Hidraulikus problma lltotta flre Sebastian Vettelt az utols azeri szabadedzsen. A csapat vintzkedsekrl beszl.
A ngyszeres vilgbajnok abban remnykedett, hogy a pnteki csszklssorozata utn szombaton elkapja a ritmust a bakui versenyplyn, m a harmadik szabadedzse rvidebbre sikerlt, mint tervezte. Mr az els etapjt meg kellett szaktania, mert a szerelknek ellenriznik kellett valamit a motorja krnykn, aztn miutn jra a plyra hajtott, mrnke visszahvta.
7 kr megttele utn rt vget szmra a gyakorls, mivel hidraulikai problma lpett fel. „Cskkent a hidraulikus nyoms a plyn. Ezt dupln is ellenriznnk kellett, ami idbe telt. A bajnoki helyezsnket tekintetbe vve biztosra akartunk menni, ezrt a garzsban maradtunk” – magyarzta a csapat szvivje a Sky Sportsnak.
Biztosat nem tudott mondani azzal kapcsolatban, mennyire aggaszt a helyzetk az idmr szempontjbl, de nem tnt klnsebben gondterheltnek. „Volt egy hasonl esetnk Spanyolorszgban. Akkor minden rendben lett az idmrig. Termszetesen a fikra nagyon sok munka vr a garzsban, s attl tartok, feszlt pillanatok lesznek ezek szmukra, de nagyon j szerelink vannak” – nyugtatta meg szurkolikat.
„Voltam a Ferrarinl, s nem vagyok biztos benne, hogy tudjk, pontosan mi a problma forrsa. Ezrt a legjobb, amit most tehetnek, hogy minden lehetsges dolgot kicserlnek” – mondta Martin Brundle az idmr eltt.
Az emltett barcelonai helyzetet egybknt egy vszmegoldst jelent motorcservel orvosoltk. Az olasz Sky gy tudja most is gy lesz: a vrsk a bels gs motort cserlik ki Vettelnl (az idei legels verzira), mikzben Kimi Rikknen autjt is alaposan tvizsgljk.
A bajnoki llovasnak egyedl a turbcsertl kell flnie, ez az egyetlen egysg, melybl mr elrte a 4-es szmot s a bntets kszbt. A V6-osbl, az MGU-K-bl, az energiatrolbl s a kzponti elektronikbl a 2. pldnyt hasznlja, mg az MGU-H-bl a 3.-at.
A Ferrarin kvl a Red Bullnl s a Renault-nl is lzas munka folyik. Max Verstappen az edzs hajrjban llt le, Jolyon Palmer autja pedig az els percekben gyulladt ki.
/m4sport/