Sebastian Vettel, akárcsak a srác a szomszédból. Habár négyszeres Formula-1-es világbajnok, és a sportág történetének egyik legnagyobb múltú csapatának pilótája, nincsenek sztárallűrjei. Magánéletét rendkívül óvja a médiától, s minden kérdést kerül is ezzel kapcsolatban. Egytől egyig minden pilóta tiszteletét kivívta hozzáállásával és tehetségével. 2015 óta új csapatával, a nagy múltú Ferrarival száll harcba a győzelemért! Itt kiderül hogyan! >>
Időpont: 2017. 04 28. - 04.30. Körök száma: 53 Egy kör: 5,848 km Teljes versenytáv: 309,745 km Leggyorsabb kör: 1:39:094- N, Rosberg 2016-os győztes: N. Rosberg
A chat cserekérésre, beszélgetésre szolgál! Reklámot nem kérek! Tartózkodj a trágár szavak használatától!
PITLANE
Chatben tudsz JELENTKEZNI!
Ha leveszel, elköltözöl, törlöd az oldalad szólj! Köszönöm!
Ha nem frisselsz hosszú ideje lekerülsz.
HÍREK
A 10 legfurcsább ok, amiért fel kellett adni egy versenyt (Videó)
Az utóbbi években egyre kevesebb műszaki hiba történik a Forma-1-ben – bár erről Jenson Button-nak biztos más véleménye van -, így a fehér füstöt eregető autók is ritka látványnak számítanak. Ned Flanders összegyűjtötte az elmúlt húsz év legfurcsább kieséseit.
10. A motiváció hiánya
Damon Hill, Japán Nagydíj, 1999
Az 1996-os világbajnok nem a legméltóbb módját választotta a búcsúzásnak. Hill a 17. helyen haladt, amikor a 22. körben megsérült a Jordan első terelőszárnya, és a boxba rendelték. A brit azonban nem folytatta a küzdelmet, hanem kiállásnál a kiszállt az autóból és csak annyit mondott: „Nincs értelme folytatni”.
Eddie Jordan nem értett egyet a versenyzővel és az incidens eredményeként évekig tartó nézeteltérés alakult ki közöttük.
Hill alulmotiváltsága már korábban is látszott: csapattársa, a német Heinz-Harald Frentzen egy ideig még a bajnoki címre is esélyesnek tűnt 1999-ben, de a korábbi bajnok csak a középmezőnyben küzdött.
9.Csigatempóval a kavicságyba
Lewis Hamilton, Kínai Nagydíj, 2007
A McLaren az egyik legnagyobb taktikai hibáját követte el négy évvel ezelőtt: Hamilton-t túl sokáig hagyták kint esőgumikkal a felszáradóban lévő pályán, így az elhasználódott abroncsok miatt a brit már nem tudta bevenni a boxutca bejárata előtti lassú kanyart és sétakocsikázó tempóval csúszott ki a pálya egyetlen kavicságyába.
Hamilton nem tudott visszahajtani a pályára, és miután a bírók sem hozták lendületbe a McLaren-t, az első évét teljesítő Hamilton megkezdhette az egyik legkellemetlenebb sétáját a boxba.
Mint kiderült, az elvesztett pontok sokat jelentettek a világbajnokság végkifejletét illetően.
7. Korai öröm
Nigel Mansell, Kanadai Nagydíj, 1991
Mansell pályafutásának egyik sokat emlegetett és vitatott momentuma volt, amikor a kanadai verseny utolsó körében hirtelen lelassult, és pár kanyarra a cél előtt lassú csordogálásba kezdett a pályán.
Máig nem tudni, hogy a győzelmére készülő Mansell, aki a visszafordítóban már integetett a közönségnek, hagyta leesni a motor fordulatszámát és ezért fulladt le, vagy egy váltóhiba miatt kényszerült átadni a győzelmet nemezisének, Nelson Piquet-nek.
6.Az elmozdult csatornafedél esete
Juan Pablo Montoya, Kínai Nagydíj, 2005
Hat évvel ezelőtt egy csatornafedél okozta a McLaren színeiben versenyző kolumbiai vesztét: a 10-es kanyar kijáratát túl nagy ívben teljesítő Montoya ráhajtott egy elmozdult csatornafedélre, ami javíthatatlan kárt okozott a jobb első felfüggesztésben.
A biztonsági autó körökön keresztül bent volt, amíg a pályabírók a fedél rögzítésével bajlódtak.
5.Mobil szauna a Jaguar-ban
Mark Webber, Japán Nagydíj, 2004
Webber nem arról híres, hogy apróságok miatt feladja a versenyt: 2007-ben a Fuji-ban zajló Japán Nagydíjon hányta el magát egy ételmérgezés miatt – bukósisakban. A versenyt mégis egy ütközés miatt kellett feladnia.
Azonban eljön az a pont, ami már az ausztrálnak is sok: hét évvel ezelőtt annyira felmelegedett a Jaguar cockpitja, hogy hiába dobáltak vizes palackokat a kiállásnál Webber ölébe, az ausztrál inkább feladta a küzdelmet.
4.Idegbaj
Justin Wilson, Maláj Nagydíj, 2003
A HANS (Head and Neck Support device; Fej- és nyakvédő eszköz) 2003-ban került bevezetésre, mely a becsapódásos baleseteknél hivatott nagyobb védelmet nyújtani a versenyzőnek azáltal, hogy nem engedi túlzott mértékben kilengeni a pilóta fejét.
A Maláj Nagydíjon a Minardi színeiben induló Justin Wilson a HANS „áldozata” lett: a rosszul beállított eszköz gyakorlatilag elszorított egy ideget a versenyző testében, aki egy idő után szinte nem tudta mozgatni a karjait, így a 41. körben feladta a versenyt.
3.Mit keres itt ez a fal?
David Coulthard, Ausztrál Nagydíj, 1995
A skót versenyző az utolsó versenyét futotta a Williams-nél és kényelmesen vezette a versenyt, amikor az első kiállása előtt mindenféle zavaró tényező nélkül a falban kötött ki.
Coulthard nem lassított le eléggé a szűk kanyar előtt és a poros aszfalton belecsúszott a falba. Hiába próbálta helyes irányba terelni a Williams-t, az alulkormányzott autó magatehetetlenül ragaszkodott a kijelölt ívhez.
Coulthard próbálta motorhibára fogni az estet, miszerint egy "magától érkező" hirtelen gázadás miatt ment neki a falnak, azonban ezt a verziót kevesen hiszik el.
2.Parancs végrehajtva
Nelson Piquet Jr., Szingapúri Nagydíj, 2008
Soha sem fordult még elő olyan a Forma-1 történetében, hogy egy csapat arra utasítsa az egyik versenyzőjét, hogy az törje össze az autóját, így juttatva fel a dobogó csúcsára a csapattársat.
Három évvel ezelőtt ez történt. Az akkor még Renault-val versenyző Alonso-t úgy segítette győzelemre a csapat, hogy az újonc Piquet-t a falnak küldték a 17-es kanyar kijáratánál. A biztonsági autós fázisnak köszönhetően minden Alonso kezére játszott, aki így megnyerte a futamot.
Az ügyre csak 2009 júliusában derült fény, amikor a szerződés nélkül maradt Piquet megunta a titkolózást és kipakolt. Azóta a Flavio Briatore - Pat Symonds - Piquet trió nem szívesen látott formáció a Forma-1-ben: a FIA eltiltotta őket a sporttól.
1.Bent felejtett csavarkulcs - az igazi epic fail
Johnny Herbert, Olasz Nagydíj, 1998
Egyszerű vezetői hibának tűnt kívülről, amikor a brit versenyző Monzában kiesett a versenyből: Herbert a nagysebességű Lesmoban hirtelen keresztbe állt és kicsúszott a pályáról.
Mint kiderült, ennél többről van szó: Herbert szavaival élve, egy „hülye” hiba miatt kellett feladnia a versenyt. Az egyik szerelő bent felejtette a csavarkulcsot az autóban, ami elindult a pedálok irányába, és az említett kanyarban a fékpedál beragadásához vezetett.