Red Bull: A Newey ltal tervezett autk nagyon extrmek s nehz megfelelni azoknak
Dr. Helmut Marko, a Red Bull-Motorsport tancsadja elismerte, az Adrian Newey ltal tervezett autk rendre nagyon extrmek s nagyon nehz megfelelnik azoknak, rengeteg httrmunkt ignyelnek.
Marko biztos abban, hogy 2012-ben is sikeres lesz az osztrk cmvd istll.
A Red Bull-Racing a Formula-1 legjabb csillaga, mely idn megvdte a tavaly megszerzett cmt, s hatalmas lptekkel halad elre, ezzel htrl htre berva magt a kategria trtnelemknyvbe.
Dietrich Mateschitz csapata eddig kt egyni s kt konstruktri cmet tudhat magnak, de nehz elkpzelni azt, hogy ennyivel megelgedne a szupermotivlt istll.
Dr. Helmut Marko, a Red Bull Motorsport tancsadja szintn beszlt a Motorsport-Magazin.com internetes weboldal hasbjain.
Marko szerint a legnagyobb elrelpst idn az jelentette a 2010-es szezonhoz kpest, hogy egy sokkal jobb tapadst talltak az autjukkal.
„Sokkal jobb tapadst talltunk. Ebben a szezonban eddig a pontig mg nem volt mszaki meghibsodsunk, mg 2010-ben Sebastian kzvetlen miattunk vagy a Renault miatt 100 pontot vesztett.” – mondta Dr. Helmut Marko.
„Ennek az oka az, hogy a Newey ltal tervezett autk nagyon extrmek, s nagyon magas kvetelmnyeket tmasztanak, de most ez nem okozott gondot szmunkra s nem csak a megbzhatsg tern lettnk jobbak, hanem gyorsabbak lettnk, mint korbban. A csapat ignyei nttek Newey-nak ksznheten, klnben nem tudtunk volna ennyi frisstst bevetni az autn.”
Marko ezzel egytt tagadta, hogy tl sok pnzt kltttek volna, ezzel megszegve az RRA megllapodst, amit a Formula-1-es Csapatok rdekvdelmi Szvetsgnek (FOTA) tagjai ktttek meg egymssal.
„Abszolt tartjuk magunkat a FOTA megllapodshoz, s az RRA-hoz. De azt, hogy valamivel vdolnak minket, mr megszoktuk. Ms csapatok, mint pldul a McLaren, legalbb annyit, ha nem tbbet fejleszt, mint mi. De mindez a hatkonysgtl fgg. Szmunkra ez dnt fontossg. Hrom vagy ngy vvel ezeltt ez 50-60%-os mutatt jelentett, mg ma ez mr 98%.”
A krdsre a vlasz az lehet, hogy a Red Bull hatkonyabban hasznlja fel a pnzgyi erforrsait.
„Valsznleg ez a helyzet. Drasztikus talaktsokat eszkzltnk Milton Keynes-ben, s most jobb gpekkel dolgozunk, s nagyon j a kapcsolat a termels s az elllts kztt.”
Mi lehet a kvetkez cl?
„A clunk az volt, hogy megszerezzk a konstruktri cmet, s ez egy fontos lps volt szmunkra, miutn ez komoly sszegeket jelent. Miutn a bevtelek is magasabbak, ezzel arnyosan a fizetsek is nvekednek.”
A grda maximlisan szabad kezet ad a fterveznek, akit hagynak dolgozni.
„Nem krdezem t az autrl, arrl, hogy mennyi id mg elkszl vele. Ott van vele a csapat, s teljes mrtkben bzunk bennk. Termszetesen azt akarjuk, hogy az aut ott legyen az els teszten 2012-ben, de amikor Newey azt mondja, hogy ez nem lehetsges, mivel mg szksge van fl msodpercre, akkor nem lesznk ott, s hagyjuk t dolgozni. Ezt tettk pldul 2009-ben s 2010-ben is.”
Marko komoly eredmnyeket vr 2012-ben is.
„A cl az, hogy megvdjk a bajnoki cmeinket. Mg mindig kpesek vagyunk a fejldsre. Soha nem tudhatod, hogy a tbbiek mivel llnak el. Nem lnk le, kemnyen dolgozunk, hogy folyamatosan fejleszteni tudjunk. A stabilits nagyon fontos, s ez most megvan a Renault-val. Ezeltt gyflcsapat voltunk, most pedig mr partnerek vagyunk. Ezzel mr nagyobb a befolysunk a motorfejlesztst illeten is. Semmi nem szl az ellen, hogy nem lehetnk sikeresek hossz tvon.”
/f1-live.hu/
|