SEBASTIAN VETTEL

Sebastian Vettel, akárcsak a srác a szomszédból. Habár négyszeres Formula-1-es világbajnok, és a sportág történetének egyik legnagyobb múltú csapatának pilótája, nincsenek sztárallűrjei. Magánéletét rendkívül óvja a médiától, s minden kérdést kerül is ezzel kapcsolatban. Egytől egyig minden pilóta tiszteletét kivívta hozzáállásával és tehetségével. 2015 óta új csapatával, a nagy múltú Ferrarival száll harcba a győzelemért! Itt kiderül hogyan! >>

      

 
 

SEBASTIAN HIVATALOS OLDALA

 

 
Orosz NAGYDÍJ 2017

Időpont: 2017. 04 28. - 04.30.
Körök száma: 53
Egy kör: 5,848  km
Teljes versenytáv: 309,745 km
Leggyorsabb kör: 1:39:094- N, Rosberg
2016-os győztes: N. Rosberg

 

Időbeosztás

 
LATEST PHOTOS

Silverstone 2017

 
IMPRESSZUM

Ha szeretnéd egy picit jobban megismerni a lapot, és azt, aki mögötte áll, akkor íme néhány információ a szerkesztőről és az oldalról:

A szerkesztőről
Oldalinformációk
Elérhetőségem

Szerkesztő: Andi
Design: Merci
Nyitás:  2011.08.01.
Téma: Sebastian Vettel, Formula 1
Kategória:  sport
Host: gportal
Ajánlott böngésző: Mozilla Firefox
Felbontás: 1280*800

Nyilatkozat és további információk ITT!

(c)

Copyright Seb-Vettel 2011-2017

 
PONTVERSENY

1.     Sebastian VETTEL 68
2.   Lewis HAMILTON  61
3.  Valtteri BOTTAS 38
4.    Kimi RAIKKÖNEN  34
5.   Max VERSTAPPEN  25

 




 

Tovább >>

 
CHAT

A chat cserekérésre, beszélgetésre szolgál! Reklámot nem kérek! Tartózkodj a trágár szavak használatától!

 

 
PITLANE

 

//seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481079_71.png //seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481083_96.png //seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481082_98.png //seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481087_73.png //seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481079_80.png
//seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481079_96.png //seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481083_47.png //seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481079_40.png
//seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481081_27.png //seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481080_17.png //seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481080_40.png //seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481081_43.png //seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481079_60.png
//seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481079_57.png      

Chatben tudsz JELENTKEZNI!
Ha leveszel, elköltözöl, törlöd az oldalad szólj! Köszönöm!
Ha nem frisselsz hosszú ideje lekerülsz.

 

 

HÍREK

Mit ellenőriznek az autókon a nagydíjakon?

Az FIA egy verseny során több alkalommal zaklathatja a csapatokat az autók szabályosságának ellenőrzése céljából, és a futamok végén egy csomó mérést elvégeznek. De miket szoktak vizsgálni?

Nem viccből biggyesztik oda a forma-1-es televíziós közvetítések végén megjelenő eredménytáblák mellé, hogy "az eredmények nem hivatalosak". Korántsem biztos, hogy a kockás zászló után kialakult sorrend véglegesnek tekinthető, hiszen ezután kezdetét veszi a procedúra, melynek során az FIA megbizonyosodik róla - vagy legalábbis igyekszik megbizonyosodni róla -, hogy szabályos konstrukciót vezettek a pilóták. A boxutca szélén található garázsban sorsok dőlhetnek el, napok, hetek munkája veszhet kárba pillanatok alatt. Persze a hidegzuhany elkerülése érdekében már a viadal előtt csekkolnak a Nemzetközi Automobil Szövetség munkatársai, az első edzésnap előtt 10 és 16 óra között a gépátvételen fürkészik át először az autókat. Ilyenkor kerül sor az elektronika átvizsgálására is.

A csapatok a Sportszabályzat és a Technikai Szabályzat révén tisztában vannak vele, milyen kritériumokat kell betartani, de egy óvatlan mozdulattal, figyelmetlenséggel bekövetkezhet a szabálytalanság. Jobb félni, mint megijedni: a hétvége folyamán az istállóknak több ízben is lehetőségük van ellenőrizni kocsi szabályosságát, tetszőleges alkalommal használhatják a hivatalos mérőidomokat és mérőeszközöket. Tavaly a Red Bullt megmentette egy ilyen mérés, az RB6 ugyanis Monzában nem ment át elsőre a padlólemezek szigorított hajlékonysági tesztjén.

A mezőny egész nagydíjhétvégén ki van téve az FIA árgus tekintetének, bizonyos ellenőrzéseket szúrópróbaszerűen bármikor elvégezhetnek. Ezek közé tartozik az egyik legáltalánosabb vizsgálat, az autók tömegének mérése, aminek versenyzővel együtt legalább 640 kilogrammnak kell lennie. A mérést (amely slick abroncsok használatával történik) a futamon résztvevő összes autón elvégzik, az időmérő után pedig a Q3 résztvevőinek van kötelező jelenése a mérlegen. A Q1 és a Q2 kiesői közül random hívnak be versenyzőket a mérlegre. A gumihasználatot szintén minden pilóta esetében ellenőrzik, valamint azt is, hogy az összes autóra felrakták-e az abroncsokat három perccel a felvezető kör előtt. Bár azt hihetnénk, a kifinomult precizitású csapatok képesek rendet tartani a gumik között, időnként előfordul, hogy egy nem megfelelő szettet adnak oda a versenyzőknek. 2010-ben a Force Indiának többször akadtak gondjai ezzel.

Egy másik gyakran végrehajtott művelet az üzemanyagok tesztelése. A mintát gázkromatográfiás eljárással összehasonlítják az FIA által jóváhagyott, a nagydíj előtt leadott mintával. A benzint egy nagyjából 2 méter hosszú, 4,6 milliméter átmérőjű, rozsdamentes acélból készült csővel veszik ki, és háromfelé osztják - nem véletlenül előírás, hogy legalább 1 liter üzemanyag maradjon a tartályban a verseny után. A Nürburgringen Fernando Alonsót a biztonság kedvéért épp ezért kérte a Ferrari arra, hogy parkoljon le a célba érést követően. A három mintából egy a csapatnál marad, kettő pedig az FIA birtokába kerül. Csakúgy, mint a doppingvizsgálatoknál, itt is először az egyik minta kémiai összetételét tanulmányozzák, majd a másikét is, ha valami rendellenességet találnak.

A tüzetesebb vizsgálatok többségén nem meglepő módon azok az autókon esnek át, melyek pontszerző helyen végeztek. A futam első tíz helyezettjének járművét feltolják az F-1-es szlengben "végzet mérlegének" nevezett eszközre, ahol a hivatalos technikai delegált, az első képen látható Jo Bauer vezérletével mindent alaposan megmérnek. A mérleg felületére számos vonal felfestve, melyek a karosszéria egyes elemeinek engedélyezett kiterjedését jelzik. A pontos elhelyezkedést úgy érik el, hogy az autó aljára festett három jelet egy vonalba hozzák a mérlegen lévő párjukkal. A karosszériaelemek méreteiről a Technikai Szabályzat 3-as fejezete tíz oldalon keresztül rendelkezik, és Bauerék egy digitális szondával határozzák meg az egyes alkatrészek koordinátáit. Az első és hátsó légterelőket, a felfüggesztés környékét, a diffúzort egyaránt szemügyre veszik, továbbá minden alkalommal lemérik az autó, valamint a szárnyak szélességét és magasságát. Bizonyos elemek határértékeire adnak néhány milliméteres tűréshatárt a gyártási hibákra gondolva: a padlólemez szélessége például 2, a vastagsága pedig 1 milliméterrel eltérhet a szabványtól. Az első kerekek középvonalától 330 milliméterrel hátrébb található vonal, illetve a hátsó kerekek középvonala közti részen 5 milliméteres tolerancia jár a referenciasíkokhoz képest. Gyakran ellenőrzik még azt is néhány autónál, hogy a motorok fordulatszáma nem haladta-e meg a percenként maximálisan engedélyezett 18 ezres értéket.

Ezen kívül szúrópróbaszerű teszteket vet be az FIA, időnként más és más elemet vonnak vizsgálat alá. A KERS és a DRS használatát idén többször tanulmányozták, Valenciában pedig a McLaren, a Ferrari, a Mercedes, a Force India és a Lotus autóinak kiválasztásával külön hangsúlyt fektettek rá, hogy meggyőződjenek róla, hogy a mezőny nem változtatott a motorelektronikai beállításokon az időmérő és a verseny között. Azon idei újításra is kitért az FIA figyelme, főleg a szezon elején, miszerint az autók a felvezető körre indulva nem haladhatnak gyorsabban 100 km/h-nál, amíg el nem érik az első rajtkockát. Isztambulban a pontszerző pilóták első szárnyait boncolták alaposabban, míg Silverstone-ban Sebastian Vettel, Lewis Hamilton és Fernando Alonso hátsó légterelőjének hajlékonyságát vizsgálták. Sokszor mérik az egyes alkatrészek görbületét is.

A Nemzetközi Automobil Szövetség munkatársai körülbelül két és fél órával a leintés után végeznek teendőikkel, a Magyar GP-t követően Bauer 18 óra 13 perckor írta alá a jegyzőkönyvet, amelyben mindent rendben találtak. Ettől megkönnyebbülhetett az összes csapat, de nincs mindig happy end - évente néhányszor előfordul, hogy kihágásokra bukkannak, ami szankciót von maga után.

/a5.hu/

2011.08.19. 15:13, Andi Vissza a bloghoz
Szólj hozzá te is!
Név:
E-mail cím:
Amennyiben megadod az email-címedet, az elérhető lesz az oldalon a hozzászólásodnál.
Hozzászólás:
Azért, hogy ellenőrízhessük a hozzászólások valódiságát, kérjük írd be az alábbi képen látható szót. Ha nem tudod elolvasni, a frissítés ikonra kattintva kérhetsz másik képet.
Írd be a fenti szót: új CAPTCHA kérése
 
Még nincs hozzászólás.
 

A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött :)    *****    Madarak és fák napjára új mesével vár a Mesetár! Nézz be hozzánk!    *****    Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!