Max Verstappen sokat tett Sebastian Vettel hétvégi sikeréért, Lewis Hamiltonnak viszont nem szándékosan tettek keresztbe, állítja Helmut Marko.
A holland versenyző csak az 5. helyen ért célba, ám így is az Ausztrál Nagydíj egyik meghatározó szereplője lett. Miután első etapját az ultralágyon hosszabbra nyújtották, mint a Mercedes, körökön keresztül feltartotta a boxból éppen mögé visszatérő Lewis Hamiltont, és ezzel Sebastian Vettel hátvédjévé vált.
Helmut Marko tanácsadó szerint csak véletlenül. „Mi futottuk a saját versenyünket, és még gyorsak voltunk” – utasította el az Auto Motor und Sport feltételezését, hogy szándékosan maradtak kinn a Mercedes bosszantása céljából. „Wolff úrnak taktikailag jobban meg kéne terveznie, hova küldi vissza az autóját. Vettel pedig köszönetet mondhat nekünk. Segítettünk neki megnyerni ezt a versenyt.”
Verstappen az utolsó körökben Kimi Räikkönenre is felzárkózott a szuperlágy gumikon, ám megelőzni már nem tudta őt. Nemcsak azért, mert amikor 2 másodperces közelségbe ért, a Red Bullja sok leszorítóerőt vesztett. Fékproblémájáról a kanyarok előtt kerekéből fölszálló fekete füst adott jelet. „Bizonyos szenzorjelzéseket kaptunk arról, mennyi maradt még a fékekből. Nem akartunk kockáztatni, ezért azt mondtuk Maxnak, hagyja a támadási kísérletet. Nem volt könnyű megértetni ezt vele” – árulta el az osztrák, hozzátéve: „Hisszük, hogy Maxnak sikerült volna az előzés, de sajnos biztonsági okok miatt lefújtuk.”
A Red Bull Ausztráliában nem mutatott olyan jó formát, mint amilyet előzetesen vártak tőle. Karosszériájukkal is vannak gondok: az RB13-as túlságosan érzékeny a körülmények változására, így sokat bajlódnak a beállításokkal. Marko ennek ellenére a versenyen látott biztató jeleket. „A versenytempónk jó volt, Verstappen felzárkózott Räikkönenre. Sokkal közelebb voltunk, mint az időmérőn. Akkor a Q2-ben és a Q3-ban mi nem tekerhettük fel a motort, mint a Mercedes és a Ferrari. Ez máris öttized hátrányt jelent. Ezenkívül még nincs meg az autónk ideális beállítása – a versenyen sem. Láthattuk, Verstappen nem egyszer keresztbe is állt.”
A szakember szerint a verseny pozitívuma, hogy a gumikopást sikeresen kordában tartották – ez a teszteken még nem ment olyan jól. „Egy fokkal lágyabb gumin voltunk, mint a Mercedes és a Ferrari, és nem volt gond a célig eljutni a szuperlágyon. A benzinnel és a motorral sem volt probléma, végig támadhattunk.”
Úgy tudni, az ERS-gondokkal küzdő Renault csak Kanadában veti majd be első újításait, a Red Bull viszont Marko ígérete szerint már hamarabb megoldja a karosszériával kapcsolatos nehézségeket. „A karosszériánkkal három verseny után ott leszünk a Mercedes és a Ferrari szintjén. A motorral viszont hosszabb időre lesz szükség” – jósolta.
/m4sport/