Hogy nem volt esélye nyerni, az az első kanyaros baleseten múlt. De meglehetett volna a dobogó, ha a Ferrari nem tétovázik szárnycseréjével?
Sebastian Vettel vezetőszárnyát a kiválóan rajtoló Max Verstappen az első kanyarban taposta le. Az egyik fedélzeti kamerás felvételen már akkor látszott, valami nem stimmel a légterelő jobboldalával. Carlos Sainzék balesete miatt már az első körben biztonsági autó állt a mezőny élére, a Ferrari viszont ezt nem használta ki a szárnycserére.
Vettel szárnyáról akkor szakadt le egy méretes darab, amikor a tempót visszafogó Mercedes már a boxba hajtott. Végül az 5. körben ejtették meg a szárnycserét. A négyszeres világbajnok a futam után kiemelte: „Tíz másodpercet ajándékoztunk el ezzel. Elintézhettük volna a biztonsági autó idején is.”
De akkor miért nem tették? A versenyző balszerencsés helyzetről beszél. „Éreztem, hogy az autóval valami nem stimmel, de nem voltam biztos benne teljesen. Jönnek-mennek a széllökések, ilyenkor az autót furcsának érzi az ember. Utólag viszont már azt kell mondjam, hamarabb is észre kellett volna vennünk.”
Hozzátette: „Az első kör általában eléggé zavaros, mert a gumik hidegek. A hatos és hetes kanyarból kijövet éreztem valamit, de utána jött a biztonsági autó. Arra kértem a csapatot, hogy ellenőrizze a károkat, de annyira lassan haladtunk, hogy nem igazán lehetett érezni.”
Tekintve, hogy Vettel 0,6 másodperccel ért célba a 3. helyen leintett Daniel Ricciardo mögött, az a 10 másodperc, amivel kevesebbet veszített volna, ha a biztonsági autó idején áll ki, bizony dobogós helyezést ért volna számára. Ráadásul esélyt kínált volna arra, hogy korábban kezdje meg a felzárkózását, hiszen a biztonsági autó mögött felzárkózhatott volna a mezőny végére. Így viszont a kiállása után a 17. helyezettől is 10 másodperc választotta el.
Maurizio Arrivabene elmagyarázta, miért úgy jártak el, ahogy. „Amikor a biztonsági autó bejött, az adatainkból úgy láttuk, hogy az első szárny csak kicsit sérült meg. Csak amikor a harmadik körben szabad lett az út – vagyis a következő körökben –, kapott a szárny akkora terhelést, hogy letört, a valódi kár tehát csak ekkor vált láthatóvá. A szárny viszont csak az egyik dolog volt. A lerepülő alkatrészek az egyik oldalsó légterelőt, valamint a padlólemezt is károsították.”
„A versenyünket a rajttól kezdve megzavarták. Seb a sérült autóval nem tudta megmutatni, mire képes. Kimi esetében pedig a végén a fékekkel adódott problémánk, amit még ellenőriznünk kell a gyárban” – összegzett a csapatfőnök.
/m4sport/