Ahogy az vrhat volt, a belgiumi gumihlyagosodsi botrny hatsra a Pirelli az Olasz Nagydjtl kezdve vatosabb lesz.
Miutn a Belga Nagydjon a Red Bull tl nagyra lltotta a kerkdlst, amitl az els gumik bels pereme veszlyesen felhlyagosodott Sebastian Vettel s Mark Webber autjn, a Pirelli a vrakozsoknak megfelelen gy dnttt, a kvetkez versenytl kezdve az eddiginl kisebb dlsszget javasol a csapatoknak.
Mivel a biztonsgos rtk a plya jellemzitl is fgg, az olasz cg a Hungaroringen 4,5, Spban viszont legfeljebb 4,0 fokos szget indtvnyozott. A Red Bull azonban nem tartotta be a Pirelli tancst, s 4,36 fokos negatv kerkdlst vlasztott, ez vezetett a problmkhoz. Monzban - ahol a hlyagosods gyakran jelentkezik a hossz egyenesek miatt - a gumiszllt nem fogja a vletlenre bzni, s csak 3,75 fokos maximumot hatroz meg.
A Belga Nagydj utn a Pirelli megorrolt a Red Bullra, amirt az istll vezeti a gumikkal kapcsolatos problmkra hivatkozva prbltak felmentst krni a parc ferm szablyok all. A sportprogram fnke, Paul Hembery azonban most kijelentette, hogy nem neheztelnek a csapatra.
"Alighanem sok versenyen elfordul, hogy a csapatok feszegetik a hatrokat, ez hozztartozik a normlis gyakorlathoz, de ha valamilyen rendellenessget szlelnek, ltalban vltoztatnak a belltsokon. Belgiumban senki nem ltta elre a kvetkezmnyeket, mert a szabadedzseken vgig esett az es, teht sok krlmny sszejtszsra volt szksg" - mondta Hembery az Autosportnak.
"Ez nem segtett sem a Red Bull Racingnek, sem neknk, de nem llunk vitban velk, s k sem llnak vitban velnk."
Hembery hozztette, hogy nemcsak a Red Bullnak okozott fejtrst a gumik hlyagosodsa, br mivel k harcoltak az len, k kerltek a rivaldafnybe. Az gy nyomn felmerlt az is, hogy a Pirelli ltal javasolt maximlis kerkdls ktelez rvnyv vljon.
"n egyelre nem lttam erre vonatkoz utastst, de a lehetsgek kztt valban szerepel, mert ez is az olyan terletek egyike, ahol biztosan tudni akarjuk, mi trtnik, ismerni akarjuk a konkrt adatokat" - mondta Hembery. "Ez alapvet fontossg."