Német sajtójelentések szerint a Ferrari riválisai azt gyanítják, az olasz istálló trükközik versenyautójának padlólemezével, ennek köszönhető az elmúlt versenyeken látott remek formája.
Sebastian Vettel révén a maranellóiak megnyerték a 2017-es szezon első versenyét Ausztráliában, Kínában pedig a német versenyző Lewis Hamilton mögött másodikként ért célba.
Toto Wolff, a Mercedes motorsport-igazgatója nem győzte méltatni a Ferrarit a remek teljesítmény láttán.
„A versenyzők egyszerűen elfordítják a kormányt – olyan, mintha sínen menne az autójuk, egyáltalán nem ideges a kanyarokban” – mondta a szakember.
Az Auto Motor und Sport című német szaklap mai cikkében arról számolt be, a riválisok azt gyanítják, a Ferrari olyan megoldásokat alkalmazhat, melyek bizony a szabályosság határait feszegetik.
Az elmúlt versenyhétvégéken készült fotók tanúsága szerint az SF70-H kódjelű versenygép padlólemeze, diffúzora és hátsó szárnya is jobban hajlik a megszokottnál. A lap azt írja, a padlólemez két oldala lefelé hajlik, minek révén növelni tudják a szívóhatást, ezáltal pedig jobb tapadás érhető el a kanyarokban.
A fotókat elemezve a riválisok azt mondják, a hátsó terelőszárny és a diffúzor hátrafelé hajlik, így csökkenteni tudják a légellenállást, és értelemszerűen nagyobb végsebességet tudnak elérni az egyenesekben.
Sanghajban az egyik rivális csapat mérnöke az Auto Motor und Sportnak azt mondta: „Volt egy lassított felvétel Räikkönenről az edzésen, melyen látszott, hogy a padlólemez szélei lefelé hajlanak.”
Az FIA szigorúan ellenőrzi a különféle elemek használatát, hiszen a mozgó aerodinamikai elemek használatát tiltják a szabályok. A padlólemez esetében jelenleg két ponton ellenőriznek, ám ezeket a teszteket a Ferrari idei autója probléma nélkül teljesítette, jóllehet, ezeket a vizsgálatokat 20 centiméterrel a hátsó kerekek előtt végzik el.
A Ferrari padlólemeze egyébként speciálisan van kialakítva – bár látszólag egy elemből áll, madártávlatból úgy tűnik, mintha 3 eltérő elemre lenne felosztva. A középső eleme pedig jóval magasabban helyezkedik el, mint a másik kettő.
A riválisok pedig azt találgatják, mi lapulhat a középső elem alatt. Vajon ballasztokat, vagy különféle szénszálas anyagokat alkalmaznak?
Az AMuS úgy tudja, az FIA is tud már a riválisok gyanújáról, ám egyelőre nem kíván intézkedéseket hozni – hiszen senki nem nyújtott be óvást.
A német lap egyébként cikkében leírja azt is, az FIA-nál semmi sem határozza meg azt, hogy az említett két pontot végezzék a terheléses teszteket, bármikor változtathatnak azokon.
/f1vilag/