stksknt robbant be
A BMW beugrjaknt a nmet minden idk legfiatalabb F1-es pontszerzje lett
Onnantl kezdve, hogy 2005-ben mr tesztelhetett Formula-1-es autt, Sebastian Vettel szeme eltt egyetlen cl lebegett: ugyanezt az rzst verseny krlmnyek kztt is tlni. s mint karrierje sorn minden, ez az ttrs is jval hamarabb kvetkezett be, mint gondolta volna.
F1-es plyafutsa utols vre Jacques Villeneuve igazn kirdemelhetett volna valamilyen jutalmat a feltrekv tehetsgekrt vgzett odaad munkjrt, a kanadai ugyanis annyi fiatal eltt nyitotta meg az utat a legjobbak kz, mint senki ms. Persze nem odaad, apskod jelleme miatt, sokkal inkbb elhibzott csapatvltsaival vagy ppen kritikn aluli teljestmnyvel…
Azzal, hogy a vilgbajnok 1999-re elhagyta a Williamst, Ralf Schumacher eltt trta ki a kaput a gyzelmek fel, 2003-as bnzsval Jenson Buttonnak teremtette meg a lehetsget, hogy a brit a BAR-istll csapatvezre legyen, de a legproduktvabb 2006-ban volt, amikor flrellsval egyszerre vlt szabadd az t a BMW-nl Robert Kubica s Sebastian Vettel eltt.
Persze a nmet „csupn” tesztpilta lehetett a bajoroknl, m a Trk Nagydjon 19 vesen s 54 naposan gy is minden idk legfiatalabb olyan versenyzjv vlt, akik futamhtvgn foglalkoztattak. Vettel ugyanis a pnteki szabadedzseken azonnal lehetsget kapott, s ha mr ott volt, a nap legjobb idejvel mutatkozott be az F1-ben.
Ehhez nem kell kommentr.
Ebben az idszakban egybknt hihetetlenl be volt tblzva, a pnteki F1-es szabadedzseken kvl egyszerre versenyzett az F3 Euroseriesben s a Formula-Renault 3.5-ben. A fesztett temp meg is ltszott az eredmnyein, mg elbbi kategriban lemaradt a bajnoki cmrl, utbbiban pedig vgl csak a 15.lett.
Nem mintha emiatt minden jjel telesrta volna a prnjt. Igaz ugyan, hogy Paul di Resta s Alex Danielsson(egyltaln nem bn nem ismerni t…) abban az vben bajnok lett, az F1-es paddockban mgis Vettelrl beszltek az emberek.
Radsul egyre tbbet.
Annak ellenre, hogy a 2007-es idny nem indult valami fnyesen szmra, hiszen a Formula-Renault 3.5-ben t futambl csupn egyet tudott megnyerni, az els kt F1-es pntekjn meggyz formt mutatott a BMW-vel. s ami a legfontosabb, a csapat vezetsge is maradktalanul elgedett volt a teljestmnyvel. Amikor a jnius 10-i Kanadai Nagydjon Robert Kubica hatalmas balesetet szenvedett, egyrtelmv vlt, hogy a lengyel nem lesz kpes egy httel ksbb autba lni, gy kevssel huszadik szletsnapja eltt Vettel megkapta a nagy eslyt: Indianapolisban bemutatkozhatott a legjobbak kztt. Br a rajtja nem sikerlt tl fnyesen, a futamot gy is a nyolcadik helyen fejezte be, amivel minden idk legfiatalabb pontszerzje lett. A versenyz egyre npszerbb s elismertebb mr a BMW valamennyi vezetje szemben, gy a Red Bullnl valban elkezdtek aggdni, hogy szupertehetsges protezsltjuk msik csapat szneiben arathatja le a babrokat. m mivel a bajorok ekkor mg nem akartak a zldfl Vettel miatt megvlni piltiktl, az energiaitalosok elrkezettnek lttk az idt arra, hogy lpjenek. A jliusi nrburgringi futamot kveten nhny atyai pofon utn kitettk Scott Speed szrt a fikcsapat Toro Rosstl, s visszaszereztk maguknak Vettelt. Br az j csapatnl a nmet az els nhny futamon nem brillrozott, st Japnban egy amatr hiba miatt ppen a Red Bull-os Mark Webbert ttte el a gyzelemtl, a kvetkez, sanghaji futamon a szenzcis negyedik helyen rt clba.
Az osztrkok ekkor gyzdtek meg rla tnylegesen, jl dntttek, hogy prtfogoltjukat mg idejben tirnytottk a BMW-tl.
Forrs: Nemzetisport, 2011.10.13.