A 27 éves indiai versenyző az ESPNF1 oldalán írt hosszas beszámolót és egy sajátos értékelőt, amiben a legtöbb élmenő pilóta teljesítményét vette górcső alá a hétvégi Magyar Nagydíj kapcsán.
A Magyar Nagydíj egy fantasztikus versenyt eredményezett, változó körülmények, csaták és a nap legjobbja diadalmaskodott a végén. Jenson 100%-ig megérdemelte a győzelmet, amit ráadásul a 200. futamán produkált. A mezőny elejére kvalifikálta magát, végig jó stratégiai döntéseket hozott, kemény csatákat vívott és megelőzött mindenkit, aki meg kellett, majd jól használta ki mások hibáit.
Lewis Hamilton ugyanolyan mértékben vesztette el a vasárnapi versenyt, amennyire Jenson megnyerte. A 2008-as világbajnok mindig is csúcsformában volt a Magyar Nagydíjakon és ez most sem volt másképp. Az első sorba kvalifikálta magát, jó rajtot vett, majd olyan nyomást helyezett Sebastian Vettel-re, hogy az hibázott is.
Amint az élre került, a nedves körülmények ellenére olyan tempót autózott, hogy képes volt a legrövidebb idő alatt összeszedni 5 másodperc előnyt. A verseny kétharmadáig kézben tartott mindent, majd két hatalmas hibát is vétett. Először is, túlságosan ráment a kerékvetőre a lassú sikánban és megforgott, ami a vezető pozíciójába került. Majd jött a második hiba, nem akart sokat bukni a kiforgásán és a forgalom ellenére visszaforgatta az autóját a helyes irányba, kész szerencse, hogy Paul di Resta elkerülte a bajt.
Lewis mellett szóljon, hogy a stratégiája már ekkor sem volt valami fényes, a szuper-lágy gumikon autózott és ki kellett volna jönnie a boxba, miközben Jenson a lágyon körözött, amit nem is állt szándékában lecserélni. Tehát az egyetlen lehetősége az volt, a valahogy hoz Jenson-on 20 másodpercet. Ezt meg is akarta tenni, de pont az ilyen döntéseknél kerülnek előtérbe a hibák a legtöbbször.
Az áthajtásos büntetés elkerülhetetlen volt, de a csata, amit Button-al produkáltak korábban, azt lenyűgöző volt látni. Martin Whitmarsh és a Mclaren csapat valószínűleg rengeteg piros pontot szerzett a szurkolóknál, amiért engedték a pilótáiknak, hogy egymással csatázzanak. Jött egy kisebb eső, ami megkavarta a mezőnyt, Jenson úgy döntött kinnt marad, míg Lewis bejött az intermediate abroncsokért. A csúszós körülmények között bátor dolog volt kinnt maradni a slick gumikon, miközben a mezőny egy része bejött a köztes gumiért. Mégis ez volt a helyes döntés, mivel az összes autó, amelyik bevállalta a cserét, pár körrel később kénytelen volt visszajönni a slick gumikért.
A Red Bull érdekes hétvégét zárt, az biztos. Pénteken nem tűntek túl gyorsnak, habár a szabadedzés az csak szabadedzés. Szombaton Sebastian mégis megszerezte a pole-t, de most láthattuk, milyen közel is került a Ferrari és a Mclaren hozzájuk. Mark Webber nehéz időmérőt zárt és ez a 6. helyig juttatta. Ez egyértelművé tette, hogy nincs meg a tavaly látott előnyük. A verseny első részében is látszott, hogy Sebastian küzdött az autóval és a versenytempóval, főleg a két Mclaren-hez viszonyítva. Azonban, amint elkezdett száradni a pálya, a versenytempója ismét javulni kezdett. Sebastian nem tudta felvenni a harcot Jenson-al, a slick gumik viszont kifizetődtek és hozott 18 pontot, így az előnye 85 pontra növekedett.
Fernando Alonso és a Ferrari elég kemény hétvégét tudhatnak maguk mögött. Az új fejlesztésekkel ellátott autójuk úgy tűnik, jobban illik a gyorsabb kanyarokhoz, ahogy azt Silverstone-ban is láthattuk. Egyértelmű, hogy az ő autójuk volt a 3. legjobb a hétvége folyamán. Alonso azonban ismét csúcsformát produkálva, hozott a csapatnak egy dobogót. Az időmérőn Felipe legyőzte egy zseniális körrel, de vasárnap többször is hibázott. Alonso viszont jó döntéseket hozott a verseny alatt és profitálni tudott Mark, illetve Lewis hibáiból is.
Most, hogy itt a nyári szünet, a csapatok kifújhatják magukat egy kicsit, majd ismét hajtanak egészen a kockás zászlóig. Ilyenkor tényleg minden Blackberry, minden email fiók és iroda érintetlenül marad egy rövid időre, valóságos áldás ez azoknak az embereknek, akik ott hajtanak egész évben, hosszú órákon keresztül. Ennek ellenére néhány műszaki és technikai vezető ilyenkor is összeül egy eszmecserére, hogy új ötleteknek adjonak hangot és felkészültek legyenek a szünet végére. Így a szezon ezen része is rendkívűl fontos időszak.
Na, mostmár jöhet a nyári szünet! Én lépek is Indiába, ahol nem igazán fogok nyaralni, mivel jön a sok PR rendezvény és a találkozók, de ettől függetlenül örülök, hogy végre hazamegyek. Találkozhatok ismét az otthoniakkal! Spa után majd jelentkezem…
/f1-live.hu/