Sebastian Vettel s a Ferrari Lewis Hamilton elzse utn egy ideig fontolgatta az jbli stratgiavltst. De mirl volt sz, s mirt nem lptk meg vgl?
A futamot megnyer Mercedes-versenyz a 44. krben jutott tl az eggyel kemnyebb gumin krz Sebastian Vettelen, s ezt kveten mr nemcsak az autjn lv abroncsok szempontjbl volt elnyben ellenfelvel szemben, hanem a pozcijt tekintve is. A Ferrari s a ngyszeres vilgbajnok ekkor arrl kezdett el diskurlni, tlljanak-e a C-tervre, ami valjban egy harmadik kills kzbeiktatst jelentette.
Mivel Vettel gumihtrnya miatt eleve lassabb volt Hamiltonnl, mgtte Daniel Ricciardo viszont mr tbb mint egy perces lemaradsban volt, a Scuderia eltt vals esly knlkozott a plusz kills kzbeiktatsra. Ez taln remnyt adhatott volna neki arra, hogy frissebb lgy gumikkal gyorsan flzrkzzon, majd megksrelje visszavenni a vezet helyet a Mercedestl.
„Igen, hatalmas elnyben voltunk Daniellel szemben, ezrt valjban brmit megtehettnk volna. De nem voltunk biztosak a dolgunkban” – magyarzta Vettel, vgl mirt nem mentek bele a vsztaktikba. „Ment a diskurzus a lehetsges megoldsrl. Remnykedtnk benne, hogy Lewis taln szenvedni kezd a gumikon a vgn, de a futamok vgre ltalban a plya jl felgumizdik, s a gumik tovbb brjk. Nem is volt gondja. Megprbltuk tovbb nyomni, kzel maradni, de sosem voltunk elg kzel.”
Amennyiben Vettel a pozcivesztst kveten azonnal a boxba hajtott volna, gy nyolc krrel lett volna frissebb a lgy gumija (mr csak egy hasznlt szettje volt), s annak 22 krt kellett volna mg teljestenie. Mivel egy kills nagyjbl 21 msodperces idvesztesggel jr Barcelonban, krnknt j egy msodperccel kellett volna fellmlnia Hamiltont ahhoz, hogy a legvgn mg legyen lehetsge elzni. Minl tbbet vrtak volna a cservel, a gumik kzti klnbsg annl nagyobb, a rendelkezsre ll id viszont annl kevesebb lett volna.
Csakhogy a helyzet nem volt ennyire egyszer, hiszen a Mercedes is szmolt a harmadik kills lehetsgvel, s amennyiben a Scuderia meglpte volna, Hamilton azonnal reaglhatott volna. „Megprbltunk mindig 2,5 msodperces elnyben lenni az esetleges kerkcsere miatt” – rulta el Toto Wolff.
Mrnkei szerint Vettel C-tervnek csak akkor lett volna rtelme, ha azt legalbb 12 krrel a vge eltt lptetik letbe, mivel utna mr nem lett volna elg ideje a nmetnek a flzrkzsra. Eltte pedig Hamilton egy gyors vlaszkillssal hrthatta volna a tmadst. A Ferrari szmra mindez mr nem volt elegend rv a taktika megvltoztatsra. Az egyetlen remnyket ekkor mr csak egy biztonsgi auts fzis jelenthette volna.
/m4sport/