Talán gyorsabb nem lesz tőle, mégis extrém újításnak tűnik: Sebastian Vettel különleges zokni-cipőben versenyez az orosz hétvégétől!
A Forma–1-ben fő az innováció – és ez nem korlátozódik kizárólag az autók fejlesztésére. Sebastian Vettel már a melbourne-i idénynyitón megejtett hivatalos versenyzőfotózáson furcsa lábbelit viselve jelent meg, az Orosz Nagydíj hétvégéjén pedig először versenyez a Puma új fejlesztésű cipőjében, mely sokkal inkább hajaz egy zoknira…
A késlekedés okát az jelentette, hogy az extrém kinézetű cipő használatát még az FIA-nak is jóvá kellett hagynia, e folyamat pedig a tűzállósági tesztek miatt elhúzódott. Szocsiban viszont első versenyét „teljesíti” a furcsa zoknicipő-
Az új lábbeli egyik legfőbb különlegességét az jelenti, hogy nem alkalmaztak rajta varrást. „Megpróbáltuk a versenyzőcipőt a legszükségesebb sajátosságokra redukálni. Nem használtunk cipőfűzőt, az egész csak egyetlen anyagból áll, és a felső része nyúlik, ezért tökéletesen illeszkedik a lábra, tartást és stabilitást biztosítva neki, ami szintén nagyon fontos” – magyarázta Gregor Hübner, a Puma sportmarketing részlegének vezetője az Auto Bildnek.
A cipő anyaga Nomex, talpa műgumiból készült, a létező legkönnyebb anyagból, mely emellett tökéletesen tapad is. Mindössze 135 grammot nyom. A gyártó törekedett a megfelelő levegőzésről is, de elmondásuk szerint tűzállóvá volt tenni a legnehezebb – ehhez használták a Nomexet. „Számunkra a versenyző véleménye és észrevételei a legfontosabbak, mert olyan cipőt akarunk biztosítani neki, amilyet ő szeretne. És ez sikerült” – állapította meg Hübner.
Az új lábbeli egyik legfőbb különlegességét az jelenti, hogy nem alkalmaztak rajta varrást. „Megpróbáltuk a versenyzőcipőt a legszükségesebb sajátosságokra redukálni. Nem használtunk cipőfűzőt, az egész csak egyetlen anyagból áll, és a felső része nyúlik, ezért tökéletesen illeszkedik a lábra, tartást és stabilitást biztosítva neki, ami szintén nagyon fontos” – magyarázta Gregor Hübner, a Puma sportmarketing részlegének vezetője az Auto Bildnek.
A cipő anyaga Nomex, talpa műgumiból készült, a létező legkönnyebb anyagból, mely emellett tökéletesen tapad is. Mindössze 135 grammot nyom. A gyártó törekedett a megfelelő levegőzésről is, de elmondásuk szerint tűzállóvá volt tenni a legnehezebb – ehhez használták a Nomexet. „Számunkra a versenyző véleménye és észrevételei a legfontosabbak, mert olyan cipőt akarunk biztosítani neki, amilyet ő szeretne. És ez sikerült” – állapította meg Hübner.
/m4sport/