunk, csapatként fejlődtünk, és remélhetőleg ezt a következő szezonba is magunkkal tudjuk vinni.”
Tavaly jellemző volt Barcelonában, hogy a leggyorsabb ultralágy gumi nem hozott akkora javulást a szuperlágyhoz és a lágyhoz képest, mint elméletben hozhatna, mivel a harmadik szektorra teljesen elfogyott. Idén némiképp változott a helyzet, ám Vettel ennek kapcsán is csak ködösített. „Két vagy három próbálkozásom volt rajta – túl kevés ahhoz, hogy bármit is mondjak róla. De ismerjük Barcelonát, tudjuk, hogy az utolsó szektorban jobb lenne, ha nagyobb lenne a tapadás” – felelte, amikor arról kérdezték, mennyire bírták a lila Pirellik.
„Az első pár kanyar fantasztikus, amikor még frissek a gumik, de az utolsókban már elkezd csúszkálni az autó. Ez részben a pálya karakterisztikájából adódik. De az előző évhez viszonyítva ez teljesen más kávéház, már ami a gumikopást illeti. Most sokkal több értelme van feltenni, és nekünk ez csak annál jobb, mert így bátran támadhatunk. Ez az igazi versenyzés!”
Vettel az első négy órában összesen 60 kört teljesített – volt már produktívabb félnapja is. Elárulta, nem teljesen elégedett a programjukkal. „Volt egy kisebb kicsúszásom (a kavicságyban járt – a szerk.), ami némi időveszteséget eredményezett. Ezt be kell hoznunk. Jó lett volna több kört futni mostanáig. De ez lesz a célunk délután, valamint holnap is. A teendőink listája még mindig hosszú” – fogalmazott az utolsó téli tesztnapját futó versenyző.
/m4sport/