Kínában vitatémát szolgáltatott Sebastian Vettel furcsa rajtbeállása – a hétvégén versenyzőbíróként ténykedő Mika Salo is megszólalt az ügyben.
Sebastian Vettel múlt vasárnap fél autóval a felfestett rajtkockán kívülre pozícionálta Ferrariját a start előtt, ezzel próbálva jobb tapadást biztosítani magának az akkor még vizes aszfalton. Bár Charlie Whiting azonnal jelentette a kétes esetet a versenybíróságnak, az végül nem szabott ki büntetést a németre, mivel a vonatkozó szabály nem fogalmaz pontosan, és az ezzel tisztában lévő versenyző csupán ezt használta ki.
A Sanghajban a bírói testület tagjaként tevékenykedő Mika Salo a Turun Sanomatnak megerősítette, valóban vizsgálódtak Vettel ellen, és Christian Hornerhez, a Red Bull csapatfőnökéhez hasonlóan ő is szükségét érzi a szabály pontosításának. „Mivel létezik ilyen hiányosság, úgy döntöttünk, most engedjük futni Vettelt. Adhattunk volna neki egy figyelmeztetést, de jobb lenne, ha pontosabb szabályok lennének az ilyen esetekre” – fogalmazott a korábban a Ferrarinál is versenyző finn.
Munkát persze nem csak Vettel adott nekik múlt vasárnap. Mindjárt az első körben történt egy ütközés is, melyet szintén vizsgálniuk kellett. Sergio Pérez oldalról futott bele Lance Strollba, aki ezt követően ki is esett. Bár a kanadai a futam után arról beszélt, már az övé volt a kanyar, és ellenfele egyszerűen belehajtott, Salo elárulta, valójában ő örülhetett, hogy versenybalesetnek minősítették a történteket. „Ha valakit büntettünk volna, az Stroll lett volna. Az előző kanyarban még hagyott helyet, de a következőben akkor fordult be, amikor Pérez már mellette volt” – magyarázta.
Hozzátette, nem véletlenül nézték el az esetet az újoncnak: 2017-ben az FIA tudatosan engedékenyebb a csatáknál, ezt az utat a múlt évben kapott sok kritika miatt választották. „Mindig is úgy véltem, hogy ez a megfelelő szemléletmód. Túl sok volt már a büntetés. Csak olyan esetekben kell büntetni, mint a sárga zászlónál vagy a biztonsági autónál történő előzés, vagy amikor valaki súlyosan megsérti a szabályokat” – vélekedett Salo.
Az FIA Kínában egyébként 7 büntetést osztott ki a hétvége folyamán – egyiket sem ütközés vagy versenyszituációban elkövetett vétségek miatt. Nico Hülkenberg a futamon két biztonsági autós fázisban történt előzéséért kapott 5 illetve 10 másodperces büntetést, Sergio Pérezt és Daniel Ricciardót a rajt előtti himnusz lekésése miatt figyelmeztették, míg az időmérő után Romain Grosjeant és Jolyon Palmert a dupla sárga zászló figyelmen kívül hagyása, Antonio Giovinazzit pedig váltócsere miatt sorolták hátrébb 5 rajthellyel. Utóbbi két versenyző 3-3, Hülkenberg pedig összesen 4 büntetőpontot is kapott.
/m4port/