SEBASTIAN VETTEL

Sebastian Vettel, akárcsak a srác a szomszédból. Habár négyszeres Formula-1-es világbajnok, és a sportág történetének egyik legnagyobb múltú csapatának pilótája, nincsenek sztárallűrjei. Magánéletét rendkívül óvja a médiától, s minden kérdést kerül is ezzel kapcsolatban. Egytől egyig minden pilóta tiszteletét kivívta hozzáállásával és tehetségével. 2015 óta új csapatával, a nagy múltú Ferrarival száll harcba a győzelemért! Itt kiderül hogyan! >>

      

 
 

SEBASTIAN HIVATALOS OLDALA

 

 
Orosz NAGYDÍJ 2017

Időpont: 2017. 04 28. - 04.30.
Körök száma: 53
Egy kör: 5,848  km
Teljes versenytáv: 309,745 km
Leggyorsabb kör: 1:39:094- N, Rosberg
2016-os győztes: N. Rosberg

 

Időbeosztás

 
LATEST PHOTOS

Silverstone 2017

 
IMPRESSZUM

Ha szeretnéd egy picit jobban megismerni a lapot, és azt, aki mögötte áll, akkor íme néhány információ a szerkesztőről és az oldalról:

A szerkesztőről
Oldalinformációk
Elérhetőségem

Szerkesztő: Andi
Design: Merci
Nyitás:  2011.08.01.
Téma: Sebastian Vettel, Formula 1
Kategória:  sport
Host: gportal
Ajánlott böngésző: Mozilla Firefox
Felbontás: 1280*800

Nyilatkozat és további információk ITT!

(c)

Copyright Seb-Vettel 2011-2017

 
PONTVERSENY

1.     Sebastian VETTEL 68
2.   Lewis HAMILTON  61
3.  Valtteri BOTTAS 38
4.    Kimi RAIKKÖNEN  34
5.   Max VERSTAPPEN  25

 




 

Tovább >>

 
CHAT

A chat cserekérésre, beszélgetésre szolgál! Reklámot nem kérek! Tartózkodj a trágár szavak használatától!

 

 
PITLANE

 

//seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481079_71.png //seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481083_96.png //seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481082_98.png //seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481087_73.png //seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481079_80.png
//seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481079_96.png //seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481083_47.png //seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481079_40.png
//seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481081_27.png //seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481080_17.png //seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481080_40.png //seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481081_43.png //seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481079_60.png
//seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481079_57.png      

Chatben tudsz JELENTKEZNI!
Ha leveszel, elköltözöl, törlöd az oldalad szólj! Köszönöm!
Ha nem frisselsz hosszú ideje lekerülsz.

 

 

HÍREK

Vettel testápolóval köszönti Webbert

A következőkben a csütörtöki sajtókonferencia interjúit olvashatjátok, melyből többek között az is kiderül, hogy milyen ajándékkal készül Vettel a csapattársa születésnapjára.
 
Bruno, mennyire állsz készen a visszatérésre, és mi a véleményed arról, hogy ezen a különleges pályán jutottál lehetőséghez?
 
BS:”Nagy kihívás lesz a szezon közepén visszatérni, vagy egy kicsivel később is, mint a szezon fele, de jelen voltam az összes megbeszélésen, ami a mérnökökkel zajlott, így tisztában vagyok a csapat helyzetével. A pénteki szabadedzés nagyon hasznos volt Magyarországon abból a szempontból, hogy ráérezzek az autóra.
 Meredek lesz ezekkel a srácokkal csatázni, mert ők már 11 futamon vettek részt idén velem ellentétben, de Spa az egyik kedvenc pályám és nagyon jól szerepeltem rajta korábban. Már nagyon várom, hogy versenyezhessek itt.
 
Remélem, hogy tudok majd fejlődni és jó munkát fogok végezni ezeknek a srácoknak, mert ez a legjobb módja, hogy megháláljam ezt a lehetőséget.
 
Ráadásul májusban vezettél is itt egy Forma-1-es autót, ha jól tudom. Valamennyit sikerült megjegyezni belőle?
 
BS:”Igen, ez szintén jó volt. Ha nemrégiben sikerül autót vezetned, az sokat segít a tanulásban. Ez csak bemutató volt és néhány kört tettem meg. Kétségkívül jobb preferenciával szolgált, mint a korábbi tapasztalataim, de remélem, hogy ez a mostani komolyabb menet lesz.”
 
Mit vársz magadtól ezen a hétvégén?
 
BS:”Nehéz megmondani. A péntek nagyon kemény volt a Hungaroringen, mert csak egy szett gumi állt a rendelkezésemre. A hétvégén meg kell tanulnom, hogy miként bánjak az abroncsokkal az edzéseken, az időmérőn és a versenyen. Még sohasem mentem teli tankkal a Pirelli-n. Ha Petrov közelében tudnék menni, az nagyon jó referencia lenne.”
 
Jérôme, ez a hazai versenyed. Mik az elvárásaid?
 
Jérôme D'Ambrosio: Természetesen különleges dolog itt lenni. Tizenhét évig nem volt belga versenyző a mezőnyben, így visszatérni Spa-ba nagyon jó érzés. Nagyon elfoglalt voltam mostanában. Hatalmas lelkesedés veszi körül a visszatérésemet. A másik oldal, hogy továbbra is csinálnom kell a dolgom és összpontosítanom kell. A legjobbat kell nyújtanom, ennél többet nem tehetünk. Arra koncentrálok, hogy a lehető legtöbbet hozzam ki az autóból és reméljük, hogy az időjárás is kedvezni fog nekünk. Meglátjuk.
 
Miben reménykedsz az időjárást illetően?
 
JD:”Nos, egy kis szitáló eső jól jönne nekünk.”
 
Mit gondolsz a szezon második feléről és milyennek látod az esélyeidet arra, hogy a csapatnál maradj jövőre?
 
JD:”Először is a szünet nagyon jó volt. Újoncként nagyon sok információt gyűjtesz be ennyi idő alatt, és jó, ha egy darabig nem kell a Forma-1-re gondolnod. Ez a természetes fejlődési folyamat része. Nagyon szeretném megtenni a következő lépést és alkalmazni azt, amit az elmúlt 11 versenyen tanultam. Nagyon boldog vagyok a csapatnál és ők is így vannak ezzel. Remélem, hogy jövőre is együtt fogunk dolgozni.
 
Sebastian, mintha jobban mennének a dolgok az utóbbi időben. Mesélnél a fejlesztésekről?
 
Sebastien Buemi: Nagyon keményen dolgoztunk és igyekeztünk minél többet fejleszteni az autón. Magyarországon sok pontot gyűjtöttünk és bízunk benne, hogy itt is lehet egy jó hétvégénk. Az időjárással bármi történhet, és nagyon gyorsan változhat. Hoztunk pár új dolgot a kocsira és megpróbáljuk a maximumot kihozni ezekből, hogy minél több pontot gyűjtsünk.
 
Az utóbbi években kétszer is a 16. helyről indultál. Idén javítani tudsz majd rajta?
 
SB:”Igen, de mint tudjuk, idén nem olyan fontos az időmérő, és a verseny is elég hosszú, így bármi történhet. Ha esetleg rosszabb helyről kellene indulnom, akkor nem sokat foglalkozok majd vele.
 
Vitaly, új csapattársat kaptál. Mennyire befolyásol ez téged, ha befolyásol egyáltalán?
 
Vitaly Petrov: „Először is gratulálok Bruno-nak. A következő két versenyre írt alá, de szerintem nem számít igazán, hogy ki a csapattársam. Tudom, hogy mit kell tennem és hogyan fejlesszem az autót. Csak folytatnom kell a munkámat.”
 
Tavaly a harmadik helyet szerezte meg a Renault, te pedig a 23. pozícióból jöttél fel a kilencedikre. Mik az elvárásaid?
 
VP:”Szeretem ezt a pályát és tavaly nagyon jót harcoltam a Mercedes-szel. Nehéz megmondani, hogy most hol leszünk. Hoztunk pár fejlesztést magunkkal és az autónak fekszik a pálya. A legjobbra fogunk törekedni.”
 
Michael, ez egy nagy hétvége a számodra. Gondoltad volna 20 évvel ezelőtt, hogy itt leszel ilyenkor?
 
Michael Schumacher:”És te gondoltad volna? Te is itt voltál 20 évvel korábban?
 
Attól félek igen, de nekem nem kell olyan fittnek lennem.
 
MS:”Természetesen ez egy szokatlan szituáció és váratlan is, de büszke vagyok rá, hogy itt lehetek. Ahogy gyakran mondani szoktam, ez a hely a nappalim és rengeteg különleges dolog történt itt velem. Remek helyszín az ünneplésre.
 
Hatszor nyertél itt, de csak egy pole-t sikerült elérned? Van ennek valami oka, vagy csak a körülmények alakultak így?
 
MS:”A nap végén nincs erre magyarázat. Ugyanúgy, ahogy azokon a pályákon sincs, ahol több pole-t értem el. Nagyban múlik az autó karakterisztikáján, ami egyes pályákhoz jobban fekszik, míg a másikhoz kevésbé. Nem hinném, hogy azon múlik, hogy a versenyző mennyire erős vagy gyenge, hanem inkább attól függnek a statisztikák, hogy a versenyző mennyire tudja adaptálni a rendelkezésre álló csomagot.
 
Akkor a győzelmeidnél jól működött?
 
MS:”Így van.”
 
A csapat elmondása szerint az autónak feküdni fog Spa. Mit gondolsz erről?
 
MS:”Mindig ezt szoktuk érezni, aztán mégis itt vagyunk. Szembe kell néznünk a valósággal, ami az, hogy jelenleg a negyedik legerősebb csapat vagyunk. Sajnos hatalmas a különbség az élen állókhoz képest, így csak akkor tudunk harcolni a srácokkal, ha a szokatlan körülmények vannak. Ez a pálya talán jobban fekszik nekünk, de akkor is csak a 7. és 8. helyért küzdhetünk és ez a célunk.”
 
Sebastian, ez az a pálya, amin újra győztes formába kerül a Red Bull?
 
Sebastian Vettel:”Majd meglátjuk. Nem ez a kedvenc pályánk, mivel több egyenes van itt, mint a többi helyszínen. Van néhány kanyar, de ez mind a kettes szektorban van, így az egyes és a hármas szektor nehéznek ígérkezik. Az elmúlt években is ezt tapasztaltuk, de most általában véve is egy jó autónk van, így meglátjuk mi lesz. Összességében egy nagyon jó pálya és már várom a hétvégét.
 
A sajtó kérdései következnek
 
Michael, először is engedd meg, hogy gratuláljak. Mennyit változott a Forma-1 1991 és 2011 között?
 
MS:”Alapvetően a technológiai fejlődésre gondolsz?
 
Általában véve. Milyen volt a Forma-1 akkor és mit gondolsz róla most?
 
MS:”Amíg nem voltam Forma-1-es versenyző, kétséges volt a számomra, hogy képes vagyok-e harcolni ezekkel a srácokkal. Érinthetetlennek tűntek a számomra, pláne azokban az időkben, amikor ott volt Ayrton, Prost, Mansell és így tovább. Nem gondoltam, hogy közéjük illenék. Megszereztem az első tapasztalatot, ide jöttem és vezettem az autót, majd gyorsan magabiztossá váltam és a többit már tudjuk.
 
Mindannyian emberek vagyunk, vannak határaink és ezek között autózunk, így nem volt lehetetlen legyőzni azokat a srácokat a múltban, illetve őket sem, akik itt ülnek. Ez a jó a Forma-1-ben. Mindig is egy kihívás és egy motiváló kihívás.”
 
A kérdés mindkét Renault versenyzőhöz szól. Teljesen különböző autókkal mentek itt. A kipufogó inkább néz hátra, mint oldalra. Ez egy eltérő koncepció, és nem is arról volt szó, hogy ilyet fog hozni ide a csapat, ráadásul nem is teszteltétek. El tudtátok képzelni, hogy ilyen történhet?
 
VP:”Ki mondta, hogy különböző autónk van? Ugyanolyan kocsikkal megyünk.
 
(Nem hallatszik a kérdés)
 
VP:”Nem, nem. Ez az első alkalom itt. Terveztük, hogy esetleg kipróbáljuk a hátra vezetett kipufogót, de mindkét autó abszolút egyforma lesz.
 
Mivel ez a leghosszabb pálya a naptárban, mennyire nehéz összerakni a három szektort és a gumikra is figyelni?
 
SV:”Megzavart Michael.”
 
Arról beszéltem épp, hogy ez egy hosszú pálya, hogy milyen nehéz itt megbirkózni ezzel egy időmérőn. Hogy tudsz összerakni három jó szektort, miközben a gumikra is oda kell figyelni?
 
Vitaly Petrov: Szerintem itt lehet közben gondolkodni, mivel tényleg hosszú, van idő kigondolni, milyen gumikat akarsz, és mikor akarod feltetetni. Én egyébként szeretem ezt a pályát. Sok érdekes kanyar van, az Eau Rouge-ban pedig csúszkálsz. Tavaly volt az autóban F-duct, idén már két kézzel fogom a kormányt, de nagyon élvezem. A pálya egyik részén esik, a másik teljesen száraz, mindig érdekes a verseny itt.
 
K: Tehát problémát jelent, hogy 7 km hosszú a pálya. Kemény dió, vagy ez teljesen normális? Sebastian?
 
SV: Ez egy hosszú pálya, én szeretem. Lehetne akár hosszabb is. Szerintem sokunk a régi Nurburgringen is szívesen versenyezne. Maga a tény, hogy egy pálya hosszabb, mint a másik, nem jelent nagy különbséget. Sok itt az egyenes és hosszúak. A második szektor az egyik legélvezetesebb, mivel itt van a legtöbb kanyar. Az első és a második szektorban szinte csak egy kanyar van, ezért is az év egyik legjobb versenye, mindenki szeret ide jönni.
 
Michael Schumacher: Szerintem alapvetően mind a verseny egészére koncentrálunk, tehát az, hogy a pálya 5, vagy 7 km hosszú, az teljesen mindegy. Nekünk nem számít.
 
Bruno, elmondanád nekünk, hogy mit mondott a Renault főnöke a szezon hátralévő részével kapcsolatban, megtarthatod végig az ülésed?
 
BS: Nos, jelenleg ezen a versenyen és a következőn fogok rajthoz állni, bizonyos dolgok miatt a többi még nem tisztázott. A cél az, hogy maradjak, de egyelőre még nem tudom megerősíteni, hogy így lesz.
 
Michael, 20 év telt el, de még mindig versenyzel, mi az esély arra, hogy a következő 10 évben is itt leszel, akár csak egy csapat menedzsmentjében?
 
MS: Őszintén szólva, nem áll szándékomban, legalábbis jelenleg, mert másra koncentrálok és boldog is vagyok, azzal, amit most csinálok. Sose akartam a menedzsment része lenni, nem épp az a terület, amit szeretek. Ez még megváltozhat a jövőben, de most nem tudom megmondani, hogy mikor csinálnék ilyet, és hogy mit.
 
Sebastian, azt mondtad, volt időd arra, hogy azon gondolkozz, mi történt az elmúlt 3 futamon. Nos, mire jutottál?
 
SV: Szerintem ez nem titok. Azt megértem, hogy te meg akarod tudni, hogy mi történt, de valójában semmi. Nincs mit felfednem, nincs titok. az nyilvánvaló, hogy a legutóbbi 3 versenyen más körülmények voltak, főleg a Nurburgrinen, kicsit meglepett a hideg idő. Mindig versenyképesek voltunk, ott hideg volt. Úgy tűnt jobban szenvedünk, mint a többi csapat, de az autónak és a csapatnak semmi baja ettől. Minden arról szólt, hogy a megfelelő hőmérsékletet elérjük és gyorsan, ezzel akadt egy kis gondunk, mint mondtam. Azonban már Magyarországon is sikerült ezen a téren előrébb lépnünk és most egy újabb lépést tehetünk előre. Tesztre természetesen nincs lehetőségünk, így csak az adatokat elemezhetjük és azon gondolkodunk, mit lehet átültetni a pályára az ötletekből.
 
Megtisztelő, hogy Michael ellen is versenyezhettek? A pályán fogjátok tisztelni?
 
Bruno Senna: Versenyzünk nem? Ha szoros a csata, akkor majd meglátjuk, de mi a pálya minden egyes négyzetméterén küzdünk egymással és hatalmas megtiszteltetés, hogy ellene (Schumacher) is versenyezhetek, remélem képes lesz harcba szállni a pontokért.
 
Jerome D’Ambrosio: Nos, mindenképp azon leszek, hogy miattam ne veszítsen időt… amikor felmutatják nekem a kék zászlót. Ezen a hétvégén nagyon oda fogok rá figyelni.
 
Michael, az F1 Racing-nek adtál egy interjút, ahol arról beszéltél, hogyan próbálod a határaid feszegetni és, hogy néha elvéted a sulykot. Régebben, amikor például Damon Hil-el csatáztál. Még mindig képes vagy arra, hogy megtaláld ezeket a bizonyos határokat, vagy már mások a fizikai és mentális határaid?
 
MS: A határok mások valóban, a szabálykönyvben legalábbis. A szabályok hagynak bizonyos „semleges” dolgokat is és olyanokat is, amik világosan le vannak írva. Mindig alkalmazkodni kell ezekhez a bizonyos szabályokhoz és úgy kell meg találni a határokat, persze néha az ember átlépi, ilyenkor meg is kapod a büntetést.
 
Sebastian, a Mclaren és a Force India is felbérelt egy-egy Bridgestone szakértőt. Szerinted a Red Bull-nak erre nincs szüksége?
 
SV: Az abroncsok kétségtelenül nagyon fontosak, de legutóbbi emlékeim szerint idén Pirelli abroncsokon megyünk… Az biztos, hogy vannak olyan emberek, akik jobban értik a gumik viselkedését. Nekünk is vannak erre embereink és én elégedett vagyok velük ilyen téren. Mindig lesz olyan, aki az információt továbbítja, ha nem a pilóta, akkor a mérnökök. Ez így normális.
 

Az összes pilóta elmondta, hogy mennyire szereti a pályát, mégis úgy néz ki, hogy kétes a jövője. Ti nem csalódtatok, amiért ma már nem az számít, hogy egy pálya milyen minőségű, hanem az, hogy mennyit tud fizetni?

 

SV: Szerintem nagy szégyen lenne, ha nem szerepelne, ez a pálya szinte történelem. Michael erre a legjobb példa. A Formula 1 régóta van itt és szégyen lenne, ha elveszítenénk egy ilyen pályát. Spa sokat fejlődött biztonság terén az elmúlt években. Teljes mértékben megérdemli, hogy tovább maradjon a naptárban, mint mi, jelenlegi versenyzők a Formula 1-ben.
 
JD’A: Nem tudtam követni, mit mondott Sebastian az előbb. Én elfogult vagyok, de Spa akkor is a világ legjobb pályája, az egyetlen, ami ehhez hasonlítható az talán Suzuka. Ez a két pálya messze a többi felett áll. Azaz élvezet, amit a pálya nyújt időmérőn, vagy versenyen… Nem is emlékszem egy unalmas futamra sem, nem volt hiány előzésben. Mika és Michael csatája az egyenesben, vagy a tavalyi eső, mindig történik valami, ezért remélem még sokáig a Formula 1-ben marad. Amíg az F1-ben vagyok, remélem minden évben versenyezhetek a hazai futamomon.
 
Sebastian Buemi: Szerintem Sebastian és Jerome mindent jól elmondott. Szégyen lenne, ha elvesztenénk, mert az egyik legjobb. Végül is mi mindenhol versenyzünk, mert ez a munkánk és erre kell koncentrálnunk, de itt tényleg élvezetes versenyezni és mindig történik valami. Tényleg szégyen lenne elveszteni…
 
MS: Ha végigmész a paddock-ban tudhatod, mindenki várja, hogy ide visszatérjen. Ennek a pályának hagyománya van, atmoszférája és mi mind szeretjük. Mind szeretnénk itt lenni, de sajnos nem rajtunk múlik a döntés. Ha a mi szavunk lenne a döntő, akkor megtartanánk.
 
Sebastian, tavaly egy sampont adtál a csapattársadnak a hotelszobádból a születésnapjára. Most szombaton lesz 35 éves, mit fogsz neki ajándékozni?
 
SV: Nem tudom, talán egy testápolót!

/f1-live.hu/

2011.08.26. 09:01, Vé Vissza a bloghoz
Még nincs hozzászólás.
 

Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!    *****    Amikor nem tudod mit tegyél és tanácstalan vagy akkor segít az asztrológia. Fordúlj hozzám, segítek. Csak kattints!    *****    Részletes személyiség és sors analízis + 3 éves elõrejelzés, majd idõkorlát nélkül felteheted a kérdéseidet. Nézz be!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, egyszer mindenkinek érdemes belenéznie. Ez csak intelligencia kérdése. Tedd meg Te is. Várlak    *****    Új kínálatunkban te is megtalálhatod legjobb eladó ingatlanok között a megfelelõt Debrecenben. Simonyi ingatlan Gportal