A technikai szablyokra vonatkoz 2012-es vltozsok:
- Minden egyes programozs s bellts, mely a motort vezrl egysgre vonatkozik (ECU), s korbban csak a Technikai Direktva felgyelete tartalmazta ket, mostantl a Technikai Szablyok hatlya al tartozik
- A kipufogk vgzdst ezentl szigoran szablyozzk azrt, hogy biztostsk azt, hogy az autra aerodinamikai hatssal br kipufoggzokat a minimumon tartsk
- Felttelekhez ktttk az autn bell tallhat vszjelz kapcsolkat, melyeket a plyabrk irnytanak, azrt, hogy jobban szlelhetek legyenek
- Az aut oldalt alkot struktrkat tovbbi hz s nyom, valamint felfel irnyul trsteszteknek vetik al
A sportra vonatkoz szablyvltozsok 2012-ben:
- Az autk tbb nem vehetnek rszt a szezon eltti tesztekben, ha nem teljestettk az sszes trstesztet
- Mostantl ngy rban fogjk kiktni a versenyek maximlis idtartamt azrt, hogy ne fordulhasson el egy nyolc rs futam, mert szablyozs nlkl maradt a versenyek hossza
- Mieltt a biztonsgi aut visszatr a boxba, a lekrztt autk visszavehetik a krket, s a mezny vgre csatlakozhatnak, ezzel biztostva egy tiszta jraindtst anlkl, hogy a lassabb autk hatssal lennnek azok versenyre, akik a vezet pozcikrt kzdenek
- Azok az autk, melyek a boxban voltak akkor, amikor egy versenyt felfggesztettek, ezentl ismt csatlakozhatnak a meznyhz a rajtrcson s azt a pozcit foglalhatjk el, melyben akkor voltak, amikor a versenyt felfggesztettk
- A versenyzk tbb nem hagyhatjk el a plyt indokolatlanul: ide tartoznak az olyan esetek is, mint a siknok levgsa a felvezet krn vagy a levezet krn azrt, hogy idt vagy zemanyagot sproljanak
- A versenyzk tbb nem mehetnek vissza a helyes vre, ha egyszer elmozdultak rla azrt, hogy vdekezzenek
- Egy hromnapos tesztet iktatnak be szezon kzben, mg korbban nem volt egy sem
- A versenyzk az sszes rendelkezskre bocstott abroncsot hasznlhatjk az els edzsnapon;
korbban csak hrom szett volt engedlyezve
- Az sszes olyan versenybri dnts, mely nem fellebbezs trgya, ezentl egy helyen szerepelnek a szablyzatban, s nem klnbz helyeken
/f1-live/