Miután a nap második fele a hosszabb etapokról szólt, senki sem szárnyalta túl Sebastian Vettel délelőtti legjobbját, ami a 2017-es előszezon eddigi legjobb időeredményének számít. Csapatszinten a Williams, egyénileg Vettel futotta a legtöbb kört; újabb gondok a McLarennél…
A Ferrari klasszisa a délelőtti szakasz második felében állt az élre, és javította meg Valtteri Bottas eddigi legjobb tesztidejét az ultralágy abroncsokon. A helyszíni tudósítók szerint az eredmény még jobb is lehetett volna, ha Vettel nem vesz vissza az utolsó szektorban. Persze a szünetben őt is megkérdezték, direkt lassított-e, válasza azonban meglehetősen „ködös” volt.
Bárhogy is történt, végül ez az eredmény lett a mai nap legjobbja, délután ugyanis a mezőny szinte minden tagja a hosszabb etapokra és a versenyszimulációkra figyelt. Vettel is teljesített egyet, köreinek száma pedig végül elérte a 156-ot, tehát ebben a tekintetben is az élre állt.
Hogy a délután mennyire nem a leggyorsabb körökről szólt, azt jól mutatja a tény, miszerint Lewis Hamilton maradt az eredménylista második helyén, noha ő már a nap felénél átadta autóját Bottasnak. A britet a délután szintén versenytávot futó Esteban Ocon követte, és Danyiil Kvjat, aki bár tisztességes mennyiségű kilométert futott, mégsem zárt problémamentes napot. Autója a második óra vége felé megállt, a helyszíni beszámolók szerint a váltó meghibásodása miatt.
A délelőtt is tesztelők közül egyedül Kevin Magnussen javított a második tesztfázisban, amikor autójára felkerültek az ultralágy abroncsok és átvette az ötödik helyet Daniel Ricciardótól.
A hetedik pozíció Stoffel Vandoorne-é lett, kinek McLarenje ezúttal sem működött tökéletesen: délelőtt elektromos problémák hátráltatták, melyek miatt az ebédszünet után két óráig a garázsban ragadt, majd miután sikerült orvosolni a gondokat, mindössze 16 kört teljesített. Korábban 36 állt a neve mellett, vagyis csapata az utolsó előtti tesztnapon sem érte el az 50 kört, miközben a legtöbb rivális már a 100-as határt is átlépte, vagy megközelítette (legtöbbet a Williams körözött ma).
A csak délután autóba ülő Bottas például a nap fele alatt teljesített 95 kört Mercedesével. Legjobb eredménye neki „csak” a nyolcadik helyre volt elég, körét azonban a lágy gumin teljesítette, ami papíron „két fokozattal lassabb” a leggyorsabb kört jegyző Vettelénél, így nézve pedig lemaradása nem tűnik annyira komolynak.
A legjobb 10-be még Pascal Wehrlein került, aki a lassú kezdés után végül eljutott 44 megtett körig idei harmadik „félnapján”. Őt a McLarenhez hasonlóan problémás napot záró Renault brit versenyzője, Jolyon Palmer, valamint a csapattárs, Marcus Ericsson követi. A lista végére pedig a Williams pilótái kerültek: köreiket és időeredményeiket látva az mindenki számára egyértelmű, hogy ők ma nem a legjobb időeredményekre hajtottak. Viszont ismét értékes teszkilométereket gyűjtöttek csapatuknak.
A 7. tesztnap végeredménye:
1. Vettel ultra-lágy Ferrari 156 kör 1m19.024s
2. Hamilton ultra-lágy Mercedes 52 1m19.352s
3. Ocon ultra-lágy Force India 137 1m20.161s
4. Kvyat szuper-lágy Toro Rosso 94 1m20.416s
5. Magnussen ultra-lágy Haas 119 1m20.504s
6. Ricciardo lágy Red Bull 128 1m20.824s
7. Vandoorne ultra-lágy McLaren 48 1m21.348s
8. Bottas lágy Mercedes 95 1m2.819s
9. Wehrlein ultra-lágy Sauber 44 1m22.347s
10. Palmer lágy Renault 53 1m22.418s
11. Ericsson lágy Sauber 88 1m23.330s
12. Massa közepes Williams 80 1m24.443s
13. Stroll lágy Williams 85 1m24.863s
/m4sport/