Több erőforrás-részegységéből is a másodikat fogyasztja már a Ferrari Bahreinben – de Stoffel Vandoorne náluk is rosszabbul áll.
Kimi Räikkönen autójában a pénteki első szabadedzésen történt leállás után kellett kicserélni a túlmelegedett turbófeltöltőt, a V6-os motort és az MGU-H-t, az FIA közleménye szerint Sebastian Vettelnél szombaton cseréltek további egységeket: a német szintén megkapta idei második turbóját, MGU-K-ját és központi elektronikáját.
A Ferrari ilyen tekintetben nem áll olyan jól, mint a Mercedes. A németek eddig a legkevésbé fogyó központi elektronikából használtak egynél többet – Valtteri Bottas autójában.
A mezőnyből a legrosszabbul Stoffel Vandoorne áll. Az újonc versenyzőnek még szinte alig volt tiszta edzése 2017-ben, Bahreinben mindkét pénteki gyakorláson műszaki gondjai voltak, az MGU-H-val többször is. A belga már tegnap kapott új komponenseket, szombaton pedig beépítették gépébe az idei harmadik turbót és MGU-H-t.
Tekintve, hogy az idei szabályok értelmében minden egységből csak négyet lehet használni, s ez még csak a 3. versenyhétvége a 20-ból, a McLaren alighanem idén is számíthat pár motorcsere miatti hátrasorolásos büntetésre…
Versenyzők és eddig használt komponenseik:
V6-os Turbó MGU-H MGU-K Energiatároló Központi elektronika
Lewis Hamilton 1 1 1 1 1 1
Valtteri Bottas 1 1 1 1 1 2
Daniel Ricciardo 1 1 1 1 1 2
Max Verstappen 1 1 1 1 1 2
Sebastian Vettel 1 2 2 1 2 2
Kimi Räikkönen 2 2 2 1 2 2
Sergio Pérez 1 1 1 1 1 1
Nico Hülkenberg 1 1 1 1 1 1
Felipe Massa 1 1 1 1 1 1
Lance Stroll 1 1 1 1 1 1
Fernando Alonso 1 1 1 1 1 1
Stoffel Vandoorne 2 3 3 2 2 1
Carlos Sainz 1 1 1 2 1 1
Danyiil Kvjat 2 2 2 1 1 1
Romain Grosjean 1 1 2 2 1 1
Kevin Magnussen 1 1 1 2 1 1
Nico Hülkenberg 2 2 2 2 2 1
Jolyon Palmer 1 1 1 1 1 1
Marcus Ericsson 1 1 1 1 1 1
Antonio Giovinazzi 1 1 1 1 1 2
/m4sport/