SEBASTIAN VETTEL

Sebastian Vettel, akrcsak a src a szomszdbl. Habr ngyszeres Formula-1-es vilgbajnok, s a sportg trtnetnek egyik legnagyobb mlt csapatnak piltja, nincsenek sztrallrjei. Magnlett rendkvl vja a mditl, s minden krdst kerl is ezzel kapcsolatban. Egytl egyig minden pilta tisztelett kivvta hozzllsval s tehetsgvel. 2015 ta j csapatval, a nagy mlt Ferrarival szll harcba a gyzelemrt! Itt kiderl hogyan! >>

      

 
 

SEBASTIAN HIVATALOS OLDALA

 

 
Orosz NAGYDJ 2017

Idpont: 2017. 04 28. - 04.30.
Krk szma: 53
Egy kr: 5,848  km
Teljes versenytv: 309,745 km
Leggyorsabb kr: 1:39:094- N, Rosberg
2016-os gyztes: N. Rosberg

 

Idbeoszts

 
LATEST PHOTOS

Silverstone 2017

 
IMPRESSZUM

Ha szeretnd egy picit jobban megismerni a lapot, s azt, aki mgtte ll, akkor me nhny informci a szerkesztrl s az oldalrl:

A szerkesztrl
Oldalinformcik
Elrhetsgem

Szerkeszt: Andi
Design: Merci
Nyits:  2011.08.01.
Tma: Sebastian Vettel, Formula 1
Kategria:  sport
Host: gportal
Ajnlott bngsz: Mozilla Firefox
Felbonts: 1280*800

Nyilatkozat s tovbbi informcik ITT!

(c)

Copyright Seb-Vettel 2011-2017

 
PONTVERSENY

1.     Sebastian VETTEL 68
2.   Lewis HAMILTON  61
3.  Valtteri BOTTAS 38
4.    Kimi RAIKKNEN  34
5.   Max VERSTAPPEN  25

 




 

Tovbb >>

 
CHAT

A chat cserekrsre, beszlgetsre szolgl! Reklmot nem krek! Tartzkodj a trgr szavak hasznlattl!

 

 
PITLANE

 

//seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481079_71.png //seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481083_96.png //seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481082_98.png //seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481087_73.png //seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481079_80.png
//seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481079_96.png //seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481083_47.png //seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481079_40.png
//seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481081_27.png //seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481080_17.png //seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481080_40.png //seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481081_43.png //seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481079_60.png
//seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481079_57.png      

Chatben tudsz JELENTKEZNI!
Ha leveszel, elkltzl, trld az oldalad szlj! Ksznm!
Ha nem frisselsz hossz ideje lekerlsz.

 

 

HREK

Vettel a gumimgus – lesz-e ellenszere a Mercedesnek?

Sokat javult a gumihelyzet az elz vekhez kpest, m az j Pirellikkel mgis nehezebb boldogulni. Ez az erviszonyok s a bajnoki kzdelem szempontjbl is meghatroznak bizonyult eddig. A Ferrari mindenkit fellmlt – vajon Sebastian Vettelnek ksznheten?
 
A Pirelli annak rdekben is vltoztatott az abroncsain 2017-re, hogy ne vdoljk tbbet azzal, tlsgosan meghatrozzk a versenyek kpt. Sok panasz rkezett az elmlt pr szezonban a versenyzk s csapatok rszrl annak kapcsn, hogy a knnyen tlmeleged, nehezen munkra brhat gumik ellehetetlentik a tbbi aut kvetst, sprolsra knyszertik a rsztvevket, s ezltal mesterklt mdon generlnak taktikai, tempklnbsgeket vagy ppen elzseket.
 
Az olasz gumicg 2017-re kevsb rzkeny gumikkal llt el. Trekvsvel a jelek szerint rszben clt rt: Bahreinben is bebizonyosodott, a jelenlegi keverkek alkalmasak arra, hogy egy versenyz hossz krkn keresztl autzzon ellenfele szlrnykban anlkl, hogy teljesen tnkretenn ezzel abroncsait.
 
 
A Mercedes s a Red Bull a kt vglet – a Ferrari kzpen
 
Mgsem llthat, hogy a Pirellik ne lennnek tovbbra is meghatrozak a htvgk s az erviszonyok alakulsa szempontjbl. St, az els hrom nagydj azt mutatja, nagyon is meghatrozak!
 
A Mercedesnl mr Melbourne-ben elismertk, nem igazn rtik mg az j papucsokat, s br azt gondoltk, akkori veresgk utn megtanultk a leckt, Bahreinben kiderlt: egyltaln nem. A Ferrarival szemben elszenvedett jabb veresgk egyik f okt ppen az ellenfelknl rosszabb gumikezelsk jelentette. A szuperlgy gumival olyannyira nem boldogultak, hogy Lewis Hamilton annak ellenre a lgyat kapta utols etapjra is, hogy nagy felzrkzs vrt r, melyben a gyorsabb szuperlgyak elmletben nagyobb segtsgre lehettek volna. Csakhogy a Mercedes flt a piros abroncsoktl, mivel Valtteri Bottas is csak szenvedett rajtuk els kt etapjn.
 
A gondot ezttal a hts gumik tlmelegedse jelentette, melyrl mrnkeik azt gondoltk, nem okozhat problmt. „A Ferrari mskppen brja munkra a gumikat. Mi azt hittk, Melbourne utn megrtettnk mindent. Az aszfalt hmrsklete nem volt olyan elkpeszten magas a bahreini versenyen. Biztonsgban reztk magunkat. A valsg mgis mskpp festett. Vettel egyszeren jobb volt a szuperlgy gumikon” – ismerte el a Mercedes egyik mrnke az Auto Motor und Sportnak.
A nmet szaklap elemzsben rdekes megllaptst tett. Az eddigi versenyek alapjn a csapatokat hrom kategriba lehet sorolni. A Mercedes s a Renault gyorsan munkra brja a gumikat egy krn, de a versenytvon rendre meggylik a bajuk a tlmelegedssel. Elbbi grdnak a legpuhbb keverkek szoktak gondot okozni, a francik helyzete ennl is rosszabb.
 
A msik vgletet a Red Bull, a Force India s a Sauber kpviseli. Mindhrmuk autja nehezen melegti fel az abroncsokat, de a nehz aut s a nagyobb meleg segtsgkre van, s versenytvon kmletesebbek is a Pirellikkel. Daniel Ricciardo Bahreinben rvid id alatt vesztett sok pozcit a biztonsgi aut tvozsa utn, csak mert a lgy keverke rendkvl lehlt a visszafogott temp mellett, s krkbe telt neki flmelegteni azt. Csapata ezzel szemben a megelz kt versenyen azt is megengedhette magnak (valjban nem is igazn vlaszts krdse volt…), hogy a Mercedeshez s a Ferrarihoz kpest eggyel puhbb keverket hasznljon, nluk azok is kibrtk a meghatrozott tvot.
 
A kt csoport kztt a legjobb gumikezelk tallhatk: a Haas, a Toro Rosso, a Williams – de mindenekeltt a Ferrari. k viszonylag stabil teljestmnyre kpesek az idmrn s a versenyen egyarnt. „Nincsenek gumigondjaink, mindegy, mennyire meleg vagy hvs van, vagy hogy milyen gumitpust hasznlunk” – llaptotta meg Felipe Massa. Egy kilengse ennek ellenre azrt volt a Williamsnek: Knban a hvs idben egyszeren kptelenek voltak munkra brni a kzepes keverket. „Ott hibt kvettnk el a gumivlasztssal. A kemny gumik nagyon lehltek a biztonsgi aut mgtt, s Sanghajban egyszeren tl hideg volt” – magyarzta. De azt is hozztette mg: „A kzepes gumikkal nem lehet mit kezdeni. Arra csak a Ferrari kpes.” 
 
Tny, a Scuderia idn valamit nagyon eltallt a gumikezels tern. Mr a tli teszteken ltszott, nekik teljesen mindegy, milyen tpust hasznlnak, brmelyikbl kihozzk a maximumot. Az is lthat volt, hogy mikzben a hossz etapokon mg a Mercedes is sokat bizonytalankodik a kanyarokban, k minden krlmnyek kztt stabilak. A gumik viselkedse szempontjbl ez fontos: Lewis Hamiltonk a sok csszklssal csak tovbb melegtik az amgy is tlhevlt gumikat, s ezzel olyan spirlba kerlnek, melybl csak egy korbbi kills vagy egy eltr gumivlaszts jelentheti a kiutat.
 
Mindkett tmadsi felletet knl a Ferrari szmra.
 
 
A versenyzkn is mlik
 
Klnbsgek a gumihasznlat tern azonban nemcsak a csapatok, a versenyzk kztt is vannak. Bahreinben a Mercedesnl ez is lesen kirajzoldott. Valtteri Bottas hiba szerezte meg a pole-t, vasrnap kptelen volt lpst tartani Lewis Hamiltonnal – a gumik miatt.
 
Az els etapjt ugyan a kerkmelegts problma miatti tl magas guminyoms tette tnkre, mrnkei szerint nem ez volt a dnt szmra. s ezt az is bizonytja, hogy a folytatsban sem ment neki sokkal jobban a gumikezels. „Valtteri els etapos problmja elg egyrtelm volt” – nyilatkozta Toto Wolff, hozztve, hogy gumigondjai ettl fggetlenl a tbbi etap sorn is voltak. „Valtteri autjn egyszeren kptelenek voltunk mkdsre brni ket. Volt, hogy nagyon gyors volt, mskor nem volt meg a tempja. Mg ki kell elemeznnk, mirt. A belltsok tern nem volt nagy klnbsg. Vlheten inkbb arrl van sz, ahogyan elrik a gumik mkdsi tartomnyt, s ahogyan benne tartjk azokat.”
 
Br a Pirelli elzetesen azt grte, ez idn knnyebb lesz, mra kiderlt, valjban nehezebb vlt. A Mercedes mrnkei szerint a jelenlegi papucsok mkdsi tartomnya nagyjbl 20 Celsius-fokkal szkebb, mint 2016-ban volt, s ez tbbek kzt nekik, de a Red Bullnak is tlsgosan szk ahhoz, hogy egyenletes teljestmnyt tudjanak nyjtani. „Ha egyszer tl gyors vagy tl lass vagy velk, mr el is felejtheted a j krt” – mondta a gumimelegts nehzsgrl Romain Grojsean.
 
Az csapata mr kitallt egy mdszert a problma idmrs megoldsra: a Haas rendszerint resjratokban, tiszta plyra kldi ki versenyzit a megfelel bemelegt kr rdekben. „Bahreinben tkletes bemelegt krt futhattam, se elre, se a visszapillantba nem kellett nznem. s amikor nekivgtam a gyorskrmnek, a gumik tkletes tartomnyban voltak. Ez tbb idnyeresget jelent, mint amennyit elvesztek a korbbi kimenetellel” – magyarzta.
Vettel jelenti a Ferrari legnagyobb elnyt?
 
A gumimelegts folyamatt persze szmos tnyez befolysolja: a hmrsklet, a kanyartpusok s a gumikra hat terhels, a gumitpusok s az egyes autk ltal elrt leszorter is. A tervezsi filozfik s vezetsi stlusok kztti klnbsgekkel egytt az egyenlet tlthatatlanul sok ismeretleness vlik.
 
A folyamatos alkalmazkods pedig ltfontossgv. s ez az a tulajdonsg, ami a Ferrarit jelenleg kiemeli a meznybl – mg a Mercedeshez viszonytva is. s ami annyira kiegyenslyozott, magabiztoss teszi ket.
 
Korbbi versenyzjk, Stefan Johansson gy vli, ez nem csak terveziket dicsri, hanem Sebastian Vettelt is. A svd gy ltja, a ngyszeres bajnok kulcsszerepet jtszik feljavulsukban. „A Ferrari tempja nem derlt gbl villmcsapsknt jtt, gyorsak voltak a teszteken, s aztn egybl gyorsak voltak Melbourne-ben is. Jelenleg gy fest, az vk a legjobb gumikezels a meznyben – legalbbis Vettellel” – llaptotta meg blogjn.
 
Majd azt is kifejtette, miben ltja Vettel titkt. „Egy tavalyi megjegyzsemre utalnk vissza, amikor azt mondtam, lefogadom, hogy a Ferrari elnyt fog kovcsolni abbl, hogy Vettel hajland volt meghatroz szerepet vllalni a Pirellivel folytatott tesztekbl, melyek az idei gumikat ksztettk el. volt az egyetlen, aki nem sajnlta az idejt erre. Akkoriban azt mondtam, lefogadom, hogy ez elny lesz szmra, s most gy tnik, az is.”Johansson arra utalt ezzel, hogy Vettel a mlt vben minden versenyztrsnl tbb krt teljestett a Pirellivel, mikzben a Mercedes s a Red Bull kt versenyzje nem is igen folyt bele a munkba, csak egy-egy tesztnapon ltek autba – Lewis Hamilton akkor is csak pr krt ment, mivel idpazarlsnak rezte a gyakorlst.
 
A volt versenyz szerint nem volt az: Vettel szerinte bizonyos fokig irnyt is mutatott a fejlesztsekben, s most ebbl profitl. „Nem is rtem, ms versenyzk mirt nem akartk ezt. Ha van egyszer mdja az elnyszerzsnek, az biztosan a gumik megrtse, s mg jobb, hogy ilyenkor hathatsz arra, milyen abroncsokat gyrtsanak. Ezrt volt olyan sikeres Michael Schumacher is. Egsz napokat tlttt krzssel Fioranban, amikor a Ferrari a Bridgestone-gumikat hasznlta, s vgl az eredmny egy teljesen a vezetsi stlusra szabott gumi lett. Mindenki ms nehezen tudta munkra brni ket, neki viszont tkletesek voltak” – hvta fl a figyelmet.
 
„Minden gumigyrt ms filozfia szerint pti fel a gumikat a klnbz sorozatokban, s ha erre a filozfira lehet rhatsod, ha tanulhatsz apr trkkket az ltaluk gyrtott gumik hasznlatrl, az nagy elny lehet. Ezzel magabiztossgra teszel szert, mellyel mindig tmadhatsz a kanyar minden pontjn, s ennek megfelelen llthatod be az autdat is. Taln csak kis klnbsget jelent, de lehet, hogy pont ez kell ahhoz, hogy nyerni tudj. Ez j Vettel szmra, s nagy kr, hogy senki ms nem ktelezte el magt gy a tesztek irnt.”
 
Magabiztossgbl Vettel s a Ferrari sem szenved hinyt idn – agresszv taktikik is erre pltek, s ennlfogva gyzelmeiknek is ez jelentette az alapjt.
 
s ezt mr a Mercedes is rzi. A bajnoki cmvdk a bahreini ktnapos tesztet jabb veresgk utn teljes egszben a gumik megrtsnek szenteltk. Idelis krlmnyeket biztostott nekik erre a sivatagi hsg, mely komoly prbnak tette ki a Pirelliket. Hamilton s Bottas szorgosan rtta is a krket. ltalban 6-8 krs etapokat futva prbltk felmrni, milyen aprsgok milyen mdon hatnak a gumik viselkedsre, s oldhatjk meg eddigi gondjaikat.
 
Kulcskrds ez most szmukra, munkjuk sikere pedig bajnoksguk alakulst is meghatrozhatja.
 
/m4sport/
2017.04.22. 19:52, Andi Vissza a bloghoz
Mg nincs hozzszls.
 

Elkészítem születési horoszkópod és ajándék 3 éves elõrejelzésed. Utána szóban minden kérdésedet megbeszéljük! Kattints    *****    Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kikötõ felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    Akad mindannyijukban valami közös, valami ide vezette õket, a delaware-i aprócska kikötõvárosba... - FRPG    *****    boroszkány, vérfarkas, alakváltó, démon és angyal... szavak, amik mind jelentenek valamit - csatlakozz közénk - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    CRIMECASESNIGHT - Igazi Bûntényekkel foglalkozó oldal    *****    Figyelem, figyelem! A második vágányra karácsonyi mese érkezett! Mesés karácsonyt kíván mindenkinek: a Mesetáros    *****    10 éves a Haikyuu!! Ennek alkalmából részletes elemzést olvashatsz az anime elsõ évadáról az Anime Odyssey blogban!    *****    Ismerd meg az F-Zero sorozatot, a Nintendo legdinamikusabb versenyjáték-szériáját! Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Advent a Mesetárban! Téli és karácsonyi mesék és színezõk várnak! Nézzetek be hozzánk!