A DRS valamint a Pirelli gumik igazn vltozatoss tettk az idei vet, hiszen egyrszt a plyn is tbb manvert lthatott a kznsg, illetve az abroncsok jellegbl addan a klnbz bokszstratgik is szolgltattak izgalmas pillanatokat. A Mercedes GP hivatalos oldaln kzztett statisztikbl a bokszkillsokrl tudhatunk meg nhny rdekes adatot.
Hny bokszkills volt eddig a 2011-es szezonban?
sszesen 1013 ltogats trtnt a bokszutcban az eddigi 17 versenyen. Ezek kzl 25 bntets volt - 21 bokszutca-thajtsos s ngy stop&go. Ha ezeket leszmtjuk, akkor eddig 2011-ben sszesen 988 kills trtnt.
Melyik versenyplyn volt a legtbb bokszkills, illetve hol volt a legkevesebb?
A legtbb kills Magyarorszgon (85), Trkorszgban (80) s Spanyolorszgban trtnt, mg a legkevesebb Olaszorszgban (35), Monacban (41) s Ausztrliban (44).
ltalban mi volt az oka a bokszutca-thajtsos s a stop&go bnetseknek?
Ebben a szezonban eddig sszesen 25 ilyen bntetst szabtak ki a versenyeken: 21 thajtsos-, s ngy stop&go bntets volt. Az idny sorn a stewardok nem kevesebb, mint 49 bntetst rttak ki, kztk nyolc megrovs s kt kizrs is volt. Leggyakrabban az tkzseket szankcionltk, szm szerint 12 ilyen eset volt a versenyeken.
Hogyan mrik a bokszkillsokat?
Kt klnbz tnyezt lehet rtkelni egy bokszkills esetn: az egyik az gynevezett „wheel-stop” time, ami a ngy kerk cserjnek idejt az aut megllstl mri. A msik pedig a „total pit lane” time, ami a bokszutcban eltlttt teljes idt jelenti, a behajtstl egszen a kihajts pillanatig. Az elst a csapatok sajt mdszereikkel mrik - itt egy hrom msodperces kerkcsere mr rendkvl versenykpesnek szmt, mg a msodikat kzpontilag mrik, vagyis ez utbbi a legmegbzhatbb sszehasonltsi alap.
Melyik csapat rgztette a leggyorsabb bokszkillst 2011-ben?
Az eddigi 17 verseny sorn a Red Bull nyolcszor bizonyult a leggyorsabbnak az egyni kerkcsernl, mg a Mercedes htszer (a legutbbi ngy versenybl hromszor is), a McLaren s a Ferrari pedig egy-egy alkalommal. Viszont ha relisabb kpet akarunk kapni, akkor az tlagos bokszutcai idket kell nznnk. Ennl az tlagolsnl a csapatok nem veszik figyelembe a klnbz szerelsek s javtsok miatti plusz idket, tovbb nem szmoljk bele a biztonsgi auts peridusokban trtn killsokat sem, hiszen akkor a forgalom is akadlyozhatja a gyorsasgot.
A verseny leggyorsabb kerkcserje:
Red Bull - 8
Mercedes - 7
McLaren - 1
Ferrari - 1
A fenti tlagols tkrben melyik csapat volt a leggyorsabb 2011-ben?
A Red Bull kilencszer rte el a legjobb tlagot (Malajzia, Trkorszg, Spanyolorszg, Kanada, Valencia, Magyarorszg, Belgium, Olaszorszg, India), mg a Mercedes t alkalommal volt a legjobb ebben a tekintetben. (Kna, Nmetorszg, Szingapr, Japn, Korea)
A McLaren ktszer volt a leggyorsabb (Ausztrlia s Nagy-Britannia), egyszer pedig a Force India (Monaco).
A verseny leggyorsabb tlagolt kerkcsere ideje:
Red Bull - 9
Mercedes - 5
McLaren - 2
Force India - 1
A 17 futam sorn kilenc alkalommal ugyanaz a csapat jegyezte a leggyorsabb killst s a legjobb tlagot is.
Az tlagos kerkcsere-id alapjn felllthat egy sorrend, amely minden csapatnl kvetkezetesen tkrzi a gyorsasgot. Ebben a tekintetben a Red Bull s a Mercedes kztt nincs klnbsg, mg a harmadik helyen ll McLaren kerkcserje tlagosan 3 tizedmsodperccel hosszabb ideig tartott.
1. Red Bull - legjobb
1. Mercedes - legjobb
3. McLaren + 0.3s
4. Force India + 0.4s
5. Ferrari + 0.5s
6. Renault + 0.9s
7. Williams + 1.1s
8. Lotus + 1.3s
8. Sauber + 1.3s
8. Toro Rosso + 1.3s
11. Virgin + 1.6s
12 . HRT + 3.2s
/FormaNet, Varga Viktria/