Toto Wolff és Niki Lauda grimaszos összenézése jelzésértékű volt: a Mercedes a harmadik edzésen sem talált fogást a Ferrarin, amely Sebastian Vettel vezényletével ismét a leggyorsabbnak bizonyult!
Az időjárás mit sem változott péntek óta az Orosz Nagydíj helyszínén, a nagy kérdést viszont az jelentette, lesz-e változás az erőviszonyok terén. Az első két szabadedzésen a Ferrari szárnyalását láthattuk – különösképpen egy gyorskörön –, míg a Mercedes ezúttal gumimelegítési problémákkal szembesült.
A bajnokcsapatnál ezen dolgoztak a mérnökök az este folyamán, az olaszoknál viszont a szerelők serénykedtek még éjjel is: a Renault mellett a Ferrari is élt az egy évben meglévő két túlórázási lehetőség egyikével. A hírek szerint Kimi Räikkönen autójában kellett kicserélniük egy szenzort, mely miatt a belső égésű motort is ki kellett szerelniük az SF70H-ból.
A Renault eközben új vázat adott Jolyon Palmernek – mint kiderült azért, mert pénteken probléma adódott a kipufogójával, s a váltó környékére áramló forró kipufogógáz egyszerűen megolvasztotta a karosszériát.
A gyakorlásnak a középmezőny tagjai a szuperlágy gumin vágtak neki. Az első percekben Sergio Pérez, Esteban Ocon, Danyiil Kvjat váltogatták egymást az élmezőnyben, aztán előbb a két Red Bull, majd a Ferrarik és a Mercedesek is ultralágyon futottak ki.
Utóbbi két csapat versenyzői hosszabb etapokkal kezdtek. A Ferrarinál ezúttal is Kimi Räikkönennek sikerült jobban az első köre: 1:35,610 másodpercet autózott, s ekkor még közel 2 tizeddel gyorsabb volt csapattársánál. A finn a rádióban ugyanakkor azt jelezte, nem elégedett az első gumik állapotával a kör elején. Sebastian Vettel eközben fokozatosan gyorsult, és a 3. gyorskörében 1:34,933-ra javított.
A Mercedesnél is hasonlóan alakultak az idők: az elején Valtteri Bottas futott jobb időket, majd a 9-10 körös etapjuk végén Lewis Hamilton 1:34,828 másodperces eredménnyel átvette a vezetést. Fél óra után a brit Vettel, Bottas, Räikkönen, Ricciardo, Stroll, Verstappen, Massa, Sainz és Grosjean előtt vezetett. Utóbbi három versenyző ugyanakkor a szuperlágy keveréken érte el a legjobb idejét, míg a többiek az ultralágyon.
A Red Bull két versenyzőjét féltávnál mindössze 22 ezredmásodperc választotta el egymástól (Ricciardo volt előrébb). Hátrányuk 1,2 másodperc volt, előttük és mögöttük is fél másodperces szakadék tátongott.
A valódi időmérő-szimulációk a második félórában kezdődtek – ahogy az már a pénteki tapasztalatok alapján sejthető volt, repülőkörök és hűtőkörök egész sorozatával. A sima aszfalt komoly feladat elé állítja a versenyzőket a gumik megfelelő felmelegítése szempontjából, és ezen téren továbbra is a Ferrari tűnt a magabiztosabbnak.
A vörösöknél Räikkönen egyből 1:34,338-as eredménnyel kezdett, Vettel azonban jó 0,3-del túlszárnyalta őt, s abszolút pályacsúcsot futva, 1:34,001-es időt ért el. Később egy-egy hűtőkör közbeiktatásával újabb repülőkört kezdtek, Räikkönennek csak az első szektorban sikerült javítania, Vettel 5 századdal maradt csak el a legjobbjától.
A Mercedesnek a jó időkhöz több körre volt szüksége. Bottas 1:34,7-es idővel kezdett, Hamilton első próbálkozásánál hiába javított az első két szektorban, a harmadikban két hibát is vétett. Egy hűtőkör, majd újabb gyorskör következett: Bottas pár századot gyorsult csupán (1:34,660), Hamilton felzárkózott rá (1:34,714). Eredményeiket látva Niki Lauda és Toto Wolff a garázsban ekkor nézett egymásra grimaszolva, azt üzenve: „Ez bizony nagyon nehéz lesz!”
És valóban annak tűnik. Bottas és Hamilton végül egyaránt a harmadik repülőkörében futotta meg a legjobb idejét, ám egyikük sem volt képes megelőzni a Ferrarikat. Továbbra is Bottas volt a gyorsabb: 1:34,364-re javított, míg csapattársa 1:34,542-t ért el.
Ami a mezőny többi tagját illeti, a Red Bullok ezúttal távolabb vannak a két élcsapattól, mint a mögöttük sorakozóktól. Verstappen 1,5 másodperces hátránnyal lett 5., az egyszer a célegyenesben megálló, majd újrainduló Ricciardo elé pedig már Felipe Massának és a nagyot hajrázó, az időmérőkön rendszerint remeklő Nico Hülkenbergnek is sikerült befurakodnia. Mindez intő jel az egyelőre autója tempójával és megbízhatóságával sem elégedett osztrákok szempontjából.
A top 10-be még Carlos Sainz és Kevin Magnussen jutott be; a Force Indinál a gyorsabb Esteban Ocon 12. lett, míg a McLarennél Fernando Alonso 0,3-et adva Stoffel Vandoorne-nak az időmérőn Q2-es szereplést jelentő 14. pozícióban zárt.
A tabella alján továbbra is a két Sauber szerénykedett, csak az idő nélkül maradó, mindössze négy kört futó Jolyon Palmert előzték meg. A brit versenyzőnél műszaki hibára bukkantak, így az edzés közepén nekikezdtek egy motorcserének.
Az időmérő edzést 13.45-től az M4 Sport és az M4 Sport.hu élőben közvetíti.
Orosz Nagydíj, 3. szabadedzés – végeredmény:
Versenyző Csapat Idő Különbség Kör
1. Sebastian Vettel Ferrari 1:34,001 17
2. Kimi Räikkönen Ferrari 1:34,338 +0,337 16
3. Valtteri Bottas Mercedes 1:34,364 +0,363 20
4. Lewis Hamilton Mercedes 1:34,542 +0,541 19
5. Max Verstappen Red Bull-TAG Heuer 1:35,452 +1,451 21
6. Felipe Massa Williams-Mercedes 1:35,471 +1,470 17
7. Nico Hülkenberg Renault 1:35,662 +1,661 15
8. Daniel Ricciardo Red Bull-TAG Heuer 1:35,830 +1,829 24
9. Carlos Sainz Toro Rosso-Renault 1:36,164 +2,163 20
10. Kevin Magnussen Haas-Ferrari 1:36,556 +2,555 19
11. Lance Stroll Williams-Mercedes 1:36,649 +2,648 19
12. Esteban Ocon Force India-Mercedes 1:36,676 +2,675 22
13. Danyiil Kvjat Toro Rosso-Renault 1:36,846 +2,845 18
14. Fernando Alonso McLaren-Honda 1:36,869 +2,868 12
15. Sergio Pérez Force India-Mercedes 1:36,962 +2,961 21
16. Romain Grosjean Haas-Ferrari 1:37,164 +3,163 20
17. Stoffel Vandoorne McLaren-Honda 1:37,182 +3,181 15
18. Marcus Ericsson Sauber-Ferrari 1:37,503 +3,502 21
19. Pascal Wehrlein Sauber-Ferrari 1:37,657 +3,656 17
20. Jolyon Palmer Renault idő nélkül ------ 4
/m4sport/