Olyasmit láthattunk a 2017-es idénynyitón, amit az előző évben nem nagyon: komoly nyomás alá került a Mercedes-istálló. Bár már az előző szezonban és a korábbi években is volt pár futam, melyen nem volt meg a szokásos letaglózó tempófölényük, általában kényelmes helyzetből védekezték ki a támadásokat, hol időmérős extra lóerőikbe, hol pályán elfoglalt kedvezőbb pozíciójukba kapaszkodva.Melbourne-ben most viszont a Ferrarinak sikerült kizökkenteni őket komfortzónájukból – mégpedig autójuk kiváló tempójával.
Sebastian Vettel azt tervezte, már a rajtnál megzavarja őket, ám ez végül nem sikerült. Be kellett sorolnia Lewis Hamilton mögé, ám ahelyett, hogy a brit a megszokott módon fokozatosan elhúzott volna tőle, a német utánfutóként akaszkodott rá Mercedesére.
Kitartása meghozta a gyümölcsét: ellenfele elhasználta abroncsait, majd az elévágástól tartva a boxba hajtott. „Elég hamar rájöttünk, hogy nagyon jó a tempónk. Végig képes voltam követni Lewist. Aztán tíz-tizenkét kör után igen keményen kezdte nyomni, próbált ellépni. Sikerült is neki egy kicsit, én pedig nehezen tudtam tartani a lépést, de azért követtem” – mesélte Vettel.
„Tudtam, hogy ha bármi is történne az első kiállásnál, nekem közvetlenül ott kell lennem mögötte, nyomás alá kell helyeznem, vagy készen kell állnom arra, hogy hamarabb a boxba menjek, és megpróbáljam megelőzni őt a kiállással. Miután láttuk, hogy kiálltak előttünk, nem volt értelme követni őket, ezért kint maradtunk. A gumik még bírták, a tempónk rendben volt.”
Vettel ekkor még nem volt biztos benne, hogy az élre állva ki tud autózni akkora előnyt, amennyivel a kiállása után is az élre tud visszatérni. Ám Max Verstappen besegített neki. „Láttuk, hogy megvan a különbség, így be is mentünk a boxba. És bevált! Szoros volt, sok időt vesztettem a bevezető körömön, mert lekörözötteket értem utol, talán egy Williamst. Nagyjából egy másodpercet buktam miatta, ezért kicsit mérges is voltam. De ez is elég volt.”
Az első helyért aztán végül még a Red Bull-lal is kellett egyet csatáznia. „Max közvetlenül mögöttem volt, Lewis pedig utána. Az egyes kanyar csúszós volt, de sikerült jól kigyorsítanom, a hármas kanyarnál pedig levédtem a belső ívet. Tudtam, hogy Max próbálkozni fog, de sikerült magam mögött tartanom. Ez meghatározó pillanat volt a verseny szempontjából.”
Vettel ugyanakkor hangsúlyozta, ez nem egy Mercedestől ellopott győzelem volt. „Szerencsénk volt, hogy Lewis forgalomba került, de ez nem lopott siker volt. A gumikkal kiválóan boldogultunk, akár a végtelenségig is elmentem volna velük. Az autó igazán fantasztikus volt, és bár a rajtom nem sikerült jól, már az első körökben éreztem, hogy megvan a tempó. Ez a Ferrari már nem a tavalyi Ferrari. Minden okunk megvan ünnepelni! Ugyanakkor két lában a földön kell járnunk, a következő feladatot Kína jelenti majd” – tekintett előre.