David Coulthard a Magyar Nagydíj után a Red Bull weboldalán fejtette ki véleményét a szezon eddigi alakulásáról:
A szezon pilótája: Sebastian Vettel
Hogy lehetne más? Nyolc pole pozíció és hat győzelem 11 versenyből. Vettel demoralizáló fölénnyel, 85 ponttal vezeti a világbajnokságot csapattársa, Mark Webber előtt a nyári szünetben. Igen, az öve volt (a legtöbb esetben) a leggyorsabb autó, és igen, követett el hibákat, mindenekelőtt a Kanadai Nagydíj utolsó körében, amellyel átadta az első helyet Jenson Buttonnak, de egyik pilóta sem tökéletes. Az továbbra is kérdéses, hogy Seb mennyire képes helyt állni a versenyen, ha hátulról kell indulnia, de már bemutatott néhány bámulatos előzési manővert kritikus pillanatokban, például a kivezető körén Barcelonában. És azt se felejtsük el, ahogyan feltartotta Alonsót és Buttont nyomás alatt Monacóban, amikor egy szett gumival 60 kört tett meg.
Akik formán kívül vannak: Felipe Massa, Mark Webber, Michael Schumacher
Az egyetlen hiteles mértéke egy versenyző teljesítményének az, hogy hogyan teljesít a csapattársával összehasonlítva, a fenti három versenyző mindegyikéről elmondható, hogy jobban is végezhetnék a dolgukat. Könnyű lehet kritikusnak lenni Michaellel szemben, mivel ő egy hétszeres világbajnok, és sokkal többet vártunk tőle, de jelen pillanatban nehéz megítélni, hogy mennyire erős vagy gyenge a teljesítménye, mert nem tudjuk pontosan, hogy Nico Rosberg milyen szinten áll - lehet, hogy Nico sorozatosan győzne egy megfelelő autóban. Mark már a fejlődés jeleit mutatja, miután a szezon első felében küszködött a Pirelli-gumikkal, de ő is bevallja, hogy eddig Seb jobb munkát végzett. Felipe pedig igazán küszködött azzal, hogy az elmúlt szezontól kezdve komoly támadást tudjon Alonsóval szemben végrehajtani. Nick Heidfeld a Renault-ban szintén csalódás, figyelembe véve a tapasztalatát.
A legjobb innováció: Pirelli-abroncsok
Le a kalappal a Pirelli előtt, hogy ragaszkodtak az elképzelésükhöz azok után, hogy a téli teszteken komoly össztűz zúdult rájuk. A különlegesen tervezett, gyorsan kopó guminak köszönhetünk már néhány csodálatos versenyt, és egy teljesen új dimenziót nyitottak a folyamatokban, még akkor is, ha a munkánkat a kommentátori állásban kicsit nehezebbé is tették.
Legrosszabb innováció: KERS
Ha nem is a legrosszabb, de az egy év szünet után visszatérő energiatároló-rendszer nem sokat adott hozzá a bulihoz. Túl nehéz megmondani, hogy mely előzésekhez járult hozzá a KERS, csak a televíziós közvetítéskor mutatott ábrára hagyatkozhatunk. Véleményem szerint a rejtett technológia értelmetlen. A rajongók tudni akarják, mi történik. Én feltennék egy lámpát az autók tetejére, vagy a hátuljára, ami világítani kezdene, ha felhasználható lenne az energia, más színre váltana, ha épp használják a lóerő-többletet, és megint más színe lenne, ha az összeset felhasználták volna.
Legjobb verseny: Kanadai Nagydíj
A legjobb és a legrosszabb. Az esővel, a bokszkiállásokkal és a káosszal, nagyon nehéz volt tudni, hogy épp mi is történik. És a kétórás szüntetet végigbeszélni a legnehezebb dolog volt, amivel eddig a kommentátori munkámban találkoztam. De micsoda verseny volt! A zavarbaejtő ütközés Jenson és Lewis között, utóbbinak ki is kellett állnia, ötször jött be a safety car, Schumacher majdnem dobogóra állhatott, aztán Vettel az utolsó körben hibázott, Jenson miatt. Jenson megúszott két ütközést, volt egy áthajtásos büntetése, és öt bokszkiállása. Később úgy írta le ezt a győzelmét, mint a pályafutása legjobbját. Olyan volt, mintha a Forma-1 beszteroidozott volna.
Legjobb előzés: Hamilton előzése Vettellel szemben Kínában
Sok remek előzés volt már ebben az évben, de én ahhoz térek vissza, amikor Lewis megelőzte Vettelt Kínában. Annyira jól volt kivitelezve! Megspórolta az extra lóerőket a KERS-rendszeréből a hármas kanyar kijáratánál, amikor pedig mindenki arra számított, hogy ott fogja a KERS-t használni, aztán ehelyett a hatos kanyar kijáratánál kapcsolta be, és megelőzte a Red Bullt az enyhe balosban, a hetes kanyarban. Sebastian utólag bevallotta, hogy nagyon meglepődött. Fenséges!
A meglepetés: Paul di Resta
Nagyon jó Nagy-Britanniának - és nekünk skótoknak különösen - hogy megint van egy tehetséges pilótánk a Forma-1-ben. Úgy tűnt, a lehetőség elúszott Paulnál, hogy négy évet töltött a Német Túraautó Bajnokságban, de le a kalappal a menedzsere, Anthony Hamilton előtt, hogy megkockáztatta. Paul meghálálta a bizalmat néhány nagyon érett versenyzéssel, és rendkívül felkészültnek tűnik ahhoz képest, hogy egy újonc. Csapattársa, Adrian Sutil emelte a tétet az utóbbi hetekben, ezért úgy tűnt, Paul kezd frusztrálttá válni, aztán a hetedik helyen végzett Magyarországon, ami az eddigi legjobb eredménye. Érdemes figyelni rá.
Előrejelzés: Vettel megnyeri a bajnokságot
Egy olyan McLarennel, ami az utóbbi öt futamból hármat megnyert, vagy egy olyan Fernandóval, aki a legtöbb pontot szerezte júliusban, érdeklődve várhatjuk a következő versenyeket, Spát is, ahol újra összegyűlik majd a mezőny a nyári szünet után. De nem igazán látok senkit sem, aki meg tudná akadályozni Sebastiant a sorozatban a második világbajnoki címe megszerzésében...
/f1hirek.hu/