Kt oka is van Sebastian Vettel szerint annak, hogy a Ferrari eddig dnttte a paprformt Szocsiban. Mris jelezte, nem vr segtsget csapattrstl vasrnap.
A 2015-s Szingapri Nagydj ta vrt a 47.-re Sebastian Vettel – Szocsiban megszerezte! A Ferrari rmt csak tetzte, hogy a msfl vvel ezeltti pole-lal ellenttben ezttal sz sem volt a Mercedes egyszeri kisiklsrl, teljesen nylt sisakos s szoros kzdelemben mltk fell ellenfelket.
Egy olyan plyn, amelyrl elzetesen azt hihettk, inkbb a csillagosoknak fog kedvezni. „Igen is meg nem is” – felelte Vettel a krdsre, meglepte-e t az idmrs siker. „Mindig a pole a cl az idmrn, az elz htvgken is az volt, de hamar rjttl, hogy a Q3-ban nem vagy elg gyors, szval sosem volt olyan, hogy azt mondtam, igen, ez most meglehet. Tudtam, hogy jk lehetnk, tudtam, hogy j az autnk, de nem tudtam, hogy k mire lesznek kpesek az idmr utols rszben. Tudtam, hogy jk lesznk, de azt nem, hogy ez mire lesz elg ellenk.”
Az eredmnyre a ngyszeres bajnoknak kt magyarzata van. Az egyiket az ellenfl oldaln kell keresni. A Mercedes egsz htvgn nehezen boldogult az ultralgy gumik flmelegtsvel: autjuk csak ritkn tudta egy idben megfelel llapotba hozni az els s hts abroncsokat, gy az eleje s a htulja tbbszr kln letet lt.
„Mondjuk gy, hogy papron ez a Mercedesnek kedvez plya. Nagyon ersek voltak, tegnap is. Taln nem voltak teljesen elgedettek a gumikezelssel, a gumik flmelegtsvel. s az nem mindegy itt, hogy bzol-e az autban vagy sem. Mi csak a magunk munkjval foglalkoztunk, megvolt a tervnk, s meg is valstottuk azt. Jnak reztk az autt, s ez az els sor nagyszer visszajelzs” – magyarzta Vettel.
„A Mercedes nagy flnyben volt az elmlt vekben az idmrkn, ezrt j, hogy itt vagyunk, ennyire kzel. Ismt nagyon szoros volt Valtterivel. Nem tudom, hogy alakult az utols kre, de a Q2-es ideje s a Q3-as els kre nagyon-nagyon ers volt. A kocsink remek volt, s ez az a plya, amelyen az aut igazn letre kell, ami kellemes rzs.”
A msik okot viszont mr a Ferrari oldaln tallta meg Vettel. Szerinte Szocsi az SF70H-nak is fekszik. „A plya, ezek a kanyarok nem rosszak a szempontunkbl. Tavaly is ersek voltunk itt. Az egyes s kettes szektorban jk voltunk mr tavaly is. Nem tudom, a Mercedes mennyire szenvedett, de neknk nem volt semmi problmnk. Simn ment minden ezen a htvgn, s itt fontos, hogy bzz az autban, csak gy tmadhatsz vele.”
Vettelt arrl is krdeztk, taktikzott-e a Ferrari a Q2-ben, ahol a vgeredmny ismeretben meglepen nagy volt a lemaradsuk Valtteri Bottasszal szemben. Flmerlt, taln szndkosan sproltak az ultralgy szettjkkel, melyen rajtolniuk kell vasrnap. Ezt ltszott ersteni Maurizio Arrivabene nyilatkozata is, aki megjegyezte: „Nemcsak kt nagyszer, de kt okos versenyznk is van.”
Vettel szerint azonban sz sem volt effle taktikzsrl. „Kt klnbz dolgot vetettnk ssze a Q2-ben. Teljestettnk egy egy gyorskrs etapot, s egy msikat kt krrel. Szerettem volna elrni a hatrt az elsnl s a msodiknl is, de elfkeztem az els gumit, s kicssztam a tizenhrmasban. A terv az volt, hogy teljes gzzel megynk, s megnzzk, mennyire vagyunk gyorsak” – magyarzta.
Idn elszr fordul el a Ferrarival, hogy a kedvezbb pozcibl vrja a verseny rajtjt, radsul mindjrt mindkt autjt az els sorban tudhatja, ami nmi biztonsgrzetet is jelenthet szmukra. A ngyszeres vilgbajnok azonban jelezte, semmifle segtsget nem vr csapattrstl. „Ha vlaszthatok, mindenkpp Kimit akarom magam mell, s szerintem ugyanezt mondan. A csapat szempontjbl ez egy nagy nap” – mondta. „Egyszer a dolog. Ha n vagyok ell, akar megelzni engem, ha van ell, n t. Nem hiszem, hogy brmi rtelme is lenne kls segtsget krni. Tudjuk, hogy szabad a verseny kzttnk, s mindketten ezrt vagyunk itt. Ma nagyon szoros volt, s arra szmtok, hogy holnap is az lesz.”
/m4sport/