Max Verstappen elsőségével zárult az élmezőny által ellazsált harmadik szabadedzés. Az első nyolc helyezett 0,8 másodpercen belül van egymáshoz képest!
Péntekhez képest pár fokkal enyhébb, de jóval szelesebb időjárási körülmények között vette kezdetét a Bahreini Nagydíj harmadik szabadedzése. A mezőny így sem kezdett azonnal bősz kilométergyűjtésbe. Lewis Hamilton pénteken kijelentette, igazi időpazarlásnak tartja az időmérő és verseny szempontjából hasztalan, a délutáni legnagyobb forróságban megejtett gyakorlásokat.
Akció híján az első tíz percben a garázsokra irányult a figyelem. A Mercedeseken ezúttal is fent volt a pénteken galibát okozó T-szárny, ami azt jelezte, a szerelők találtak megoldást a megerősítésére, az FIA pedig elégedett volt óvintézkedésükkel. A McLarennél eközben Fernando Alonso autójára fölkerült az a hátsószárny, amelynek használatáról a kínai első próba után lemondtak.
Az első mért körökre több mint 10 percet kellett várnunk. Carlos Sainz 1:34,2-vel állt az élre a szuperlágy keveréken, őt a két lágygumis Force India követte, az edzés első negyedének elteltéig csak nekik volt köridőjük, miközben a többiek csak vártak. A Mercedesnél Lewis Hamilton a boxutca végén hajtott végre rajtgyakorlatot, majd megállapította, a jobboldali fékje nem úgy működik, mint a bal.
Újabb negyedóra elteltével már megháromszorozódott az értékelhető eredménnyel rendelkezők száma, ám az élmezőny tagjait továbbra sem láthattuk. Nekilátott viszont a körözésnek a McLarennel Stoffel Vandoorne, akit pénteken mindkét szabadedzésen motorgondok hátráltattak. A két gyakorlás között motort is cseréltek nála, ám az MGU-H-val kapcsolatos hiba miatt csupán 8 kört teljesített, így a nap végén szomorúan állapította meg: „Vakon kell nekivágnom az időmérőnek.”
Féltávnál Danyiil Kvjat állt az élen 1:33,934-es lágygumis idővel, őt Carlos Sainz, Stoffel Vandoorne, Esteban Ocon, Fernando Alonso, Lance Stroll, Nico Hülkenberg, Sergio Pérez, Jolyon Palmer és Marcus Ericsson követte.
Aztán az edzés második felében előkerült az egyik Mercedes is. Valtteri Bottas szuperlágy abroncsokon rugaszkodott neki egy gyorskörnek, ám két abszolút legjobb szektor után forgalomba került, az utolsó kanyarban el is hagyta a pályát, így csak a 12. helyre iratkozott föl. Alighanem az erős szél zavarta meg, ahogy több kollégáját is.Romain Grosjean kissé tanácstalan is volt: „Nagyon alulkormányzott az autó. Nem értem, mi történik itt” – panaszkodott a rádión.
Kezdett megélénkülni az edzés. Előbb Felipe Massa javított gyors egymásutánjában kétszer is a legjobb időn, majd Max Verstappen őt is megelőzve, 1:33,249-es körrel állt az első helyre a lágy gumikon. A holland többször is megcsúszott, az utolsó kanyart szélesre is vette, majd mérnökének azt mondta: „Nagyon gyorsan túlmelegszenek a gumik.”
És ezzel azt is indokolta, az élcsapatok miért lazsálnak annyira. 22 perccel a leintés előtt egy balesetet is láthattunk.
A korábban is autója vezethetőségére panaszkodó Grosjean a már tegnap is sokak számára fejtörést okozó 4-es kanyarban fordult meg és vágódott a falnak. Autója hátulja tört ki, majd blokkolt kerekekkel csúszott tovább. Az első szárnya sérült meg. Bár a francia elsőre kiszállt autójából, végül mégis visszaült, újraindult, és visszatért a boxutcába. Az FIA versenyirányítása ekkor viszont már piros zászlóval félbeszakította az edzést, így csak három perces – fölösleges – kényszerszünet után folytatódott a körözés.
Az eset után végre a Ferrarik és Mercedesek is pályára hajtottak. Kimi Räikkönen ekkor teljesítette legelső körét – autóján a szuperlágy gumik voltak, melyeken 1:32,785-ös körrel átvette a vezetést. Sebastian Vettel 8 tizeddel gyengébb idővel, kezdett, de másodjára 1:32,750-re javított.
Akkor már Valtteri Bottastól vette át az első helyet. Triójukat ismét csak ezredek választották el egymástól, ráadásul a középmezőny tagjai is közel voltak hozzájuk. Vettel 0,005 másodperccel vezetett Bottas előtt, 0,035-del Räikkönen és 0,051-del Massa előtt, miközben a Renault-jából egy körön ismét sokat kihozó Nico Hülkenberg lemaradása is csak 0,183 volt. Valamennyien szuperlágyon futottak.
A két Red Bull és Hamilton az utolsó 5 percre hagyta szuperlágyas próbálkozását. Verstappen fél másodpercet vert Vettelre, az addig idő nélkül álló Ricciardo 0,6-del elmaradt csapattársától, és csak a 6. helyre ugrott fel. Hamilton másodiknak jött fel, 0,1-es hátránnyal.
Ezzel ki is alakult az utolsó szabadedzés végeredménye: meglepetésre Red Bull-sikert hozott a folytatás szempontjából kevéssé jelentős gyakorlás, az első 8 helyezett pedig 0,8-en belül volt, ami szoros csatát ígér. Vajon a Mercedes és a Ferrari küzdelméhez ezúttal az osztrákok is csatlakozhatnak?
Következik az időmérő edzés, melyet az M4 Sport és az M4 Sport.hu 16 óra 45 perces műsorkezdéssel élőben közvetít.
Bahreini Nagydíj, 3. szabadedzés – végeredmény:
Versenyző Csapat Idő Különbség Kör
1. Max Verstappen Red Bull-TAG Heuer 1:32,194 8
2. Lewis Hamilton Mercedes 1:32,304 +0,110 10
3. Sebastian Vettel Ferrari 1:32,750 +0,556 10
4. Valtteri Bottas Mercedes 1:32,754 +0,560 13
5. Kimi Räikkönen Ferrari 1:32,785 +0,591 9
6. Felipe Massa Williams-Mercedes 1:32,801 +0,607 12
7. Daniel Ricciardo Red Bull-TAG Heuer 1:32,809 +0,615 8
8. Nico Hülkenberg Renault 1:32,933 +0,739 9
9. Carlos Sainz Toro Rosso-Renault 1:33,604 +1,410 18
10. Danyiil Kvjat Toro Rosso-Renault 1:33,744 +1,550 11
11. Sergio Pérez Force India-Mercedes 1:33,916 +1,722 14
12. Fernando Alonso McLaren-Honda 1:33,922 +1,728 10
13. Pascal Wehrlein Sauber-Ferrari 1:33,947 +1,753 15
14. Lance Stroll Williams-Mercedes 1:33,965 +1,771 15
15. Stoffel Vandoorne McLaren-Honda 1:34,027 +1,833 15
16. Esteban Ocon Force India-Mercedes 1:34,064 +1,870 17
17. Kevin Magnussen Haas-Ferrari 1:34,198 +2,004 13
18. Romain Grosjean Haas-Ferrari 1:34,205 +2,011 14
19. Marcus Ericsson Sauber-Ferrari 1:34,268 +2,074 15
20. Jolyon Palmer Renault 1:34,417 +2,223 11
/m4sport/