Christian Horner reméli, a folytatásban nemcsak „ajándékozzák”, hanem megszerzik a futamgyőzelmeket.
Max Verstappen nemcsak azzal vált meghatározó szereplőjévé a melbourne-i versenynek, mert nem hagyta előzni Lewis Hamiltont. Miután megvívta a csatáját a boxból kijövő Sebastian Vettellel, besorolt a Ferrari mögé, s még további két körön keresztül tartotta maga mögött a Mercedest. A négyszeres világbajnok ez idő alatt némi egérutat nyert ellenfelével szemben, akinek aztán már esélye sem volt támadópozícióba kerülni.
„Sebastian lóg egy sörrel Maxnak” – jegyezte meg ennek kapcsán Christian Horner. „Max hozta őt olyan helyzetbe, amelyből végül meg tudta nyerni a versenyt. Ez természetesen jót tesz a sportágnak, hiszen más győztesünk van. De szeretnénk a lehető leghamarabb mi is részt venni a partin.”
Ettől egyelőre jóval messzebb vannak, mint a Ferrari, igaz, Horner és Verstappen is kiemelte a nap végén, hogy helyzetük távolról sem olyan reménytelen, mint az időmérő edzés alapján tűnt.
A holland versenyző utolsó etapja ad okot a bizakodásukra, a szuperlágy gumin ugyanis tartani tudta Kimi Räikkönen tempóját. „Egyáltalán nem vagyunk olyan messze a Mercedestől. A Ferrari nagyon meggyőző volt. Az övék volt a leggyorsabb autó, mi pedig harmadikok voltunk. Jó fél másodpercet kéne találnunk, hogy harcba szállhassunk velük. Max most nyomást gyakorolt Kimire, de Vettel és Hamilton tempójára nem lettünk volna képesek” – összegzett Horner.
Az RB13-assal egyelőre sok probléma van. Helmut Marko szombaton elismerte, túlságosan kicsi a „működési tartománya” ahhoz, hogy kiegyensúlyozottan teljesítsenek vele különböző pályákon, gumikon, körülmények között. Horner azonban továbbra is hiszi, hogy ha mindent rendbe tesznek, a két rivális kihívói lehetnek a bajnoki címért folyó harcban. „Másfajta koncepciót választottunk, mint a többiek. Szerintem még nagyon sok van benne. A mostani versenyből is megtanultunk sok mindent, a tervezőrészlegünk pedig most lázasan dolgozik.”
„A Ferrari jól dolgozott a tél folyamán, de a szezon húsz futamból áll. Ezek az autók még gyerekcipőben járnak. A fejlesztés gyors lesz. Emiatt hiszem, hogy az év során még versenyképesek leszünk. De függ a helyzetünk a motorpartnerünktől is” – fogalmazott a brit.
A Renault egyelőre az MGU-K-val kapcsolatos gondokkal van elfoglalva, így egyelőre az is kérdés, bevetik-e Barcelonában az új erőforrásukat, vagy valóban Kanadáig halogatják azt.
/m4sport/