A fizetős pilóták tönkreteszik az F1-et?
Az enterf1 újságírója, Stephen Brunsdon szerint aggodalomra ad okot, hogy fizetős pilóták foglalják el a középmezőny üléseinek egy jó részét, miközben olyan pilóták, mint Romain Grsojean, vagy Nico Hülkenberg a kispadról kénytelenek követni a száguldó cirkusz eseményeit.
Franciaországnak 2009 vége óta nincs Formula-1-es pilótája, akkor Romain Grosjean kapott egy rosszemlékű lehetőséget a Renault istállótól. Sajnos Grosjean a mély válságba süllyedő Renault-nál nem tudta bebizonyítani, hogy mennyire gyors és sokoldalú pilóta, azóta azonban eltelt két év és Grosjean jelenleg 25 pontos előnnyel vezeti a Formula-1 előszobájának számító GP2-es bajnokságot, így Brunsdon szerint a 25 éves francia mindenképpen megérdemelne még egy esélyt. Grosjean ugyanis mindenhol ahol elindult tudott győzni, így a Formula-3-ban, de a GP2-ben is rögtön futamokat nyert, ráadásul a GP2-ben nem csak a fősorozatban, de az Asia sorozatban is, de ha ez nem lenne elég a fiatal francia az F1-ből való távozása után 2010-ben futamot nyert a Matech Ford GT csapat színeiben az FIA GT1-es világbajnokságban, majd megnyerte az AutoGP sorozat első szezonját úgy, hogy a bajnokság első két futamán el sem indult. Így elmondhatjuk, hogy Grosjean minden autóhoz, karosszériához és csapathoz alkalmazkodni tud, ha elég időt és kellő támogatást kap. Nem csoda tehát, hogy a Lotus Renault GP szemmel tartja Grosjeant, de mégis kinek a helyén adjanak lehetőséget a hazai fiúnak? A sérült Robert Kubica helyén? A pénzes orosz Vitalij Petrov helyén, aki ráadásul jelenleg a csapat húzóemberének számít? Vagy az F1 egyik leginkább alulértékelt pilótájának Nick Heidfeldnek a helyén, aki a Renault-nál jelenleg nem tudja bizonyítani a kiegyensúlyozottságát és a paddock által elismert gyorsaságát?
/formula/
|