A 2007-es Kanadai Nagydíj kapcsán sok minden juthat az eszünkbe: Lewis Hamilton első győzelme, Fisichella és Massa kizárása, majd utóbbi mutogatása, Alonso első kanyaros bakijai, a "bugyuta" safety car-os szabály miatti büntetések, Rosberg és Trulli piruettje. A legemlékezetesebb pillanat azonban cseppet sem volt kellemes, sőt! Robert Kubica hatalmas bukása hosszú percekig tartó idegeskedést és ezzel együtt járó gyomorgörcsöt okozott.
Megkönnyebbülés volt hallani, hogy szerencsére komolyabb baja nem esett, pedig végignézve a balesetet, brutálisnak tűnt, és valóban az volt. Kubica az esés komolyságához képest nagyobb sérülés nélkül megúszta a balesetet. A fantasztikus lengyel pilóta balesete azonban egy tartalékversenyző bevetését vonta maga után, mivel az FIA úgy döntött, Kubicának jobb lesz, ha egy kicsit pihen, mielőtt ismét versenyautóba ül. Ezt a döntést egyébként annak ellenére hozták meg, hogy a versenyző átment az egészségügyi teszteken.
Emlékszem, mikor kiderült, hogy egy bizonyos Sebastian Vettel fogja vezetni a BMW-t, és hogy még nincs 20 éves, nagyot néztem. Aztán eljött az amerikai futam hétvégéje, és tudatosan figyeltem a srácot. Bevallom, én korábban nem kísértem figyelemmel az eredményeit, legalábbis nem emlékszem rá, pedig 2005-től fogva esély lett volna rá, hogy találkozzam valahol a nevével, hiszen már akkor kapcsolatba került a Forma 1-gyel. Kicsit utánanéztem, ki ő, és azt találtam róla, hogy épp a Formula Renault szériában versenyez és vezeti a bajnokságot. Illetve 2005-től már a BMW csapat tesztpilótája is. Esküszöm nem emlékeztem rá...
Élete első éles szabadedzésén a 4. legjobb időt autózta, és az igazsághoz hozzátartozik, hogy már a kocsiban tölött 9. másodpercben az F1 sűrűjébe került, mivel sikerült átlépnie a boxutcában megengedett maximális sebességet. Az emiatt fizetendő büntetés pedig egyáltalán nem tetszett Neki... Aztán az időmérőn 7. lett, gondoltam nem is rossz, lássuk a versenyt!
Sosem felejtem el azt a rajtot. Gyakorlatilag kis túlzással Seb többet járt a füvön, mint a pályán az első percben. Nos ettől a perctől szurkolok Neki (is- Kimit azért el ne felejtsük!!!). Már csak azért is, hogy sikerüljön végig mennie. Igaz, a jó rajthelyet elbukta, és a mezőny közepén találta magát. A végére aztán a 8. pozícióig ért fel, és ezzel az akkori pontrendszer miatt 1 pontot szerzett. Ez egyben azt is jelentette, hogy a Forma 1 legfiatalabb pontszerzőjévé lépett elő - 19 évesen és 349 naposan. Korábban egyébként Jenson Button birtokolta ezt a címet, aki 2000-ben a Brazil Nagydíjon a 6. lett. Ő akkor 20 éves és 69 napos volt.
Miután a fiatal német jól szerepelt élete első Forma 1-es versenyén, a Red Bull is felfigyelt rá, és fiókcsapatukhoz, a Toro Rossohoz szerződtették, Scott Speed helyére, aki nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket. Gerhard Berger később azt mondta róla, hogy sosem szabadott volna bekerülnie ebbe a kategóriába, bár tény, hogy olykor gyors volt, mégsem ide való versenyző.
Sebastian ezután már a Toro Rosso színeiben, és a Forma 1-ben folytatta a 2007 szezonját, nem tért vissza a Formula Renault sorozatba, ott Michael Ammermüller ült a helyére. A Toro Rosso azonban nemcsak a 2007-es szezonra, hanem rögtön 2008-ra is leszerződtette Vettelt.
A közös munka nem indult zökkenőmentesen. Emlékezzünk csak a 2007-es Japán Nagydíjra, amikor a Safety Car mögött belecsúszott Mark Webber autójába, ami miatt a következő, Kínai Nagydíjat egy 10 helyes rajtbüntetéssel kezdte. Ennekellenére Dietrich Mateschitz biztos volt benne, hogy a bizalma Vettel iránt nem alaptalan, csak idő kérdése, és beigazolódik, mekkora ígérete a Forma 1-nek.
"Vettel egyike azon fiatal pilótáknak, akikben hatalmas potenciál van. Gyors, intelligens, és a sport technikai oldala is érdekli."
Azt azért nem lehet mondani, hogy a következő év jobban kezdődött volna. Sebastian az első 4 versenyen kiesett, leginkább az első körben. Első pontjait Monacóban sikerült megszereznie a szezonban, 5. lett, pedig a 17. helyről indulhatott. Ezután pontszerzések, kiesés és néhány nem túl fényes futam váltották egymást, míg nem elérkezett az Olasz Nagydíj hétvégéje.
Az esősre sikeredett hétvégétől mindent vártam, csak azt nem, ami valójában megtörtént. Vártam volna egy Hamilton, vagy egy Alonso polepozíciót. És lám, azt Sebastian Vettel szerezte meg. Többek között ezért is szeretjük ezt a sportot. Mindig tud olyasmi történni, amire nem számítasz, mégis örülsz neki. Hihetetlenül örültem neki!
Nem mintha ez lenne a legfontosabb, de Sebastian ezzel a legfiatalabb versenyző lett, aki a Forma 1-ben első rajthelyet tudott szerezni. A szintén esős versenyen aztán volt minden, de Vettel nem tudott hibázni. Őszintén szólva nagyobb összeget nem tettem volna a győzelmére, hiszen gondoljunk csak bele milyen esőmenők vannak/voltak a mezőnyben! Közben kiderült, hogy Vettel is közéjük tartozik.
Megnyerte az Olasz Nagydíjat, és így a legfiatalabb futamgyőztes (és dobogós) lett. A dobogóra Heikki Kovalainen és Robert Kubica állhatott fel mellé. A Toro Rosso csapat első és mindezidáig egyetlen győzelme volt ez. A "Vettel-Finger"-t akkor láthattuk először, ám véletlenül sem utoljára...
"Ahogy ma bizonyította, képes versenyeket nyerni, de nem csak azt fog, hanem világbajnok is lesz! Fantasztikus a srác." /Gerhard Berger/
Írta: Vé