A pénteki vegetálás után a szombati végre autógazdag napnak bizonyult. A Ferrari vitt mindent a szabadedzésen, és Lewis Hamilton viszonylagos botladozása is eléggé nyitott időmérő edzést vetített előre.
Az első fecske a pályán az a Lance Stroll volt, aki kritikaáradattal kezdte az idényt, azonban a szombati szabadedzésen kemény választ adott a kétkedőknek. Az előkelő 8. helyen zárt a Williams versenyzője, bár hozzá kell tenni, hogy márkatársát, a rendkívül tapasztalt és a nyugdíj mindennapjaiba is beleszagolt Felipe Massát a már-már meglepő 5. pozícióban intették le.
Ahogy meglepő volt Sebastian Vettel Q1-es lágy gumis nyitóideje is, amivel két és fél tizeddel volt gyorsabb Lewis Hamilton szuperlágyon futottjánál. Ehhez is van mit hozzátenni. Méghozzá azt, hogy amikor a brit háromszoros bajnok a célegyenesre fordult, a haas-os Romain Grosain éppen előtte csúszott keresztbe át a pályán.
Vagyis nem egészen tiszta körben volt lassabb Hamilton az elviekben gyorsabb gumikon.
Volt még egy „keresztes lovagunk”. A nagy beugró, Antonio Giovinazzi Grosjeanhoz hasonlóan átlósan oldotta meg a célegyenest, csak az újonc nem volt olyan szerencsés (tapasztalt?), hogy meg tudja menteni az autóját.
Rommá tört a Sauber, viszont a korábbi leintés miatt tovább is jutott, sőt tovább juttatta a csapattársát, Marcus Ericssont is, viszont elvette a javítási lehetőséget Grosjeantól.
A Q1 kiesettjei: Stoffel Vandoorne, Grosjean, Palmer, Verstappen és Esteban Ocon.
Ahogy a felsorolásból látszik is, nem indul jól Max Verstappen hétvégéje, aki furcsa motorproblémára panaszkodott a rádióban, majd nem is volt lehetősége a folytatásra.
Kis gumifaljavítás miatt csúszott a Q2 indítása, de amint kialudt a piros lámpa, természetesen Lance Stroll ismét azonnal pályára gördült.
És jöttek azonnal a nagyok is, most már egyforma szuperlágy gumikon. Nagy kérdés volt tehát, hogy mit hoz ez az etap. Vettel első nekifutásra ismét hozta az első helyet Hamilton ellenében, de csak 15 ezrednyi előnnyel. Azonban a helyezés akkor is jelzés értékű.
A Ferrari-Mercedes páros után Mercedes Ferrari párosítás következett Bottas-Räikkönen vezetésével. Az utánuk elérhető első kiadó helyet pedig a red bullos Daniel Ricciardo tartotta a Q2 utolsó „felfutása” előtt, mely egyébként szinte meg sem történt.
Legalábbis az élmezőnyben nem. A Mercedes párosa egyöntetűen „bojkottálta” az utolsó szakaszt, úgyhogy Sebastian Vettel önmagával és a rekord idővel versenyzett egy nagyot, és nyert is. A német rekorddöntés és 2 tizedes előny tudatában várta a folytatást.
A Q2 kiesettjei: Carlos Sainz, Magnussen, Alonso Ericsson és az etap igazoltan nem megjelenője, Antonio Giovinazzi.
Fernando Alonso kiesése ellenére is látványosat harcolt. Míg csapattársa, Stoffel Vandoorne már a Q1-ben távozott, a spanyol erősen hozta a Q2-. Pedig, mint az idénynyitó Ausztrál Nagydíjon elmondta, a McLaren-Honda az utolsó erő ma a Forma-1-ben. Ő erre valószínűleg folyamatosan rá fog cáfolni...
És elérkezett a mindent eldöntő etap ideje. Vajon előhúz-e néhány lóerőt még a motorjából a Mercedes? Avagy a Ferrari a nyitófutam után időmérő edzésen is elkapja a nagy ellenfelet?
Hamilton űridővel nyitott. Nemhogy 1:32-es időre redukált volna a brit, de bement alá is. Olyan mélyre, ahová Vettel már nem tudta követni riválisát. Igaz, csupán 184 ezredes hátránnyal, de a német a második helyre szorult.
És a végső összecsapásban is alulmaradt a német.
Bár Vettel megjavította Hamilton előző körét, a brit tovább faragott, és végül ismét két tizedes hátránnyal maradt el a legjobb időtől.
Tőle viszont csak egyetlen ezreddel Valtteri Bottas, így a Kínai Nagydíjon Mercedes-Ferrari, Mercedes-Ferrari felállással alakult az első két sor.
Lewis Hamilton tehát megnyerte a Kínai Nagydíj időmérő edzését, így a brit indulhat az élről a vasárnapi futamon, melyet 7:30-as kezéssel élőben közvetítünk az M4 Sporton.
Kínai Nagydíj, időmérőedzés – végeredmény:
1 Lewis Hamilton Mercedes 1m31.678s -
2 Sebastian Vettel Ferrari 1m31.864s 0.186s
3 Valtteri Bottas Mercedes 1m31.865s 0.187s
4 Kimi Raikkonen Ferrari 1m32.140s 0.462s
5 Daniel Ricciardo Red Bull/Renault 1m33.033s 1.355s
6 Felipe Massa Williams/Mercedes 1m33.507s 1.829s
7 Nico Hulkenberg Renault 1m33.580s 1.902s
8 Sergio Perez Force India/Mercedes 1m33.706s 2.028s
9 Daniil Kvyat Toro Rosso/Renault 1m33.719s 2.041s
10 Lance Stroll Williams/Mercedes 1m34.220s 2.542s
11 Carlos Sainz Toro Rosso/Renault 1m34.150s 2.472s
12 Kevin Magnussen Haas/Ferrari 1m34.164s 2.486s
13 Fernando Alonso McLaren/Honda 1m34.372s 2.694s
14 Marcus Ericsson Sauber/Ferrari 1m35.046s 3.368s
15 Antonio Giovinazzi Sauber/Ferrari - -
16 Stoffel Vandoorne McLaren/Honda 1m35.023s 3.345s
17 Romain Grosjean Haas/Ferrari 1m35.223s 3.545s
18 Jolyon Palmer Renault 1m35.279s 3.601s
19 Max Verstappen Red Bull/Renault 1m35.433s 3.755s
20 Esteban Ocon Force India/Mercedes 1m35.496s 3.818s
/m4sport/