Technikai analízis: A Belga Nagydíj fejlesztései
Nem meglepő, hogy a gyors és alacsony leszorító erőt igénylő spá-i pályára a csapatok elsősorban aerodinamikai és a fékeket érintő fejlesztésekkel készültek. A formula1.com ezek közül a McLaren új fékcsatornáját, valamint a Ferrari és a Mercedes GP új első szárnyát találta a legérdekesebbnek.
A Formula-1-ben a fékek és a fékcsatornák fejlesztése folyamatos, mert a hatékonyság növelése nemcsak az autó fékteljesítményére van hatással, de annak aerodinamikája miatt is fontos. A csapatok, így a McLaren érdeklődésének a középpontjában ezért jelenleg a fékeken belül alkalmazott „ventilátor” terelő szárnyak állnak, amelyek a bonyolult alakú fékcsatornák révén a betiltott kerékfedők hatását akarják utánozni. A kép a McLaren MP4/26-os hátsó fék „dobját” mutatja, amin az átáramló levegő a kerékfedőkhöz hasonló hatást vált ki.
A Ferrari két különböző első szárny variációval készült a Belga Nagydíjra, amit Felipe Massa és Fernando Alonso az időmérő edzésen és a futamon is használni fog. Massa egy már a Kanadái Nagydíjon is használt megoldás (kisebb kép) mellett döntött, míg Alonso a teljesen új változatot használja. A már a Magyar Nagydíjon is tesztelt Alonso féle új változatot a Red Bull első szárnya ihlette, így azon felső kiegészítő fékszárnyak kerültek elhelyezésre (nagyobb kép). A korábban használt kettős megoldás helyett, most azonban csak egyetlen fékszárny került felhelyezésre a spá-i pályára.
A Ferrari mellett a Mercedes GP is az első szárnyakra helyezte a hangsúlyt. A csapat a Magyar Nagydíjon bemutatott első szárnyának egy továbbfejlesztet változatával érkezett meg Belgiumba, amin egy a Red Bull által inspirált felső fékszárnyat helyeztek el, most pedig ezt kiegészítették egy függőleges uszonnyal (nagyobb vörös nyíl). A csapat a szárny állító mechanizmusát is megváltoztatta és azt a szárny középső részéről az oldalára helyezte át (kisebb vörös nyíl).
/formula/
|