A legjobb időeredmények ugyan a Ferrari nevéhez fűződnek, a megtett kilométerek tekintetében továbbra is tart a fölényes Mercedes-uralom. Íme, a két barcelonai teszthét összesített statisztikája!
Ahogyan az várható volt, csak a második téli tesztsorozat festett képet arról, pontosan mennyit is gyorsultak a 2017-es autók. A 8 tesztnapon összesen 22 versenyző vett részt, s közülük csak azok (Antonio Giovinazzi és Alfonso Celis Jr.) nem a második héten futották meg leggyorsabb körüket, akik autóba sem ültek akkor.
Az egyetlen 1:19-en belüli időeredmény Kimi Räikkönen nevéhez fűződik, aki a zárónapon engedte szabadon vörös paripáját, s közelítette meg tizedekre Felipe Massa 1:18,339 másodperces 2008-as idejét, mely a jelenlegi vonalvezetésen valaha futott leggyorsabb kör. A Ferrari kiváló formáját erősíti, hogy a rangsor második helyén Sebastian Vettel végzett. Őket a két Mercedes követi, 0,6 másodperces hátránnyal.
A két hét alatt összesen 9 versenyző tudott 1:20 alatti kört produkálni, a két Ferrari, Mercedes és Red Bull mellett Felipe Massa, Carlos Sainz és Nico Hülkenberg. futott 19-es időt.
A leglassabb csapatnak a körök alapján a Sauber tűnik – őket még a kényszerből lebutított Honda-motorral köröző McLarenek is megelőzték.
Összesített eredmény a 8 tesztnap legjobb körei alapján
Versenyző Csapat Legjobb köridő Motor Gumi Nap
1. Kimi Räikkönen Ferrari 1:18,634 Ferrari szuperlágy 7.
2. Sebastian Vettel Ferrari 1:19,024 Ferrari ultralágy 6.
3. Valtteri Bottas Mercedes 1:19,310 Mercedes szuperlágy 5.
4. Lewis Hamilton Mercedes 1:19,352 Mercedes ultralágy 8.
5. Felipe Massa Williams-Mercedes 1:19,420 Mercedes ultralágy 7.
6. Max Verstappen Red Bull-TAG Heuer 1:19,438 Renault szuperlágy 8.
7. Carlos Sainz Toro Rosso-Renault 1:19,837 Renault ultralágy 8.
8. Nico Hülkenberg Renault 1:19,885 Renault ultralágy 7.
9. Daniel Ricciardo Red Bull-TAG Heuer 1:19,900 Renault ultralágy 6.
10. Sergio Pérez Force India-Mercedes 1:20,116 Mercedes ultralágy 8.
11. Esteban Ocon Force India-Mercedes 1:20,161 Mercedes szuperlágy 8.
12. Jolyon Palmer Renault 1:20,205 Renault ultralágy 7.
13. Lance Stroll Williams-Mercedes 1:20,335 Mercedes lágy 8.
14. Danyiil Kvjat Toro Rosso-Renault 1:20,416 Renault lágy 7.
15. Kevin Magnussen Haas-Ferrari 1:20,504 Ferrari ultralágy 8.
16. Romain Grosjean Haas-Ferrari 1:21,110 Ferrari ultralágy 7.
17. Stoffel Vandoorne McLaren-Honda 1:21,348 Honda ultralágy 8.
18. Fernando Alonso McLaren-Honda 1:21,389 Honda ultralágy 8.
19. Marcus Ericsson Sauber-Ferrari 1:21,670 Ferrari szuperlágy 8.
20. Pascal Wehrlein Sauber-Ferrari 1:22,347 Ferrari (2016) ultralágy 7.
21. Antonio Giovinazzi Sauber-Ferrari 1:22,401 Ferrari (2016) ultralágy 3.
22. Alfonso Celis Jr. Force India-Mercedes 1:23,568 Mercedes ultralágy 4.
A teljesített körök tekintetében továbbra is a Mercedes és Valtteri Bottas vitte a prímet. A német csapat két versenyzője közé viszont sikerült beékelődnie Sebastian Vettelnek – nem kis mértékben köszönhetően a keddi 168 körének. Érdekesség, hogy csapattársa, Kimi Räikkönen csak a 8. ezen rangsorban, miközben Marcus Ericsson a nagyok közé keveredve lett 4.
A versenyzők által teljesített körök, kilométerek
Versenyző Kör Km
1. Valtteri Bottas 628 2923
2. Sebastian Vettel 591 2751
3. Lewis Hamilton 468 2179
4. Marcus Ericsson 444 2067
5. Felipe Massa 414 1927
6. Lance Stroll 386 1797
7. Kevin Magnussen 369 1718
8. Kimi Räikkönen 365 1699
9. Esteban Ocon 365 1699
10. Sergio Pérez 349 1625
11. Max Verstappen 347 1615
12. Romain Grosjean 346 1611
13. Daniel Ricciardo 337 1569
14. Nico Hülkenberg 314 1462
15. Carlos Sainz 307 1429
16. Jolyon Palmer 283 1317
17. Danyiil Kvjat 277 1289
18. Stoffel Vandoorne 235 1094
19. Pascal Wehrlein 192 894
20. Fernando Alonso 190 884
21. Antonio Giovinazzi 151 703
22. Alfonso Celis Jr. 71 331
Az istállóknál egyedül a Mercedes jutott 1000 kör fölé a 8 nap során – kifizetődőnek bizonyult tehát, hogy két versenyzőjük minden napot felosztott egymás között. Őket a Ferrari, és az első hét utolsó napjának kihagyása dacára a Williams követi. A leggyengébb tesztidényt a Renault-motoros csapatok és a McLaren zárta – utóbbi gárda mindössze 6,4 versenytávot teljesített, miközben a Mercedes 16,6-et.
A csapatok által teljesített körök, kilométerek
Csapat Megtett kör Megtett km
1. Mercedes 1096 5102
2. Ferrari 956 4450
3. Willams-Mercedes 800 3724
4. Sauber-Ferrari 787 3663
5. Force India-Mercedes 785 3654
6. Haas-Ferrari 715 3328
7. Red Bull-TAG Heuer 684 3184
8. Renault 597 2779
9. Toro Rosso-Renault 584 2719
10. McLaren-Honda 425 1978
A motorgyártóknál nincs meglepetés. A Mercedes 3500-zal több kilométert futott, mint a szintén három csapattal dolgozó Renault, miközben az új Ferrari-motorba két istállóval is csak 900-zal került kevesebb kilométer, mint a franciák erőforrásába. A Honda a hatodát teljesítette a bajnokcsapat motorja által megtett távnak.
Kiemelendő, hogy a Mercedes kétféle motorral tudta le a 8 tesztnapot (a második verziót csak a gyári csapat használta a második héten), a Ferrari a tervekhez hűen egyetlen hajtóegységet használt, míg a másik két gyártó számos motorcserét hajtott végre műszaki hiba miatt.
A motorok által megtett körök, kilométerek
Motor Megtett kör Megtett km
1. Mercedes 2610 12 150
2. Renault 1865 8682
3. Ferrari 1671 7779
4. Ferrari (2016) 787 3663
5. Honda 425 1978
/m4sport/