Kettőből kettő Lewis Hamilton és a Mercedes mérlege! A brit a délelőttihez hasonló fölénnyel nyerte a második melbourne-i edzést is. Sebastian Vettel legalább az egyik Mercedes legyőzte – balesetek és kicsúszások sorát láthattuk a második másfél órában!
Romain Grosjean és a Haas vezényletével rajtolt a melbourne-i második szabadedzés. A francia versenyző neve mellé került az első mért idő, de ő mutatta be a délután első látványos kicsúszását is. Egy blokkolás után az 1-es kanyart volt kénytelen levágni, még a kavicságyat is érintette. Csapattársa, Kevin Magnussen eközben ugyancsak füstölős fékezést mutatott be, ami után mérnöke a boxba is hívta őt. Úgy tűnik, azok a fékproblémák még mindig nem oldódtak meg.
Késlekedéssel indult a McLaren edzése. Miközben délelőtt Stoffel Vandoorne várakozott hosszú ideig a garázsban, ezúttal ő rótta a köröket, s Fernando Alonso nézte egykedvűen, ahogyan autóját próbálják összerakni. Az ebédszünetben cseréltek ki pár dolgot, ám a munka jobban elhúzódott a vártnál. Hasonlóan alakult a helyzet Max Verstappennél és a Ferrarinál is.
A Mercedes velük ellentétben nem sokat teketóriázott, előbb Lewis Hamilton állt az élre a lágy gumin, majd Valtteri Bottas vette át a vezetést a szuperlágyon.
Délelőtt rendre eggyel lágyabb keveréken körözött a Mercedes, mint a Ferrari – most először nyílt lehetőség a közvetlen összehasonlításra kettejük között. Kimi Räikkönen és Sebastian Vetetl ugyanis is a szuperlágy abroncson teljesítette első mért idejét, s mindketten túlszárnyalták Bottas legjobbját – Vettel elsőként tört be 1:25 alá a második edzésen. Más kérdés, hogy Hamilton ezt követően a lágy gumin zárkózott fel mögéjük Bottast megelőzve…
Romain Grosjean és a Haas vezényletével rajtolt a melbourne-i második szabadedzés. A francia versenyző neve mellé került az első mért idő, de ő mutatta be a délután első látványos kicsúszását is. Egy blokkolás után az 1-es kanyart volt kénytelen levágni, még a kavicságyat is érintette. Csapattársa, Kevin Magnussen eközben ugyancsak füstölős fékezést mutatott be, ami után mérnöke a boxba is hívta őt. Úgy tűnik, azok a fékproblémák még mindig nem oldódtak meg.
Késlekedéssel indult a McLaren edzése. Miközben délelőtt Stoffel Vandoorne várakozott hosszú ideig a garázsban, ezúttal ő rótta a köröket, s Fernando Alonso nézte egykedvűen, ahogyan autóját próbálják összerakni. Az ebédszünetben cseréltek ki pár dolgot, ám a munka jobban elhúzódott a vártnál. Hasonlóan alakult a helyzet Max Verstappennél és a Ferrarinál is.
A Mercedes velük ellentétben nem sokat teketóriázott, előbb Lewis Hamilton állt az élre a lágy gumin, majd Valtteri Bottas vette át a vezetést a szuperlágyon.
Délelőtt rendre eggyel lágyabb keveréken körözött a Mercedes, mint a Ferrari – most először nyílt lehetőség a közvetlen összehasonlításra kettejük között. Kimi Räikkönen és Sebastian Vetetl ugyanis is a szuperlágy abroncson teljesítette első mért idejét, s mindketten túlszárnyalták Bottas legjobbját – Vettel elsőként tört be 1:25 alá a második edzésen. Más kérdés, hogy Hamilton ezt követően a lágy gumin zárkózott fel mögéjük Bottast megelőzve…
A 8 perces szünet elég volt arra, hogy Fernando Alonsót beszíjazzák a McLarenbe. Ő és Verstappen is ezt követően teljesítette első mért körét. Pár perccel az újraindítás után Felipe Massa állt meg a 10-es kanyarnál. A teszteken megbízhatóan működő FW40-est technikai probléma miatt kormányozta félre, a gyanú szerint a váltóval adódhatott probléma. Romain Grosjean eközben újabb látogatást tett a kavicságyban, ezúttal a 3-as kanyarnál.
A 90 perc feléhez érkezve a két Mercedes már ultralágy gumin futott ki. Bottas 1:24,1-re javított, ám Hamilton ezúttal is fél másodperccel felül tudta múlni őt – pont, ahogy délelőtt. A brit 1:23,620 másodperces ideje már kevesebb mint 0,1 másodpercre volt Sebastian Vettel 2011-ben futott 1:23,529-es melbourne-i rekordjától.
A két Mercedes közé a szintén ultralágy gumin futó Sebastian Vettel furakodott. Csupán 0,009-del volt gyorsabb Bottasnál. Räikkönen a negyedik helyre sorolt be mögöttük, miután az első kanyarnál egy kicsit levágta a pályát, s a fűre hajtott.
A Red Bull visszaesni látszott a délelőtthöz képest. Daniel Ricciardo az 5. helyen már több mint 1 másodperces hátrányban volt, Max Verstappen pedig olyannyira erőlködött, hogy a 12-es kanyarban nagy porfelhővel kísért ralis megmozdulást mutatott be a füvön. Vandoorne-t figyelmeztették is, a holland némi kavicsot hordott fel a pályára; az RB13-as padlólemeze meg is sérült.
A három élcsapat mögött Massa kiválásával ezúttal Carlos Sainz volt a legjobb, aki Grosjeant és az egyetlen állva maradt Renault-val versenyző Nico Hülkenberget előzte meg. Őket, Danyiil Kvjatot és Sergio Pérezt mindössze fél másodperc választotta el egymástól, ami megmutatja, miért is vakarták a fejüket az érintett csapatok, amikor a középmezőny erősorrendjéről kérdezték őket a teszteken.
Mögöttük Fernando Alonso a 12. helyre jött föl, továbbra is őrizve meggyőző fölényét Vandoorne-nal szemben.
Az utolsó félóra már a hosszú etapokról szólt – legalábbis azoknak, akik a pályán lehettek. Verstappen kicsúszása után rekedt a garázsban a javítási munkálatok miatt, Magnussen Haasával pedig műszaki gondok adódtak, így a dán Massához és Palmerhez hasonlóan 10 kör alatt maradt.
A délután folyamán sok hibát és kicsúszást láthattunk – az utolsó négy percre is jutott egy. Marcus Ericsson Sauberje a hatos kanyarnál tört ki, majd csúszott háttal a kavicságyba. Virtuális biztonsági autós fázis lépett életbe a mentés idejére, amivel gyakorlatilag véget is ért a második szabadedzés.
Bár Lewis Hamilton csütörtökön még határozottan állította, a Ferrari az igazi esélyese a hétvégének, fél másodperces előnye egyelőre nem ezt tűnik igazolni. Vajon maradt-e még tartalék a Scuderiában, és talál-e megoldást a Red Bull délutáni beállítási problémáira?
Az Ausztrál Nagydíj programja szombaton a magyar idő szerint 4 órakor rajtoló 3. szabadedzéssel folytatódik, majd 7 órakor jön az év első időmérő edzése – az M4 Sport és az M4 Sport.hu élőben közvetíti az eseményeket.
Ausztrál Nagydíj, 2. szabadedzés – végeredmény:
1. Lewis Hamilton Mercedes 1:23,620 34
2. Sebastian Vettel Ferrari 1:24,167 +0,547 35
3. Valtteri Bottas Mercedes 1:24,176 +0,556 34
4. Kimi Räikkönen Ferrari 1:24,552 +0,932 30
5. Daniel Ricciardo Red Bull-TAG Heuer 1:24,650 +1,030 27
6. Max Verstappen Red Bull-TAG Heuer 1:25,013 +1,393 8
7. Carlos Sainz Toro Rosso-Renault 1:25,084 +1,464 34
8. Romain Grosjean Haas-Ferrari 1:25,436 +1,816 29
9. Nico Hülkenberg Renault 1:25,478 +1,858 36
10. Danyiil Kvjat Toro Rosso-Renault 1:25,493 +1,873 39
11. Sergio Pérez Force India-Mercedes 1:25,591 +1,971 35
12. Fernando Alonso McLaren-Honda 1:26,000 +2,380 19
13. Esteban Ocon Force India-Mercedes 1:26,145 +2,525 37
14. Felipe Massa Williams-Mercedes 1:26,331 +2,711 6
15. Marcus Ericsson Sauber-Ferrari 1:26,498 +2,878 29
16. Lance Stroll Williams-Mercedes 1:26,525 +2,905 27
17. Stoffel Vandoorne McLaren-Honda 1:26,608 +2,988 33
18. Pascal Wehrlein Sauber-Ferrari 1:26,919 +3,299 30
19. Kevin Magnussen Haas-Ferrari 1:27,279 +3,659 8
20. Jolyon Palmer Renault 1:27,549 +3,929 4
/m4sport/