Newey: Ez volt letem legflelmetesebb futama
A Red Bull csapat technikai igazgatja, Adrian Newey azt mondja, hogy valsak voltak a Pirelli abroncsokkal kapcsolatos flelmeik, gy valban komolyan fontolra vettk, hogy a Belga Nagydjon a bokszutcbl induljanak a piltik.
Newey szerint nem csupn az idmr edzst kvet hlyagosods miatt aggdtak a Red Bullnl.
„A verseny abroncsok a 60-as vek ta hlyagosodnak, de nem ez volt a krds” – nyilatkozta Newey. „Az aggodalmunk oka a szerkezeti integrits volt, mert a hlyagosods nagyon kzzel jelentkezett az abroncs vllhoz, ahol a futfellet tallkozik a gumi oldalfalval. A Pirelli szerint ez nagyon csekly volt, de dlutn 5 kor mg nem tudtk megmondani, hogy az abroncsok fl krt, vagy t krt fognak e kibrni. De gy reztk, hogy a krosods mindkt autnkra hatssal lesz, mi azonban nem a teljestmny, hanem a biztonsg miatt aggdtunk. Ezrt volt egy megbeszlsnk a Pirellivel, ahol azt krdeztk, hogy a parc ferme szablyoknak megfelelen a bokszbl induljunk e, vagy elg, ha megtesszk azt, amit tudunk s megnveljk az els abroncsokban a nyomst s nagyon rvid els szakaszt tesznk.”
A futamon vgl a Red Bull gumi stratgija a rvid els szakasszal s a kzepes keverk megfelel alkalmazsval bejtt s a csapat pilti ketts gyzelmet szereztek, de vajon mi llhat a Red Bull feltmadsa mgtt egy olyan plyn, ahol mindenki a legkisebb eslyt adta volna a Red Bull RB7-esnek a McLaren s a Ferrari autival szemben? „gy gondolom, hogy az elz hrom nagydjon nagyon hideg volt, gy hatrozottan nem szoksos futamok voltak. Magyarorszgon szraz krlmnyek kztt versenykpesek lettnk volna, de a futam elejn az intereken szenvedtnk. Nmetorszgban kivtelesen hideg volt az id, s mi nem tudtuk az abroncsainkat felmelegteni. Silverstone-ban pedig gy tnt, hogy engedik a mi hideg befjsos diffzorunkat, de aztn mg sem, ezrt kompromisszumot kellett ktnnk, gy azonban a futamunk is nagyon szedett, vedettre sikeredet.”
/formula/
|