Sebastian Vettel nyerte a Bahreini Nagydíjat. A második helyen Lewis Hamilton, a harmadikon pedig az engedelmes Valtteri Bottas érkezett célba.
Nem egészen a „rosbergi” időket idéző rajttal kezdte első pole-os futamát Valtteri Bottas, aki simán megtartotta első helyét a Bahreini Nagydíj startjánál. A szombati első hely után tehát a vasárnapot is kiváló eredménnyel kezdte a Mercedes új szerzeménye.
Az egyébként rendkívül „harapós” csapattársnak, Lewis Hamiltonnak ezzel szemben nem sikerült annyira jól az indulás. A mögéje felsorakozó Sebastian Vettel sikeresen megelőzte ugyanis a háromszoros világbajnokot, igaz ehhez kellett egy merész féktávredukálás is az ideális, felgumizott íven.
Szintén vesztett a rajtnál az ötödikről startoló Kimi Räikkönen is, akit Max Verstappen (6.) és az egészen a nyolcadik helyről érkező Felipe Massa is megelőzött.
A finn bottal üthette Verstappen nyomát, aki el is rohant gyorsan a legjobbakkal az élen versenyezni, de kis vigaszdíj, hogy néhány kör után Massától legalább sikeresen visszavett egy helyet.
Eközben az élen elképesztő és szoros vonatozás bontakozott ki: Bottas, Vettel, Hamilton, Verstappen, Ricciardo egy bolyban haladt, bár előzni nem sikerült egyikőjüknek sem.
Erre próbált megoldást találni a Ferrari, miután a 11. körben kihozták Sebastian Vettelt a boxba, hogy a kis alakulatot „feltartó” Valtteri Bottas elé keveredjen valahogy a német. A trükköt Verstappen is le akarta másoltatni, úgyhogy a boxba hívatta magát, majd fékhiba miatt kiesett a küzdelemből.
Ezzel egy nagy küzdő távozott, aki dühében rögtön oldalba is rúgta a gumifalat. Majd oldalba durrantotta Carlos Sainz is Lance Strollt, amikor épp az újonc mögé érkezett vissza a pályára a bokszkiállásból.
Az ütközés miatt behívták a Safety Cart, ami pedig újabb ügyet indított útjára. Mivel Bottas természetesen elsőként rongyolt a bokszba, Hamilton pedig közvetlenül mögötte hajtott, a brit trükközni próbált.
Olyan lassan hajtott, amennyire csak lehetett, hogy feltartsa a mögötte érkező Daniel Ricciardót. Részben sikerült is, de a totyorgás azért vizsgálatot is érdemelt az FIA részéről, mely 5 másodperces büntetést eredményezett.
Ezzel együtt akkor Ricciardo nyerte a meccset a bokszból kijövet, de az újraindításnál a lágy gumik talán nem akartak annyira működni, mint kellett volna, így Hamilton simán visszaelőzte az ausztrált. Aztán még Massa is és Räikkönen is könnyedén elment a Red Bullos mellett.
Mindeközben Vettelt keményen támadta Valtteri Bottas, de a négyszeres világbajnok nem az a versenyző, aki egy első helyet csak úgy elajándékoz. Csak néhány centin múlott, de nem volt kérdés, a helycsere nem engedélyezett.
Mivel Hamilton 5 mp-es büntetés alatt versenyzett, és közvetlenül márkatársa mögött hajtott, üzent a csapatának, hogy jó lenne valamit tenni, hiszen így többet veszthet a beragadással, mint normál esetben. Néhány körbe beletelt, de végül simán elment Bottas mellett, aki egyáltalán nem védekezett.
Ez idő alatt Sebastian Vettel már 6 másodperces előnyben volt, miközben csapattársa, Kimi Räikkönen látótávolságon kívülre került a negyedik helyen. Ahová egyébként úgy érkezett meg az ötödikről, hogy a bokszkiállás során elébe került Felipe Massát a futam elejéhez hasonlóan ismét megelőzte a célegyenesben.
A „nagyok” közül Valtteri Bottas kezdte meg a második körös kiállásokat, amit 15 körrel a vége előtt csapattársa, Lewis Hamilton „fejezett be”. Ez volt az a kiállás, melyben a háromszoros világbajnoknak le kellett töltenie a büntetését.
Hamilton a 3. helyre jött vissza, ahonnan a fennmaradó 15 körben már úgy tűnt, nem maradt valódi esélye a második helyre sem. Az első négyes között (Räikkönen zárta a sort) ugyanis minden esetben 9-9-9 másodperces különbség alakult ki.
Csakhogy nem Hamilton lenne, ha a lehetetlen ott lenne a szótárában. Hat környivel kevesebb volt a gumijaiban, mint csapattársáéban, így bátran indíthatta el a „Hammertime”-ot.
Rövid felzárkózás, könnyed előzéskenység Bottas részéről, és Hamilton máris Vettel nyomába eredhetett.
A német ekkor már 12 másodpercre növelte előnyét, de Hamiltont ez nem nagyon érdekelte. 1 másodperc körül faragott körönként, de hiába faragcsikált, a futam végéig nem ért fel jelenlegi legnagyobb ellenfele mögé.
Sebastian Vettel így tehát megnyerte a Bahreini Nagydíjat, Hamiltonnak be kellett érnie a második hellyel, a pole-ból induló Valtteri Bottasnak pedig a harmadikkal.
Negyedik lett Kimi Räikkönen, aki ezúttal is inkább rádióüzeneteivel hívta fel magára a figyelmet, bár szépen előzgette a rendre elébe kerülő Felipe Massát, aki végül egyébként a hatodik helyen zárt. Ez az eredmény, ha Stroll ki is esett, bizonyosan szép ajándék a 75. születésnapját ma ünneplő Frank Williams számára.
A világbajnokság tehát Bottas pole-ja ellenére továbbra is úgy tűnik, hogy Vettel és Hamilton között élesedik ki. A német egyelőre 2:1-es arányban vezet a küzdelemben.
A következő összecsapásra most két hetet kell várni, az Orosz Nagydíj következik április 30-án.
1 Sebastian Vettel Ferrari 57 1h33m53.373s
2 Lewis Hamilton Mercedes 57 6.660s
3 Valtteri Bottas Mercedes 57 20.397s
4 Kimi Raikkonen Ferrari 57 22.475s
5 Daniel Ricciardo Red Bull/Renault 57 39.346s
6 Felipe Massa Williams/Mercedes 57 54.326s
7 Sergio Perez Force India/Mercedes 57 1m02.606s
8 Romain Grosjean Haas/Ferrari 57 1m14.865s
9 Nico Hulkenberg Renault 57 1m20.188s
10 Esteban Ocon Force India/Mercedes 57 1m35.711s
11 Pascal Wehrlein Sauber/Ferrari 56 1 Lap
12 Daniil Kvyat Toro Rosso/Renault 56 1 Lap
13 Jolyon Palmer Renault 56 1 Lap
14 Fernando Alonso McLaren/Honda 54 3 Laps
- Marcus Ericsson Sauber/Ferrari 50 Retirement
- Carlos Sainz Toro Rosso/Renault 12 Collision
- Lance Stroll Williams/Mercedes 12 Collision
- Max Verstappen Red Bull/Renault 11 Brakes
- Kevin Magnussen Haas/Ferrari 8 Retirement
- Stoffel Vandoorne McLaren/Honda 0 Not started
m4sport