A délutáni etapban senki sem futott gyorsabb kört Kimi Räikkönennél, az utolsó tesztnapot tehát a 2017-es előszezon legjobb körét jegyző finn klasszis zárta az élen. A nap ezúttal sem volt problémamentes a McLaren és a Red Bull számára, a legtöbb időt a Williams és a Toro Rosso töltötte a pályán.
A szerdai és a csütörtöki tesztnaphoz hasonlóan a délután pénteken is a hosszabb etapokról szólt, az eredménylistán tehát már nem történt komolyabb változás, vagyis Räikkönen megőrizte elsőségét a szuperlágy abroncsokon futott 1:18,634-es időeredményével.
Bár a finné maradt a leggyorsabb kör, és a Ferrari tisztességes mennyiségű kört teljesített, a csapat napja nem volt teljesen tiszta, Räikkönen ugyanis a délutáni szakasz második felében megpördült a pálya használaton kívüli sikánjában. A tapasztalt pilóta azért haladt ezen a szakaszon, mert autóján már korábban is problémát észlelt, így a leállás is feltehetően ennek köszönhető. Az utolsó 15 percben aztán visszatért a pályára, a gondot tehát hamar orvosolták.
A második helyen Max Verstappen maradt, aki délután csak az utolsó két órában körözhetett, korábban ugyanis csapata a „turbófeltöltőt ellenőrizte” a garázsban. Őt Carlos Sainz követi, aki összesen 132 kört teljesített a Toro Rossóval, a csapat legeredményesebb napját zárva. A befejezés egyébként számára sem volt teljesen tiszta, autója ugyanis megállt a célegyenesben, előidézve ezzel a nap hatodik, és a felkészülési időszak utolsó piros zászlós fázisát.
Valtteri Bottas negyedik maradt, csapattársa, a Mercedest délután átvevő Lewis Hamilton pedig közvetlenül mögé zárkózott. A két versenyzőt végül mindössze 5 ezredmásodperc választotta el, miután a brit megfutotta leggyorsabb körét az ultralágy abronccsal.
Nico Hülkenberg és Sergio Pérez is a délelőtti idejével tartott helyét a listán (előbbi nem is javíthatott volna, hiszen a szünetben a csapattárs, Jolyon Palmer vette át a Renault-t), nyolcadiknak pedig Palmer zárkózott, aki a döcögős kezdés után végül futhatott 43 kört. Őket Lance Stroll követte, aki összesen 132 kört jegyzett, feledtetve ezzel – valamint az előző napokon nyújtott stabil teljesítményével – az első hetek hibáit, melyek miatt a Williamsnek bőven volt pótolnivalója a keddtől péntekig tartó tesztszakaszon. A feladatot azonban sikeresen teljesítették.
Az első 10-et a délelőtt két alkalommal is „piros zászlót okozó” Romain Grosjean tette teljessé. A francia mögé Fernando Alonso sorolt, aki a délelőtti elektromos hibát követően a teszt második felében zavartalanul körözhetett és idején is javított, sőt, még gyorsabb is lehetett volna, a helyszíni beszámolók szerint ugyanis Stroll feltartotta őt a legjobb körén. A sort ma a két Sauber zárta.
A 8. tesztnap végeredménye:
1. Raikkonen szuper-lágy Ferrari 111 1m18.634s
2. Verstappen szuper-lágy Red Bull 71 1m19.438s
3. Sainz ultra-lágy Toro Rosso 132 1m19.837s
4. Bottas szuper-lágy Mercedes 53 1m19.845s
5. Hamilton ultra-lágy Mercedes 54 1m19.850s
6. Hulkenberg ultra-lágy Renault 45 1m19.885s
7. Perez ultra-lágy Force India 128 1m20.116s
8. Palmer ultra-lágy Renault 43 1m20.205s
9. Stroll lágy Williams 132 1m20.335s
10. Alonso ultra-lágy McLaren 43 1m21.389s
11. Grosjean ultra-lágy Haas 76 1m21.389s
12. Ericsson szuper-lágy Sauber 59 1m21.670s
13. Wehrlein lágy Sauber 42 1m23.527s
/m4sport/